Gå til innhold

Kjørte ulovlig i gågate uten at jeg visste det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (22 minutter siden):

Må ikke være det heller, men de skulle blitt borte på en eller annen måte. Blitt skutt for eksempel. Det eksisterer så mange som ikke skulle vært her. De tror de har rett til å eksistere, men gjør livet bare tungvindt for andre. Please, få de vekk. Jeg blir ikke lei meg om de blir skutt. Samme gjelder ranerne i Oslo. De raner fordi de tror de fortjener penger. Så de kan kjøpe seg dyre merkeklær, så de kan bli beundret av andre (tror de). Skjønner de ikke at hvis de ikke har noe spesielt ved seg, bryr ingen seg om de har dyre merkeklær eller ikke. 

Har DU rett til å eksistere da, synes du? 

Anonymkode: 0196a...bbe

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Har DU rett til å eksistere da, synes du? 

Anonymkode: 0196a...bbe

Ja jeg skader ingen. Jeg går heller ikke rundt og finner måter å gjøre livet til folk vanskelig på. Om jeg ser noen gjøre noe feil går jeg ikke med pekefingeren. 

Hadde jeg sett noen knekke beina på en katt (som eksempel) hadde jeg gjort noe med det. Sånne ting ja.. men om noen bare kjører et sted som ikke er lov, nei. Har sett noen kjøre på trikkesporet her (bilveien går ved siden av). Så bilen havnet mellom trikk og buss. Forbudt er det, men jeg sender ikke bilde til politiet av den grunn i håp om at vedkommende skal få bot.

Dessuten syne jeg det er farligere med folk som krysser veien uten å gidde å se seg for. 

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (5 timer siden):

Ja jeg skader ingen.

Dette er dessverre ikke korrekt. Du skaper bla.a global oppvarming, som bla.a leder til at mange mister hjemmet sitt til vannstigning eller økt prevalens av ekstremvær, som leder til at folk må flykte fra sine hjem etc, alt så du kan leve et behagelig "luksusliv" her i Norge.

Og ja, det gjelder selv om en er flink til å bruke de riktige plastposene (de som er litt tynnere enn matbutikk posene, som angivelig skal redde jordkloden ved å spare 1 gram plast...) og aldri kaste en tom plastpose etc.

Anonymkode: 03ce3...608

Hvor vanlig er det at folk som irriterer seg over andre folks lovbrudd anmelder dem? Det kan jo selvsagt skje, men mest sannsynlig ikke. Og om han skulle anmelde, er det neppe sannsynlig at det er noe politiet vil velge å prioritere - særlig ettersom ingen ble skadd. Du mener jo også at det ikke finnes bevis. 

Everybody
morsan skrev (6 minutter siden):

Hvor vanlig er det at folk som irriterer seg over andre folks lovbrudd anmelder dem? Det kan jo selvsagt skje, men mest sannsynlig ikke. Og om han skulle anmelde, er det neppe sannsynlig at det er noe politiet vil velge å prioritere - særlig ettersom ingen ble skadd. Du mener jo også at det ikke finnes bevis. 

Nei, han kom på et sted som var lovlig å kjøre og tok bilde. Hvis det ikke er noe videoovervåking på stedet, men det tviler jeg på.

Annonse

Everybody skrev (35 minutter siden):

Nei, han kom på et sted som var lovlig å kjøre og tok bilde. Hvis det ikke er noe videoovervåking på stedet, men det tviler jeg på.

Hvis han tok bilde av bilen din på et sted det er lov til å kjøre, så er ikke det noen beviser mot deg på noen som helst måte og han kommer ingen vei med en anmeldelse.

Everybody
snusmumeriken96 skrev (3 minutter siden):

Of,uhell kan skje om man har litt for mye i hodet. 

Håper ikke boten blir for drøy..

Politiet gir ikke bot til noen fordi en person tok bilde av skiltet og påstår at man kjørte i en gågate.

Everybody skrev (På 25.8.2024 den 22.13):

Hva kommer til å skje? Kan han anmelde meg og jeg får bot på 6000?

Hvorfor opprettet du tråden når du allerede visste svaret? 

Everybody skrev (2 timer siden):

Politiet gir ikke bot til noen fordi en person tok bilde av skiltet og påstår at man kjørte i en gågate.

Everybody
morsan skrev (5 minutter siden):

Hvorfor opprettet du tråden når du allerede visste svaret? 

Lol, jeg har jo fått svar etter jeg opprettet tråd her og på kvinneguiden. Så jeg visste ikke svaret på forhånd, det fikk jeg av svarene på trådene.

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er dessverre ikke korrekt. Du skaper bla.a global oppvarming, som bla.a leder til at mange mister hjemmet sitt til vannstigning eller økt prevalens av ekstremvær, som leder til at folk må flykte fra sine hjem etc, alt så du kan leve et behagelig "luksusliv" her i Norge.

Og ja, det gjelder selv om en er flink til å bruke de riktige plastposene (de som er litt tynnere enn matbutikk posene, som angivelig skal redde jordkloden ved å spare 1 gram plast...) og aldri kaste en tom plastpose etc.

Snakk om dårlig kvalitet på jordkloden dersom dersom man skaper global oppvarming bare av å eksistere.

Eller er det livet som vi bør leve som er av dårlig kvalitet? Kan vi ikke engang leve som vi gjør nå liksom? Nei da får det være.

Ellers så får vi håpe det ikke blir født så mange i disse fattige landene. Best om alle kunne fått hatt gode liv i stedet for at alle må yngle og øke sjansene for at vi blir for mange.

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (8 timer siden):

Snakk om dårlig kvalitet på jordkloden dersom dersom man skaper global oppvarming bare av å eksistere.

Eller er det livet som vi bør leve som er av dårlig kvalitet? Kan vi ikke engang leve som vi gjør nå liksom? Nei da får det være.

Ellers så får vi håpe det ikke blir født så mange i disse fattige landene. Best om alle kunne fått hatt gode liv i stedet for at alle må yngle og øke sjansene for at vi blir for mange.

huff, beklager å ødelegge illusjonene dine, men årsaken til at vi har så høy levestandard i Norge er at slaver i utlandet produserer tingene våre/råvarene, så om slavene i utlandet forsvinner fordi de ikke produserer uendelig med barn, vil det også ikke lenger bli mulig å leve som vi gjør nå i Norge

Prøver ikke å si at du er like ille som "gutta" fra oslo øst, men tror alle mennesker har disse egoistiske trekkene hvor vi gjør ting for å favorisere oss selv på bekostning av andre, men visse kulturer tar det til helt nye nivåer gjennom sin kultur, som jo ikke er bra. Er derfor kultur er viktig, men den "virtue signalingen" om plastposer etc, den tror jeg du kan roe ned på, så perfekt er du ikke ;);) 

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

huff, beklager å ødelegge illusjonene dine, men årsaken til at vi har så høy levestandard i Norge er at slaver i utlandet produserer tingene våre/råvarene, så om slavene i utlandet forsvinner fordi de ikke produserer uendelig med barn, vil det også ikke lenger bli mulig å leve som vi gjør nå i Norge

Prøver ikke å si at du er like ille som "gutta" fra oslo øst, men tror alle mennesker har disse egoistiske trekkene hvor vi gjør ting for å favorisere oss selv på bekostning av andre, men visse kulturer tar det til helt nye nivåer gjennom sin kultur, som jo ikke er bra. Er derfor kultur er viktig, men den "virtue signalingen" om plastposer etc, den tror jeg du kan roe ned på, så perfekt er du ikke ;);) 

Nå har jo Norge merket varene som selges i våre butikker med forskjellige sertifiseringer. Jeg kan ikke være sikker så lenge jeg ikke er der selv og ser, men må velge å stole på at produsenten da er ærlig i budskapet. 

Det er alltid noen som skal komme og overbevise om «at du perfekt er du ikke». Jeg tror ikke jeg er perfekt. Jeg gjør bare det jeg kan og det er tydeligvis mye mer enn veldig mange når det kommer til sånt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...