Gå til innhold

orkaner og tornadoer?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
ISW skrev (52 minutter siden):

Jeg tenker denne diskusjonen ikke går noen vei. Den gir deg dessuten bare 1) bekymringer du ikke trenger og 2) folk som gjør narr av deg her inne.

Det er lett å finne ting som støtter opp under ens egen frykt og bekymring. F.eks. er du redd for bivirkninger av medisiner, vaksiner, etc. så bruker man ekstremt mye tid på å lete etter folk som har fått dette. Og det finner man. Confirmation bias heter det vel.

Som en digresjon: Jeg tok BÅDE covid-vaksinen for sjette gang, og influensa-vaksinen i går. Var litt trøtt og frøs litt i går, og har litt vondt i armene i dag. Det var det som skjedde, det er det som alltid har skjedd før, og det er det som skjer med 99% av de som tar vaksiner.

nei den går ingen vei så jeg gir meg. ja man den som leter finner. 

uff gjorde du det ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

psykedeliker
stjernestøv skrev (22 minutter siden):

ja man den som leter finner.

Jeg har foreslått at du heller leter etter noe som er mulig å bygge ved hjelp av naturvitenskap og gamle T-Ford deler. Og jeg skal fortsette å terpe på det en stund, for min erfaringsbaserte kunnskap tilsier at bare man gjentar noe lenge nok, går det inn til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
psykedeliker skrev (21 minutter siden):

Jeg har foreslått at du heller leter etter noe som er mulig å bygge ved hjelp av naturvitenskap og gamle T-Ford deler. Og jeg skal fortsette å terpe på det en stund, for min erfaringsbaserte kunnskap tilsier at bare man gjentar noe lenge nok, går det inn til slutt!

Det går ikke inn her og hva er t Ford, en bil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
stjernestøv skrev (3 timer siden):

Det går ikke inn her og hva er t Ford, en bil? 

Ja, det er den første samlebåndsproduserte bilmodellen og den hadde også et helt spesielt tenningssystem. Ed Leedskalnin brukte deler fra minst 12 T-Ford motorer for å bygge steppermotoren som regulerte pulsene til styrereléene som var fordelt ut over anlegget. Systemet han laget for å drive en hel produksjonslinje alene var veldig energieffektivt sammenlignet med det andre brukte på samme tid. Flaskemotstandene og alt det andre han bygget av gammelt skrot var helt ordinær teknologi på den tiden, du kan f.eks. sammenligne med koblingsskjemaet for det elektriske panelet ingeniørstudent Jan Dahm designet og bygget for den hemmelige etterretningsgruppen Theta i Bergen i 1941. Leedskalnin hevdet å ha bygget 12 slike anlegg (han må ha hatt mange T-Forder!), så hvis du vil ha et mysterium å gruble på kan du prøve å finne ut hvor de 11 andre anleggene ble av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (16 minutter siden):

Ja, det er den første samlebåndsproduserte bilmodellen og den hadde også et helt spesielt tenningssystem. Ed Leedskalnin brukte deler fra minst 12 T-Ford motorer for å bygge steppermotoren som regulerte pulsene til styrereléene som var fordelt ut over anlegget. Systemet han laget for å drive en hel produksjonslinje alene var veldig energieffektivt sammenlignet med det andre brukte på samme tid. Flaskemotstandene og alt det andre han bygget av gammelt skrot var helt ordinær teknologi på den tiden, du kan f.eks. sammenligne med koblingsskjemaet for det elektriske panelet ingeniørstudent Jan Dahm designet og bygget for den hemmelige etterretningsgruppen Theta i Bergen i 1941. Leedskalnin hevdet å ha bygget 12 slike anlegg (han må ha hatt mange T-Forder!), så hvis du vil ha et mysterium å gruble på kan du prøve å finne ut hvor de 11 andre anleggene ble av.

Video gif. Joe Biden stands in front of a mic during a presidential debate, and he has just heard something so ridiculous that he snaps his head to look at the audience with the most confused expression on his face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker

Nå sjekket jeg litt grundigere og det ser ut som det er mulig å bruke gamle sveivetelefoner som magnetkilde istedenfor T-Ford motordeler. Kan du verifisere dette @stjernestøv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
psykedeliker skrev (4 timer siden):

Nå sjekket jeg litt grundigere og det ser ut som det er mulig å bruke gamle sveivetelefoner som magnetkilde istedenfor T-Ford motordeler. Kan du verifisere dette @stjernestøv ?

Forstår ingenting av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
stjernestøv skrev (10 minutter siden):

Forstår ingenting av dette.

Kan du ikke spørre guruen din? Han skal jo vite slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
psykedeliker skrev (24 minutter siden):

Kan du ikke spørre guruen din? Han skal jo vite slikt.

Han er ikke guruen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 hours ago, stjernestøv said:

Han er ikke guruen min...

Han er nok ikke helt frisk og har det ikke lett dessverre, mange diagnoser skrev han på facebook.

Anonymkode: 8bab5...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
stjernestøv skrev (12 timer siden):

Forstår ingenting av dette.

Se på videoen jeg postet tidligere og steppermotoren som er basert på V - magneter fra T-Ford. Kan man bruke U - magneter fra sveivetelefoner isteden? Det pleier å være 3 av dem i hver telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er nok ikke helt frisk og har det ikke lett dessverre, mange diagnoser skrev han på facebook.

Anonymkode: 8bab5...ad1

ja han har mange diagnoser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
psykedeliker skrev (1 time siden):

Se på videoen jeg postet tidligere og steppermotoren som er basert på V - magneter fra T-Ford. Kan man bruke U - magneter fra sveivetelefoner isteden? Det pleier å være 3 av dem i hver telefon.

Forstår ikke en døyt av dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Forstår ikke en døyt av dette...

Alt er forklart i videoen som du synes var for kjedelig. Sikker på at du ikke egentlig bare har Vondt I Viljen™ ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Forstår ikke en døyt av dette...

Ikke svar @psykedeliker mer på slike ting. Aner ikke hvorfor han skriver slik til deg, men det er bare å ignorere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Forstår ikke en døyt av dette...

Ikke bry deg om disse svarene fra psykedeliker, det er bare vås og han driver bare gjøn med deg. Jeg tror han prøver å si at det han skriver er like "sant" som det han du følger på fb hevder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Vendi skrev (Akkurat nå):

Ikke svar @psykedeliker mer på slike ting. Aner ikke hvorfor han skriver slik til deg, men det er bare å ignorere. 

Ok, jeg hører på deg for jeg blir bare forvirret i hodet av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Ikke bry deg om disse svarene fra psykedeliker, det er bare vås og han driver bare gjøn med deg. Jeg tror han prøver å si at det han skriver er like "sant" som det han du følger på fb hevder.

ok. da er det jo greit for jeg forstår ingenting av det uansett. åja sånn å forstå, mulig det er sant for han da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Jeg tror han prøver å si at det han skriver er like "sant" som det han du følger på fb hevder.

Riktig, men det jeg skriver kan ihvertfall etterprøves vitenskapelig og historisk. Ed Leedskalnin var en skøyer som lurte verden til å tro at han hadde hacket termodynamikkens andre lov, men det gjorde han selvsagt aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...