Gå til innhold

Manglende motivasjon, Fake it till you make it...

Anbefalte innlegg

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Hvis det virker uoverkommelig, så er vel heller ikke motivasjonen der? Dvs at man kan ikke finne den der og da.

Det spørs jo hvor ofte det skjer, men hvis man har sovet dårlig og er ordentlig sliten fysisk og/eller psykisk, så er det greit å la være å trene.

Men hvis det skjer jevnlig, så kan du jo tenke at du reiser på trening, men at du ikke nødvendigvis tar hele programmet. Vet flere bruker teknikken med å tenke "I dag trener jeg bare ti minutter", sånn at de kan komme seg avgårde. Når de først er i gang, så trener de ofte lenger likevel, da det er dørstokkmila som er vanskeligst.

Andre måter kan være å trene sammen med noen, da har man en avtale med andre som er vanskeligere å bryte. Evt kan man gi seg selv en belønning etter man har trent, f.eks se en film/serie man har gledet seg til, lese en bok man nettopp har kjøpt eller noe annet man gleder seg til. Jo fortere man blir ferdig med trening, jo fortere kan man gjøre det man gleder seg til.

Igår hadde jeg ikke motivasjon og kroppen føltes blytung og det virket uoverkommelig å dra å trene, men greide å komme meg avgårde.  Da tenkte jeg at jeg iallefall skulle sykle og da jeg var ferdig på sykkelen, så greide jeg å ta alle øvelsene. De 15min på sykkelen var så tungt i forhold til sist jeg trente og apparatene var også tyngre. Men jeg greide det. Var skikkelig sliten etterpå, men var utrolig fornøyd.  Så ja, det nytter å "lure" hode litt. 

Fortsetter under...

emilie321 skrev (2 minutter siden):

Igår hadde jeg ikke motivasjon og kroppen føltes blytung og det virket uoverkommelig å dra å trene, men greide å komme meg avgårde.  Da tenkte jeg at jeg iallefall skulle sykle og da jeg var ferdig på sykkelen, så greide jeg å ta alle øvelsene. De 15min på sykkelen var så tungt i forhold til sist jeg trente og apparatene var også tyngre. Men jeg greide det. Var skikkelig sliten etterpå, men var utrolig fornøyd.  Så ja, det nytter å "lure" hode litt. 

Det er jo kjempebra!

Ja, hjernen er ganske dum sånn - heldigvis! :D 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...