Gå til innhold

Kom høsten tidlig i år?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Jeg syntes denne sommeren var over fortere enn de andre. Sikkert fordi jeg for det første jobbet omtrent hver dag i sommer. I tillegg har det vært en del variert vær. Synes, i motsetning til før, at de varmeste mnd er mai og juni. Juli regner bort. Da jeg var liten mener jeg at august var en ekstremt varm mnd. 
Synes det er deprimerende å snart ta frem igjen vinterklærne :( har faktisk ikke engang fått brukt noen nye klær som er perfekt til varme dager!! Norge er et U-land på fint vær da. 

Jeg mener å huske at det i fjor plutselig ble veldig surt og kaldt veldig tidlig, men at varmen kom tilbake før høsten kom for fullt. Så selv om morgenene er kjøligere og det er en viss friskhet i luften, så tenker jeg vi ikke har sett den siste deilige dagen hvor sola varmer ordentlig.

Personlig synes jeg denne luften er mye deiligere enn den trykkende juli-luften. 

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (2 timer siden):

Jeg syntes denne sommeren var over fortere enn de andre. Sikkert fordi jeg for det første jobbet omtrent hver dag i sommer. I tillegg har det vært en del variert vær. Synes, i motsetning til før, at de varmeste mnd er mai og juni. Juli regner bort. Da jeg var liten mener jeg at august var en ekstremt varm mnd. 
Synes det er deprimerende å snart ta frem igjen vinterklærne :( har faktisk ikke engang fått brukt noen nye klær som er perfekt til varme dager!! Norge er et U-land på fint vær da. 

Ja, enig. Mai og juni seiler opp som klare vinnere, juli er nok en gang bare regn.

Anonymkode: 8ba5b...187

Annonse

UtakknemligDiva
Sokk skrev (1 time siden):

Jeg mener å huske at det i fjor plutselig ble veldig surt og kaldt veldig tidlig, men at varmen kom tilbake før høsten kom for fullt. Så selv om morgenene er kjøligere og det er en viss friskhet i luften, så tenker jeg vi ikke har sett den siste deilige dagen hvor sola varmer ordentlig.

Personlig synes jeg denne luften er mye deiligere enn den trykkende juli-luften. 

Høsten i seg selv er fin. Men jeg synes det er deprimerende at vi straks har hele vinteren for oss. Føles som om man knapt rekker å pakke ned vinterklærne før vi må ta de opp igjen!! 

emilie321
Sokk skrev (2 timer siden):

Helt enig!

Selv er jeg glad i høsten og dens klare luft. Er så glad vi har 4 årstider, selvom jeg kunne tenke meg litt kortere vinter

Gjest Vendi
emilie321 skrev (5 minutter siden):

Helt enig!

Selv er jeg glad i høsten og dens klare luft. Er så glad vi har 4 årstider, selvom jeg kunne tenke meg litt kortere vinter

Jeg er også glad i høsten. Men aller mest våren. Sommeren på 3. plass og vinteren desidert sist. 

emilie321
Vendi skrev (12 minutter siden):

Jeg er også glad i høsten. Men aller mest våren. Sommeren på 3. plass og vinteren desidert sist. 

Ja, har funnet ut at det er mange som har den lista, Vår, høst, sommer og vinter. Også jeg. Det å sitte og høre snøsmelting og å se div blomster stikke fram er helt nydelig.  Og det å se at folk begynner å gå mer ut (deriblant en selv) er også flott + masse mer...

Endret av emilie321

Annonse

Grendel skrev (42 minutter siden):

Nei, jeg synes det er ganske typisk i Trøndelag. Det er varmt, men det er ganske vanlig tidlig på høsten. Det er kanskje en litt uvanlig kombinasjon av regn og mildvær.

I dag tidlig var det +9, sur vind og lett yr. Drittvær. I går formiddag sto jeg ute og kløyvet ved i steikende sol og vindstille så svetten rant! Ganske så forskjellig fra dag til dag.

hattifnattus

Her i Oslo har det regnet en del og vært ganske høstlig de siste dagene, og jeg har fått det faste høstforkjølelsen min jeg alltid får når en ny årstid er iferd med å tre inn.

Sommeren kom så sent i gang i år syns jeg, og selv om høsten er koselig så gruer jeg meg til vinteren. Smekkfull kollektivtransport som aldri kommer på tiden, glatt og tungt å gå rundt ute på dårlig brøytede fortau, tjukke vinterjakker:(

Grendel skrev (På 26.8.2024 den 8.45):

Nei, jeg synes det er ganske typisk i Trøndelag. Det er varmt, men det er ganske vanlig tidlig på høsten. Det er kanskje en litt uvanlig kombinasjon av regn og mildvær.

Det er det slettes ikke Grendel 😊 Vi hadde tidlig vår (mars/april), tidlig sommer (tidlig msi), vi har plukket multer og sopp en måned før vi vanligvis gjør (tidlig juli), og nå er høsten her tidligere enn tidligere år. I følge minner på FB er vi systematisk 3-4 uker tidligere ut i år. 

Nicklusheletida

Jeg har alltid likt høsten. Synes det er den fineste årstiden. Nå er jeg mutters alene på fjellet og har hyttekontor. Jeg storkoser meg :) Plukket dette på fjellturen i går og lagde til da jeg kom hjem. 

Det ble en litt rotete høstgruppe, men den er i hvert fall selvkomponert 😀

20240827_111509.jpg

Kayia skrev (1 time siden):

Det er det slettes ikke Grendel 😊 Vi hadde tidlig vår (mars/april), tidlig sommer (tidlig msi), vi har plukket multer og sopp en måned før vi vanligvis gjør (tidlig juli), og nå er høsten her tidligere enn tidligere år. I følge minner på FB er vi systematisk 3-4 uker tidligere ut i år. 

Våren var tidlig, men er høsten tidlig?

Det er meldt 21 grader her på torsdag ser jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...