Gå til innhold

Er muslimer en fare for Europa?


erik123

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Muslimske ekstremister, ja. 

Anonymkode: 5275a...4b5

Og de er det mange av, de hater oss, ikke alle men men nok til at det er et problem. vi får nok å stri med fremover. vi må bare være klar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den største faren er at vi venner oss til det. Hadde feks media vært like kritisk og undersøkende som de er i andre saker ville vi vært på ett rettere spor.

I Danmark tørre de ta diskusjonen, mens i Sverige var man nærmest en fascist om man kom med selv mild kritikk. Det har blitt litt bedre i Sverige etter sverigedemokraternas fremvekst. I Norge står vi på stedet hvil.

Det som mangler er struktur og planlegging. Det fremstår som att innvandring fra muslimske land nesten er ett naturlig fenomen vi ikke kan styre.

De fleste er jo greie og langt fra alle innvandrere er muslimer heller.

Anonymkode: 677bb...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask

Ja, fremveksten av Islam i Europa truer vestlige verdier. Og en masse innvandrere som hverken vil eller klarer å integrere seg fører til spenninger, kriminalitet, vold, terror, og ikke minst økonomiske problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Muslimer er nåtidas jøder. Det er helt greit å snakke dritt om dem, kalle dem farlige og omtale dem som om de skader kulturen og undergraver nasjonen. Bytt ut ordet muslim i denne tråden med jøde og kjenn på hvordan det lyder. Islamofobi er et stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (6 minutter siden):

Muslimer er nåtidas jøder. Det er helt greit å snakke dritt om dem, kalle dem farlige og omtale dem som om de skader kulturen og undergraver nasjonen. Bytt ut ordet muslim i denne tråden med jøde og kjenn på hvordan det lyder. Islamofobi er et stort problem.

Du er så naiv! Og går med skylapper på!

Anonymkode: 5275a...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
Drømmeautomat skrev (51 minutter siden):

Muslimer er nåtidas jøder. Det er helt greit å snakke dritt om dem, kalle dem farlige og omtale dem som om de skader kulturen og undergraver nasjonen. Bytt ut ordet muslim i denne tråden med jøde og kjenn på hvordan det lyder. Islamofobi er et stort problem.

Vesten har store problemer med innvandring fra MENA-land. Men det er åpenbart ikke lov å snakke om dette. For der kom jødingen. Kan du ikke like godt ta hitlingen med det samme, så har vi fått det overstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (1 time siden):

Bytt ut ordet muslim i denne tråden med jøde og kjenn på hvordan det lyder. Islamofobi er et stort problem.

Personlig er jeg imot både religionene jødedommen, og Islam. Og grunnen til det er at jeg har lest deres hellige bøker, og det er helt forkastelige ting , som du er enig i at er fullstendig forkastelige, i begge disse gruppenes "Hellige" bøker. DU, mener det som står der er helt forkastelig, ikke meg, DU. DU. men du nekter å google eller lese selv, fordi du VET godt hva du vil finne, og da vil du få et problem med å forsvare det, så du velger å leke naiv, så du kan føle deg godt som inkluderende "god" person.... ahh så behagelig...

Det er 1 raskt google søk unna. 

Det finnes fine folk i alle kulturer, men at det finnes fine folk, i en kultur, betyr ikke at kulturen ikke har en negativ påvirkning i snitt og dermed er et problem. Er som om jeg skulle sitte her og si at tyskerne som regel var fine folk, og, det er jo sant, men driver de å forbereder 2.verdenskrig, som gruppe, pga gruppens kultur er noe problematisk, spiller det ingen rolle at enkelte individuelle tyskere er fine folk. Det er helt irrelevant i den store sammenheng. Det er DU. også enig i, siden du angivelig bryr deg så mye om jøder, må jo du mene at tyskernes kultur var dårlig, men samtidig kan du ikke det, for de fleste tyskere var fine folk....

(pliz google, du har ingen unnskyldning...,,, ikke tro på meg, jeg er et tilfeldig troll online, google, google har referanser, gå til primærkilden dobbeltsjekk referansen så du vet at google ikke lyver til deg, så har du fasiten. Ikke vær feig, så for det du forsvarer, ved å sjekke hva du forsvarer.)

Lykke til.

Anonymkode: cf21d...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask skrev (1 time siden):

Vesten har store problemer med innvandring fra MENA-land. Men det er åpenbart ikke lov å snakke om dette. For der kom jødingen. Kan du ikke like godt ta hitlingen med det samme, så har vi fått det overstått.

Det er lov å snakke om det, men det er måten det blir snakket om som jeg (og andre) ofte reagerer på.

Sammenligningen med jødene er helt legitim, og er noe jeg har tenkt selv i mange år.

Det er viktig å debattere utfordringene med innvandring. Men når overskriften er "Er muslimer en fare for Europa?" så oppfordrer det ikke til en nyansert og konstruktiv debatt. Det oppfordrer til polarisering og generalisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
Vhanja skrev (50 minutter siden):

Det er lov å snakke om det, men det er måten det blir snakket om som jeg (og andre) ofte reagerer på.

Sammenligningen med jødene er helt legitim, og er noe jeg har tenkt selv i mange år.

Det er viktig å debattere utfordringene med innvandring. Men når overskriften er "Er muslimer en fare for Europa?" 

Det er en muslim som selv sier at "fremveksten av Islam i Europa truer vestlige verdier".

Det er noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og grunnen til det er at jeg har lest deres hellige bøker, og det er helt forkastelige ting , som du er enig i at er fullstendig forkastelige, i begge disse gruppenes "Hellige" bøker. DU, mener det som står der er helt forkastelig, ikke meg, DU. DU

😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat
slabbedask skrev (2 timer siden):

Kan du ikke like godt ta hitlingen med det samme, så har vi fått det overstått.

Duden i innlegget under tok seg av det for deg. Muslimene er som nazistene like før andre verdenskrig, må vite. Er det ikke deilig å ha noen å hate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask
Drømmeautomat skrev (3 minutter siden):

Duden i innlegget under tok seg av det for deg. Muslimene er som nazistene like før andre verdenskrig, må vite. Er det ikke deilig å ha noen å hate?

Se der ja, der kom selveste nazzingen.

Må være vanskelig å holde oversikten med hodet godt stukket nede i sanden.

Alt går på skinner, ingen problemer her.

Dan Slee on X: "Found this in my Google photos. Timeless. Don't be Comical  Ali. https://t.co/TIUzLrWHEF" / X

Lykke til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
slabbedask skrev (29 minutter siden):

Se der ja, der kom selveste nazzingen.

"Nazzingen" var det din meddebattant som tok seg av ved å sammenligne muslimer med nazistene i førkrigstida.

Sitat

Det finnes fine folk i alle kulturer, men at det finnes fine folk, i en kultur, betyr ikke at kulturen ikke har en negativ påvirkning i snitt og dermed er et problem. Er som om jeg skulle sitte her og si at tyskerne som regel var fine folk, og, det er jo sant, men driver de å forbereder 2.verdenskrig, som gruppe, pga gruppens kultur er noe problematisk, spiller det ingen rolle at enkelte individuelle tyskere er fine folk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
Drømmeautomat skrev (3 timer siden):

Muslimer er nåtidas jøder. Det er helt greit å snakke dritt om dem, kalle dem farlige og omtale dem som om de skader kulturen og undergraver nasjonen. Bytt ut ordet muslim i denne tråden med jøde og kjenn på hvordan det lyder. Islamofobi er et stort problem.

Noe så naivt som deg. For en håpløs sammenligning. Det høres ut som noe Rita på 14 og aktivt medlem i rød ungdom kunne skrive i en skolestil.

Jødene dannet ikke gjenger, som ranet folk, de var ikke høyt oppe i kriminalstatistikken. De var forfulgte medlemmer av en folkegruppe som ingen tok i forsvar.

Ille at du drar jødekortet også med tanke på din venstreradikale ståsted. Er det noen som plager jøder i dag i tillegg til nazistene så er det de venstreradikale som demonstrerer og herjer hele tiden.

Palestinakomiteen med sitt kamprop ingen sionister i våre gater. Uten å vite at nesten alle jøder er sionister. De kunne like gjerne sagt ‘ ingen jøder i våre gater’. Jødehaterne liker p trekke frem medlemmer av svært små grupper ultraortodokse som ikke er sionister. Det er ikke ultraortodokse som helhet, men en liten sekt.

Den grove generaliseringen, ser ingen nyanser i sionisme heller.

Hvorfor sier jeg dette? For p sette ett motstykke til din urimelige påstand. For ‘sionister’ blir demonisert av venstreradikale i langt større grad enn innvandringsskeptiske demoniserer muslimer.

 

Det er ingen store langvarige kampanjer og demonstrasjoner som skriker ingen muslimer i våre gater.

Jeg synes du skal unne deg en Oslotur å nyte alle de deilige inntrykkene på Grønland. God tur.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (50 minutter siden):

"sensurert" var det din meddebattant som tok seg av ved å sammenligne muslimer med sensurert i førkrigstida.

Drømmeautomat skrev (1 time siden):

Duden i innlegget under tok seg av det for deg. Muslimene er som sensurert like før andre verdenskrig, må vite. Er det ikke deilig å ha noen å hate?

Du forstår ikke logikk/mangler reading comprehension. Vet ikke hva jeg kan gjøre med det...

Men, det mer viktige er dette:

Drømmeautomat skrev (1 time siden):

😂😂

Mistenker at latteren kommer av at du googlet og så hva du forsvarte. Og det er greit det, synd at forumets regler ikke tillater meg å si visse ting som står i visse bøker til visse grupper ,men det tar 3 sekunder å finne ved enkelt google søk på deres hellige bok, ta "worst quotes in x" etc, men de som vet, de vet. De som ikke vet, de handler i blinde, og da er det lett å gå på en vegg tilslutt. Noe sånt.

Lykke til med dette prosjektet ditt, hva enn det er. 

Anonymkode: cf21d...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden):

Jeg synes du skal unne deg en Oslotur å nyte alle de deilige inntrykkene på Grønland. God tur.

Takk, men var der nettopp, og Grønland var topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask skrev (9 timer siden):

Det er en muslim som selv sier at "fremveksten av Islam i Europa truer vestlige verdier".

Det er noe å tenke på.

Jeg ser du kuttet bort og hoppet bukk over selve kritikken og poenget i innlegget mitt.

Men du trenger ikke svare, jeg kommer ikke til å skrive mer i denne tråden. Jeg har sett denne fanatismen mange ganger før, og den er det umulig å ha en konstruktiv diskusjon med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...