Gå til innhold

Kunne dere ha hyret en privatetterforsker?

Anbefalte innlegg

Jeg ser en som tilbyr slike tjenester, og skriver om at hn tar ulike oppdrag som fks å finne ut om partneren er utro. Jeg er veldig ambilavent til den type "etterforskning", for det blir litt dårlig moralsk. Men jeg vet ikke om jeg kunne brukt en i en gitt situasjon. Hadde noen av dere, og i så fall i hvilken situasjon?

Fortsetter under...

Nei, jeg har aldri vurdert det selv, og kan ikke tenke meg at det er noe jeg vil komme til å gjøre i fremtiden heller.

Men jeg kan forstå at noen gjør det. Når noen setter en detektiv på partneren sin er jo forholdet i realiteten over - de vil bare ha en bekreftelse på det de allerede forstår, men som partneren nekter for. Sannheten kan være vond, men befirende.

Kashmir skrev (9 timer siden):

Jeg ser en som tilbyr slike tjenester, og skriver om at hn tar ulike oppdrag som fks å finne ut om partneren er utro. Jeg er veldig ambilavent til den type "etterforskning", for det blir litt dårlig moralsk. Men jeg vet ikke om jeg kunne brukt en i en gitt situasjon. Hadde noen av dere, og i så fall i hvilken situasjon?

Hvis jeg stoler så lite på partner at det hadde vært aktuelt å sende en privatetterforsker etter ham, så skal jeg love deg at det forholdet allerede var slutt. Så nei, i den situasjonen ville jeg ikke ha brukt en privatetterforsker. 

Dét jeg kunne ha brukt en privatdetektiv til, er i alvorlige kriminalsaker som ikke blir oppklart tilfredsstillende, så er tanken mer fristende. Men jeg hadde ikke brukt en hvem som helst...

Jeg måtte i så fall ha googlet "hvordan hyre en privatetterforsker" først. Men deretter ville jeg nok nølt. Jeg vet ikke hva de liker å spise, om de tåler lys, hvordan man skal holde dem i forsvarlig stand i det hele tatt. Og ikke minst spørsmålet: Hva skal vi med den? De er riktignok søte men vil man ikke fort få nok og gå lei? 

krøll9 skrev (15 minutter siden):

Jeg måtte i så fall ha googlet "hvordan hyre en privatetterforsker" først. Men deretter ville jeg nok nølt. Jeg vet ikke hva de liker å spise, om de tåler lys, hvordan man skal holde dem i forsvarlig stand i det hele tatt. Og ikke minst spørsmålet: Hva skal vi med den? De er riktignok søte men vil man ikke fort få nok og gå lei? 

Jeg tror ikke at jeg helt skjønte dette svaret, men nå er hodet mitt litt ute av funksjon for tiden da. Så mulig det går opp et lys for meg etterhvert. Det skjer.

Annonse

Lady HM skrev (1 time siden):

Hvis jeg stoler så lite på partner at det hadde vært aktuelt å sende en privatetterforsker etter ham, så skal jeg love deg at det forholdet allerede var slutt. Så nei, i den situasjonen ville jeg ikke ha brukt en privatetterforsker. 

Dét jeg kunne ha brukt en privatdetektiv til, er i alvorlige kriminalsaker som ikke blir oppklart tilfredsstillende, så er tanken mer fristende. Men jeg hadde ikke brukt en hvem som helst...

Ja, hvis noe jeg eide stadig ble utsatt for hærverk eller noe i den retning, så kunne jeg vurdert det. 

Kashmir skrev (15 timer siden):

Jeg kunne gjort det til å finne en savnet person f.eks., eller finne slektninger.  Jeg kan aldri tenke meg at om jeg hadde partner så hadde jeg brukt slik spionasje for å finne ut om utroskap.

Ikke i en sak om utroskap.

Men jeg kunne nok overveid det hvis jeg var veldig desperat i en annen type sak, f.eks. hvis en av mine aller nærmeste forsvant, jeg mistenkte en forbrytelse og politiet ikke var interessert.

Dessverre er det nok helst i krimbøker at privatetterforskerne løser sånt.  

laban skrev (3 minutter siden):

Ikke i en sak om utroskap.

Men jeg kunne nok overveid det hvis jeg var veldig desperat i en annen type sak, f.eks. hvis en av mine aller nærmeste forsvant, jeg mistenkte en forbrytelse og politiet ikke var interessert.

Dessverre er det nok helst i krimbøker at privatetterforskerne løser sånt.  

Det siste. Dette er nok mer på helt amatørnivå. Jeg kunne godt tenkt meg forskjellige oppdrag jeg, for jeg er jo kronisk nysgjerrig og gir meg aldri før jeg finner ut det jeg vil om diverse. Men jeg tror ikke jeg har mage til å forfølge folk for så å vidreformidle info på dette planet. Jeg tror jeg ville fått mareritt av det.. Ärlig talt.

Med mindre det er viktigere ting som du og noen andre nevner her. Problemet er at man må samarbeide med politiet, for de jobber ofte med saker uten å gi ut info, så for å ikke sette kjepper i hjulene for dem så måtte vi oppdatere dem på hva vi fant ut. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...