Gå til innhold

Går liksom bare og venter på smellet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det har bygget seg opp i lang tid. Snart sprekker boblen og jeg vil bli gal for alvor, og må bo på institusjon resten av livet. Jeg bare går og hangler. Er aldri helt frisk. Jeg klarer snart ikke mer. Er ikke sterk nok. Takler ikke livet. 

Anonymkode: dfc54...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du i nærheten av å bo på institusjon nå? Altså har du allerede en nedsatt evne til å klare deg selv som normaltilstand?  Eller lever du innafor en a4 ramme med jobb,hamsterhul og diverse? Hvis det er sistnevnte, så er det i alle fall på tide å dra i nødbremsen, få deg en legetime og eventuelt vurder behov for gradert sykemelding. Skaff deg oversikt og kontroll over situasjonen og ikke minst : rom til å puste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
krøll9 skrev (1 minutt siden):

Er du i nærheten av å bo på institusjon nå? Altså har du allerede en nedsatt evne til å klare deg selv som normaltilstand?  Eller lever du innafor en a4 ramme med jobb,hamsterhul og diverse? Hvis det er sistnevnte, så er det i alle fall på tide å dra i nødbremsen, få deg en legetime og eventuelt vurder behov for gradert sykemelding. Skaff deg oversikt og kontroll over situasjonen og ikke minst : rom til å puste.

Nei, er ikke i nærheten av å bo på institusjon. Er ufør og går hjemme og for det meste suller for meg selv. 

Anonymkode: dfc54...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, er ikke i nærheten av å bo på institusjon. Er ufør og går hjemme og for det meste suller for meg selv. 

Anonymkode: dfc54...b0b

Å ja. Men da har du kanskje livsomstendigheter som er krevende, ansvar for andre mennesker eller annet som gjør at du kjenner deg så overveldet? 

Endret av krøll9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
krøll9 skrev (1 minutt siden):

Å ja. Men da har du kanskje livsomstendigheter som er krevende, ansvar for andre mennesker eller annet som gjør at du kjenner deg så overveldet? 

Nettopp. Jeg står i mye som er svært så krevende. Har ansvar for så mye. Må være så sterk selv om jeg ikke klarer. 

Anonymkode: dfc54...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nettopp. Jeg står i mye som er svært så krevende. Har ansvar for så mye. Må være så sterk selv om jeg ikke klarer. 

Anonymkode: dfc54...b0b

Er det noen du kan dele ansvaret med på noe vis eller noen som kan fange deg litt opp av og til, når du til vanlig har så mye ansvar? Noen du kan dele ting med?

En jobb kan man til nøds redusere eller sykemelde seg fra. Ansvar for familiemedlemmer blir noen av oss ofte alene med og kan ikke bare lettes på uten videre 😔 Er kanskje litt dette frustrasjonen din går ut på? Håper du har god støtte. Og angående å bli frisk selv: ta kontakt med lege igjen om du ikke blir frisk, psykisk eller fysisk. Kanskje det finnes en støtte for deg i form av behandling av noe slag? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
krøll9 skrev (3 timer siden):

Er det noen du kan dele ansvaret med på noe vis eller noen som kan fange deg litt opp av og til, når du til vanlig har så mye ansvar? Noen du kan dele ting med?

En jobb kan man til nøds redusere eller sykemelde seg fra. Ansvar for familiemedlemmer blir noen av oss ofte alene med og kan ikke bare lettes på uten videre 😔 Er kanskje litt dette frustrasjonen din går ut på? Håper du har god støtte. Og angående å bli frisk selv: ta kontakt med lege igjen om du ikke blir frisk, psykisk eller fysisk. Kanskje det finnes en støtte for deg i form av behandling av noe slag? 

 

Har ansvaret for en 8-åring som moren min avlaster meg litt med. Hn pleier å være hos henne av og til i helger. Og hos faren av og til. Har ikke så mye annen støtte. Samarbeid med faren er ikke den beste. Jeg er plaget med depresjon nå. Følges opp av legen som satte meg på antidepressiva. Det er ikke så lenge siden. Må nok ha litt tålmod til det får virke. 

Anonymkode: dfc54...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har ansvaret for en 8-åring som moren min avlaster meg litt med. Hn pleier å være hos henne av og til i helger. Og hos faren av og til. Har ikke så mye annen støtte. Samarbeid med faren er ikke den beste. Jeg er plaget med depresjon nå. Følges opp av legen som satte meg på antidepressiva. Det er ikke så lenge siden. Må nok ha litt tålmod til det får virke. 

Anonymkode: dfc54...b0b

Det kan være mye det. Alt er for mye ved en skikkelig depresjon. Håper du får effekt snart. Jeg har fått god hjelp av AD! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...