Gå til innhold

Første "date" på 3 år. Var ikke dette litt drøyt?

Anbefalte innlegg

Sånn kort fortalt så møtte jeg en type for en ukes tid siden. Han fortalte at han hadde bursdag i dag, og lurte på om vi kunne ta en kaffe i ettermiddag etter han var ferdig på jobb. "Bare for å gjøre noe hyggelig på bursdagen min" sa han. Og dermed kunne jeg liksom ikke si nei heller, men det sagt så virket han jo hyggelig nok egentlig, og så hadde han helt klare grønne øyne, så jeg falt litt for det. Ja..ikke sånn serłøst da, men grønne øyne er veldig pent. Han så helt all right ut også, men viktigere så var han ikke så "på" heller. Greit nok inntrykk med andre ord. 

Men det gikk ikke mange minuttene før han sa at han visste hvem eksen min var. Han visste hvor jeg bodde og også hvem ene broren min var. Jeg bare sånn ??  Det er vel ikke normalt å si sånt?  Jeg visste ikke hva jeg skulle svare, men jeg hadde jo lyst til å spørre hvordan han visste alt dette, Men da ville jeg jo virket paranoid! Så jeg sa ikke noe, men snudde samtalen. Det som var like rart var at han spurte når vi kunne treffes igjen! Ikke OM vi kunne, men når?! Altså.. Jeg sa bare at jeg tror ikke jeg vil det, og da så han veldig paff ut! 

Er dere enig i at dette var rart?  

Har dere opplevd rare dater?  

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde synes at det var rarere om han ikke sa noe om at han visste hvem familien din var? Uansett tenker jeg du godt kunne spurt hvordan han kjente dem uten å virke paranoid? Ser ikke helt hvorfor du tenker det.

Anonymkode: 6090f...56a

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde synes at det var rarere om han ikke sa noe om at han visste hvem familien din var? Uansett tenker jeg du godt kunne spurt hvordan han kjente dem uten å virke paranoid? Ser ikke helt hvorfor du tenker det.

Anonymkode: 6090f...56a

Jo.. men liksom han sa bare at han viiste hvem de var, og eksen min jobber i politiet, så var redd svaret også! Kanskje han var kriminell eller noe, og DEN samtalen ville jeg ikke gå inn på! Og uansett, burde han ikke sagt hvordan han visste hvem de var selv? Er det meg igjen? Jeg vet ikke men...

Kashmir skrev (4 minutter siden):

Jo.. men liksom han sa bare at han viiste hvem de var, og eksen min jobber i politiet, så var redd svaret også! Kanskje han var kriminell eller noe, og DEN samtalen ville jeg ikke gå inn på! Og uansett, burde han ikke sagt hvordan han visste hvem de var selv? Er det meg igjen? Jeg vet ikke men...

Neste gang spør du. Du er ikke paranoid, lytt til magefølelsen. Blås i om du for deg selv virker paranoid (du gjør ikke det skjønner du). Har du åpne profiler på sosiale medier, det kan være en mulighet for at han stalket deg litt.

XbellaX skrev (Akkurat nå):

Neste gang spør du. Du er ikke paranoid, lytt til magefølelsen. Blås i om du for deg selv virker paranoid (du gjør ikke det skjønner du). Har du åpne profiler på sosiale medier, det kan være en mulighet for at han stalket deg litt.

Jo.. Ja, kanskje jeg burde spurt, men jeg ble litt satt ut. Jeg følte det litt ubehagelig, for det er jo meningen man skal bli kjent ved å spørre vel?  Jeg fikk litt rar følelse. Men ok. Jeg tror ikke det blir noen neste gang med det første. Jeg liker å være singel, så han appellerte til min sympatiske side da han sa at han hadde bursdag, og liksom ikke hadde noen å markere den med.. Og de grønne øynene da. Jaja, det var kanskje meg. Kanskje jeg er litt for mistenksom.

Annonse

Grendel skrev (1 minutt siden):

Det må være en historie her som gjør at han kjenner broren og eksen din. Han hadde nok forventet et oppfølgingsspørsmål fra deg så han kunne fortelle den.

Ja, det var det. Og ville jeg vite det?  I så fall burde han vel si det selv. Nå føler jeg meg vanskelig, og mulig at jeg er det. Han formidlet i mitt syn at "jeg vet ting" og så skulle jeg liksom bli interessert?  Og jeg ble jo det, men det var han og meg som var på date liksom. Hva har eksen og ene broren min med det å gjøre? Det var litt som om det telte noe? Og da ble jeg usikker. 

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Ja, det var det. Og ville jeg vite det?  I så fall burde han vel si det selv. Nå føler jeg meg vanskelig, og mulig at jeg er det. Han formidlet i mitt syn at "jeg vet ting" og så skulle jeg liksom bli interessert?  Og jeg ble jo det, men det var han og meg som var på date liksom. Hva har eksen og ene broren min med det å gjøre? Det var litt som om det telte noe? Og da ble jeg usikker. 

Jeg er enig i at han kom gjennom som  litt creepy. Han burde oppklart saken selv om du ikke spurte. Ikke bare latt det henge i lufta.

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Og en annen ting. Når han spør om når vi kan kan møtes igjen. Kunne han ikke spurt om jeg ville? 

Kanskje han rett og slett tok det for gitt at du ville treffe ham igjen, han er kanskje ikke vant til å få et nei?

Annonse

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Kanskje han rett og slett tok det for gitt at du ville treffe ham igjen, han er kanskje ikke vant til å få et nei?

Mulig 🙂 Han er jo kjekk. Men ærlig talt. Vis litt ydmykhet. Om det er rette ordet. Kanskje høflighet er riktigere ord.

Kashmir skrev (18 timer siden):

Sånn kort fortalt så møtte jeg en type for en ukes tid siden. Han fortalte at han hadde bursdag i dag, og lurte på om vi kunne ta en kaffe i ettermiddag etter han var ferdig på jobb. "Bare for å gjøre noe hyggelig på bursdagen min" sa han. Og dermed kunne jeg liksom ikke si nei heller,

Jeg synes faktisk det er litt rart å ville sette opp date nr. 2 (hvis jeg har forstått det riktig) på bursdagen sin, med mindre det allerede var merkbart at dette var noe veldig bra, noe jeg antar dere ikke visste på det tidspunktet ennå, for da ville det vel vært noe spenstigere enn kaffe? Virker nesten litt desp å dytte inn en kaffedate på bursdagen sin.

Kashmir skrev (18 timer siden):

Men det gikk ikke mange minuttene før han sa at han visste hvem eksen min var. Han visste hvor jeg bodde og også hvem ene broren min var. Jeg bare sånn ??  Det er vel ikke normalt å si sånt?  Jeg visste ikke hva jeg skulle svare, men jeg hadde jo lyst til å spørre hvordan han visste alt dette, Men da ville jeg jo virket paranoid! Så jeg sa ikke noe, men snudde samtalen.

Ja, det kommer litt an på, og jeg er enig med @Grendel i at han burde ha oppklart dette selv når du ikke spurte. Jeg ville synes det var mer creepy at han sier at han vet hvem eksen er enn et søsken. Det siste kan jo være i kategori som at de spør om du kjenner den og den som er fra samme sted som deg, som jobber samme sted som deg eller lignende, og dermed få mer preg av generelt småprat for å bli bedre kjent.

Dette med eksen virker litt mer "stalkete" på en måte. Jeg opplevde det selv en gang med en fyr jeg traff etter å ha chattet med han i en datingapp. Da vi ankom stedet vi skulle spise, fortalte han at han hadde googlet meg og da funnet ut hva min eks het, og sa at de hadde kjent hverandre en gang for ørten år siden. Jeg følte hele daten gikk med til å snakke om hvorfor jeg i det hele tatt hadde takket ja til en date med en mann som var sååå forskjellig i personlighet som min eks. Kjempegøy.... (og bare for å være helt klar: Jeg er IKKE enig med Adele, som synger til eksen at hun håper å finne "someone like you" :D 

Endret av morsan
morsan skrev (1 time siden):

Jeg synes faktisk det er litt rart å ville sette opp date nr. 2 (hvis jeg har forstått det riktig) på bursdagen sin, med mindre det allerede var merkbart at dette var noe veldig bra, noe jeg antar dere ikke visste på det tidspunktet ennå, for da ville det vel vært noe spenstigere enn kaffe? Virker nesten litt desp å dytte inn en kaffedate på bursdagen sin.

Ja, det kommer litt an på, og jeg er enig med @Grendel i at han burde ha oppklart dette selv når du ikke spurte. Jeg ville synes det var mer creepy at han sier at han vet hvem eksen er enn et søsken. Det siste kan jo være i kategori som at de spør om du kjenner den og den som er fra samme sted som deg, som jobber samme sted som deg eller lignende, og dermed få mer preg av generelt småprat for å bli bedre kjent.

Dette med eksen virker litt mer "stalkete" på en måte. Jeg opplevde det selv en gang med en fyr jeg traff etter å ha chattet med han i en datingapp. Da vi ankom stedet vi skulle spise, fortalte han at han hadde googlet meg og da funnet ut hva min eks het, og sa at de hadde kjent hverandre en gang for ørten år siden. Jeg følte hele daten gikk med til å snakke om hvorfor jeg i det hele tatt hadde takket ja til en date med en mann som var sååå forskjellig i personlighet som min eks. Kjempegøy.... (og bare for å være helt klar: Jeg er IKKE enig med Adele, som synger til eksen at hun håper å finne "someone like you" :D 

Ja, det var ubehagelig, og jeg vet at folk googler andre, men det er jo ikke noe en forteller?!  

Det var bare denne "daten" og han spurte bare sånn mer  tilfeldig da vi sto og pratet.. Uansett, det ble for rart og merkelig, og det var jo litt i samme gate som din opplevelse.  Noen er bare merkelige..

Kashmir skrev (3 timer siden):

Ja, det var ubehagelig, og jeg vet at folk googler andre, men det er jo ikke noe en forteller?!  

Det var bare denne "daten" og han spurte bare sånn mer  tilfeldig da vi sto og pratet.. Uansett, det ble for rart og merkelig, og det var jo litt i samme gate som din opplevelse.  Noen er bare merkelige..

Noen er bare merkelige, ja, og jeg skjønner godt du ikke følte for å treffe han igjen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...