AnonymBruker Skrevet 21. august Del Skrevet 21. august Jeg skriver dette innlegget med en tung følelse i hjertet, men jeg trenger virkelig å få det ut. Å leve med Asperger syndrom er som å kjempe en usynlig kamp hver dag. Jeg vil dele litt av min erfaring, i håp om at noen kanskje kan forstå eller kjenne seg igjen. For det første, det å ikke ha en jobb er ikke bare en økonomisk byrde, men det gir også en følelse av verdiløshet. Jeg har prøvd å finne jobb, men intervjuer er et mareritt. Sosiale koder som de fleste tar for gitt, blir til store hinder for meg. Å lese ansiktsuttrykk, tolke hint, eller bare småprate – det føles som å navigere i en labyrint uten kart. Hver avvisning føles som en bekreftelse på at jeg ikke passer inn i denne verdenen. Så er det det med å ikke ha venner. Ensomheten er nesten uutholdelig. Jeg har alltid slitt med å knytte bånd med andre. Det virker som om jeg snakker et annet språk, eller at jeg mangler noe som gjør at folk ikke vil være rundt meg. Misforståelser skjer så ofte, og de få gangene jeg har våget meg ut og prøvd å bli kjent med noen, ender det nesten alltid med at de trekker seg unna. Det føles som et helvete, en uendelig sirkel av avvisning og selvforakt. Det er som om jeg er fanget i en boble, utenfor rekkevidde av alle andre. Hver dag er en påminnelse om at jeg er annerledes, at jeg ikke passer inn. Det er så slitsomt, og noen ganger virker det som om det ikke er noen vei ut. Anonymkode: 05b35...1f0 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485657-et-liv-i-isolasjon-%E2%80%93-%C3%A5-leve-med-asperger-syndrom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vendi Skrevet 21. august Del Skrevet 21. august Huff, dette høres utrolig vanskelig ut! Har dessverre ikke noe klokt å si, men vil bare mest formidle at jeg føler med deg ❤️ Og jeg håper at du vil få det bedre etterhvert. Kanskje finnes det noe tilbud i kommunen din for de som ramler utenfor arbeidslivet. Jeg er selv ufør, og i min kommune er det mange aktiviteter man kan være med på som ufør. Det å aktivt oppsøke det, melde seg inn i ulike grupper, osv kan øke trivsel, tilfredshet, og gi mulighet til å utvikle vennskap med andre i samme eller lignende situasjon. Håper det finnes noe i alle fall, som kan få deg til å få det bedre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485657-et-liv-i-isolasjon-%E2%80%93-%C3%A5-leve-med-asperger-syndrom/#findComment-4311320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Everybody Skrevet 21. august Del Skrevet 21. august Det du beskriver er også kjent blant andre psykiske lidelser som depresjon, sosial angst, psykoselidelser. Der kan man også miste evnen til å fungere og forstå sosiale koder som man før tok for gitt. Men med disse sykdommene finnes det medisiner som kan gjøre ting en del lettere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/485657-et-liv-i-isolasjon-%E2%80%93-%C3%A5-leve-med-asperger-syndrom/#findComment-4311373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.