Gå til innhold

Det er ikke barna som gleder seg til jul, det er voksne

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Har allerede kommet julevarer i noen butikker. Gleder de voksne som styrer markedet seg altså SÅ MYE til jul at de må starte før høsten har kommet?! Julen var ok for meg, men jeg hater den nå mer og mer. Hva tror de skal skje? Fortsetter det sånn blir det snart jul året rundt. Kanskje like greit, for det betyr nok også da slutten på det. 
grunnen til at jeg missliker julen er at jeg blir vitne til hvor lett folk lar seg styre. Og alt søppel som fylles opp i butikkene. Folk bruker likevel masse penger.

Endret av UtakknemligDiva

Fortsetter under...

Jeg liker heller ikke at de begynner å selge juleting så tidlig, men jeg hater ikke jul av den grunn. Jeg elsker julen! 

Jeg har ingen problemer med å skille mellom det å mislilke deler av det kommersielle aspektet rundt jul og det å være glad i selve julen.

UtakknemligDiva skrev (54 minutter siden):

Har allerede kommet julevarer i noen butikker. Gleder de voksne som styrer markedet seg altså SÅ MYE til jul at de må starte før høsten har kommet?! Julen var ok for meg, men jeg hater den nå mer og mer. Hva tror de skal skje? Fortsetter det sånn blir det snart jul året rundt. Kanskje like greit, for det betyr nok også da slutten på det. 
grunnen til at jeg missliker julen er at jeg blir vitne til hvor lett folk lar seg styre. Og alt søppel som fylles opp i butikkene. Folk bruker likevel masse penger.

Jeg er litt imponert over hvor kraftig du kan irritere deg over andre mennesker og da ting som er bare bagateller. 

UtakknemligDiva
Vhanja skrev (2 timer siden):

Jeg liker heller ikke at de begynner å selge juleting så tidlig, men jeg hater ikke jul av den grunn. Jeg elsker julen! 

Jeg har ingen problemer med å skille mellom det å mislilke deler av det kommersielle aspektet rundt jul og det å være glad i selve julen.

Men hvorfor? Har disse som styrer markedet blitt som barn?

UtakknemligDiva

I stedet for å lage ny tråd.

Hvorfor skal noen få bestemme hva som skal være på markedet?

Det er samme kjedelige identiske varer omtrent over hele Norge. Alt som jeg synes er interessant er limited edition eller blir tatt ut. Bare…hvorfor? 
Ikke rart så mange steder går konk når de bare skal selge det samme kjedelige?! 
De eier absolutt ingen ideer. På tide å bytte de ut med meg.

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (2 timer siden):

Liker det ikke, men det plager meg ikke. Har noen venner som elsker det. Det går liksom ikke ut over meg på noen måte, så jeg bryr meg ikke :) 

Anonymkode: 5fa73...33e

Annonse

UtakknemligDiva skrev (50 minutter siden):

I stedet for å lage ny tråd.

Det er samme kjedelige identiske varer omtrent over hele Norge. Alt som jeg synes er interessant er limited edition eller blir tatt ut. Bare…hvorfor? 
Ikke rart så mange steder går konk når de bare skal selge det samme kjedelige?! 
De eier absolutt ingen ideer. På tide å bytte de ut med meg.

Det handler om tilbud og etterspørsel.

UtakknemligDiva skrev (3 timer siden):

Jeg liker heller ikke at det markedsføres julevarer lenge før jul, men bryr meg ikke veldig. Uansett handler det ikke om at jeg hater jul, men jeg misliker at julen blir litt utvannet ved at vi eksponeres for den i månedsvis.

Jeg forstår ikke at du reagerer så voldsomt på ting du kan velge å overse.

Ekstra skrev (1 minutt siden):

Jeg liker heller ikke at det markedsføres julevarer lenge før jul, men bryr meg ikke veldig. Uansett handler det ikke om at jeg hater jul, men jeg misliker at julen blir litt utvannet ved at vi eksponeres for den i månedsvis.

Enig 

UtakknemligDiva
Ekstra skrev (12 minutter siden):

Fordi julen var begrenset når jeg var barn. Alt som hadde med jul å gjøre var veldig stort. Selvsagt delvis fordi jeg var barn, men også fordi det var begrenset. 
Nå er det snart året rundt. 

Så fordi noen har bestemt det så har det plutselig blitt greit med jul fra sommeren av……

AnonymBruker
UtakknemligDiva skrev (11 minutter siden):

Fordi julen var begrenset når jeg var barn. Alt som hadde med jul å gjøre var veldig stort. Selvsagt delvis fordi jeg var barn, men også fordi det var begrenset. 
Nå er det snart året rundt. 

Så fordi noen har bestemt det så har det plutselig blitt greit med jul fra sommeren av……

Fordi profitten skal maksimeres.

Anonymkode: 02418...289

Annonse

UtakknemligDiva skrev (8 timer siden):

Det er det markedet som bestemmer. Tilbud/etterspørsel. 

Jeg synes også du virker overraskende oppgiret og irritert over bagataller som andre mennesker gjør og som egentlig ikke påvirker deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...