Banankaka04 Skrevet 17. september Del Skrevet 17. september (endret) Hei. Så, angsten min har vært skyhøy de siste ukene, og særlig den siste uka. Har enn så lenge klart å holde meg unna brettet med Sobril som legen har skrevet ut til meg, men har hatt lyst til å ta en tablett hver dag nå og fått dette anbefalt av familie, men har ikke turt i frykt for mulige bivirkninger. Den daglige angsten min gir meg en konstant sterk frykt for å skulle besvime og det føles virkelig som om det skal skje når som helst. Og er redd for at disse tablettene bare skal forsterke denne følelsen av å svime av… Vet at en vanlig bivirkning er døsighet eller sløvhet, og frykter da at dette skal føre til besvimelse. Er rett og slett redd for å la kroppen slappe av, for føler liksom at jeg må slåss mot angst-symptomene konstant for å unngå at kroppen skal kortslutte. Er så redd for å miste kontrollen enda mer, at tabletten skal forårsake at jeg mister fullstendig kontroll over meg selv og som sagt dermed svimer helt av, eller i det minste begynner å dissosiere enda mer. Hva om kroppen min ikke tåler tabletten og forårsaker en allergisk reaksjon. Men samtidig klarer jeg nok ikke å gå rundt enda en hel dag til med all angsten… Skal snakke med lege i slutten av uka ang. psykologhjelp og var hos en annen lege, som utførte noen tester på meg og sa at alt var fint. Merker også at symptomene kan virke noe svakere ved noe distraksjon, så denne sensasjonen kommer vel av angsten og all konstant fokusering på symptomer. Så hva tenker vi her? Bør jeg ta sjansen på å ta en Sobril eller virkelig tvinge meg selv til å fortsette å holde ut ubehaget selv om det gjør meg UTROLIG suicidal og hindrer meg i å fungere på alle måter? Blir ikke noen studier på meg slik det er nå, for eksempel. Tror dere at frykten min angående angstmedisin (Sobril) er reell? Eller er dette trygt å ta en liten stund? Vil helst ikke ta Sobril om det ikke er noen stor sjanse for å føle seg bedre og heller verre med symptomene, så om noen her inne kan litt mer om Sobril enn meg/har brukt dette medikamentet selv, kan dere være snille og fortelle litt om den og om hva slags virkning den har hatt på kroppen din? Har jeg grunn til å bekymre meg? Det er så typisk meg å ikke tørre å ta medisin fordi man er redd for skumle bivirkninger, uff xD Håper å få noen kloke svar og råd her inne, hadde trengt det! Takk til eventuelle innspill 🙂 Endret 17. september av Banankaka04 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/486788-trygt-%C3%A5-ta-sobril-redd-for-bivirkninger%F0%9F%A5%BA/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september Del Skrevet 17. september Kanskje du kan utfordre deg selv ved å bare ta medisinen uten å trenge masse bekreftelser? For bekreftelser er jo også med på å holde liv i angsten. Anonymkode: 1809a...984 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/486788-trygt-%C3%A5-ta-sobril-redd-for-bivirkninger%F0%9F%A5%BA/#findComment-4320429 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september Del Skrevet 17. september Jeg er selv helt fobisk redd for bivirkninger og leser alt av bivirkninger og får panikk når det er ett nytt medikament. Men Sobril er helt ufarlig, ikke ett fnugg av noe bivirkninger, du får bare slappe av litt noe det høres ut som du trenger. Hør på legen og familien og ta en. Anonymkode: 01be8...6cd 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/486788-trygt-%C3%A5-ta-sobril-redd-for-bivirkninger%F0%9F%A5%BA/#findComment-4320537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.