Gå til innhold

Trening uke 42


Soleil70

Anbefalte innlegg

Jeg holder på med et prosjekt der jeg jobber med å gå utenfor komfortsonen. Denne uken har jeg blant annet brukt til å prøve ut nye timer på SATS.

Tirsdag: Cardio energi uten hopp

Onsdag: Bootylicious og Flexibility

Søndag: Meditation, Pure Strength og Absolution

Det ha vært gøy med dette prosjektet, neste uke skal jeg prøve å få til en Aroma Therapytime. Og så har jeg veldig lyst til å prøve spinning, men den sitter laaangt inne 😬. Fornøyd med uka 👍

Endret av Soleil70
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Soleil70 skrev (2 timer siden):

Jeg holder på med et prosjekt der jeg jobber med å gå utenfor komfortsonen. Denne uken har jeg blant annet brukt til å prøve ut nye timer på SATS.

Tirsdag: Cardio energi uten hopp

Onsdag: Bootylicious og Flexibility

Søndag: Meditation, Pure Strength og Absolution

Det ha vært gøy med dette prosjektet, neste uke skal jeg prøve å få til en Aroma Therapytime. Og så har jeg veldig lyst til å prøve spinning, men den sitter laaangt inne 😬. Fornøyd med uka 👍

Flink er du, der er ikke jeg ennå. Skulle ha vært i svømmebassenget, men det har jeg ikke greid ennå. Er fornøyd med uka, selv om den ikke ble helt som jeg ønsket.  Onsdag og lørdag var jeg veldig sliten og vurderte om jeg burde bli hjemme, men begge de dagene bestemte jeg meg for og iallefall sykle 10min. Onsdagen greide jeg fint 15min + alle øvelsene, men på lørdagen greide jeg bare 10min på sykkelen + alle øvelsene. Syklingen gikk tungt og fikk litt vondt i brystet etter 8min. Etter 10min verken orket eller turte jeg å fortsette. Liker ikke dette og håper det var fordi jeg var veldig sliten. 

Mandag syklet jeg 15min (5,85km) + 4 apparater og 1 strikk øvelse. 

Onsdag syklet jeg 15min (5,80km) + 4 apparater og 1 strikk øvelse. 

Lørdag syklet jeg 10min (3,55km) + 4 apparater og 1 strikk øvelse. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (2 minutter siden):

Flink er du, der er ikke jeg ennå. Skulle ha vært i svømmebassenget, men det har jeg ikke greid ennå. Er fornøyd med uka, selv om den ikke ble helt som jeg ønsket.  Onsdag og lørdag var jeg veldig sliten og vurderte om jeg burde bli hjemme, men begge de dagene bestemte jeg meg for og iallefall sykle 10min. Onsdagen greide jeg fint 15min + alle øvelsene, men på lørdagen greide jeg bare 10min på sykkelen + alle øvelsene. Syklingen gikk tungt og fikk litt vondt i brystet etter 8min. Etter 10min verken orket eller turte jeg å fortsette. Liker ikke dette og håper det var fordi jeg var veldig sliten. 

Mandag syklet jeg 15min (5,85km) + 4 apparater og 1 strikk øvelse. 

Onsdag syklet jeg 15min (5,80km) + 4 apparater og 1 strikk øvelse. 

Lørdag syklet jeg 10min (3,55km) + 4 apparater og 1 strikk øvelse. 

 

Jeg synes at når du har kommet deg på sykkelen så kan du notere en seier. Da står der ikke på selvdisiplinen.

Du får bare høre på legen når det gjelder brystsmertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble skippertak på slutten av uken. En liten topptur i fjellet i går pluss en tur på kvelden.

I dag var den en 5km joggetur på sti i fjellet. Jeg gikk nesten like mye som jeg jogget siden det er mye bratt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (Akkurat nå):

Jeg synes at når du har kommet deg på sykkelen så kan du notere en seier. Da står der ikke på selvdisiplinen.

Du får bare høre på legen når det gjelder brystsmertene.

Ja, er igrunn enig i dette. 

Legen sier foreløpig at jeg skal trene det jeg greier, men jeg kan bruke mer nitro.  Skal ha kontakt med hjertespesialisten igjen om litt over 14 dager, så det er viktig å få prøvd ut så mye som mulig av trening/fysisk aktivitet før det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soleil70 skrev (3 timer siden):

Jeg holder på med et prosjekt der jeg jobber med å gå utenfor komfortsonen. Denne uken har jeg blant annet brukt til å prøve ut nye timer på SATS.

Tirsdag: Cardio energi uten hopp

Onsdag: Bootylicious og Flexibility

Søndag: Meditation, Pure Strength og Absolution

Det ha vært gøy med dette prosjektet, neste uke skal jeg prøve å få til en Aroma Therapytime. Og så har jeg veldig lyst til å prøve spinning, men den sitter laaangt inne 😬. Fornøyd med uka 👍

Kjempebra! Synes du er knalltøff!

Jeg har på en måte funnet en rytme:

Mandag - 10 min yoga morgen + 30 min yoga kveld

Tirsdag - 2,5 km gåtur + 20 min yoga kveld

Onsdag - 20 min yoga morgen

Torsdag - 45 min yoga morgen + 4,5 km gåtur formiddag + 30 min yoga kveld

Fredag - 10 min yoga morgen + 20 min yoga kveld

Lørdag - 1,25 km + 2 km gåtur morgen + 2,3 km + 1,25 km gåtur ettermiddag, yogapause denne dagen, på den gåturen på 2 km på morgen var de første 1,6 km motbakke, tildels ganske så bratt, og det var deilig å kjenne at lårene har blitt mye sterkere av yogaen! Jeg peste litt mot slutten, men ifølge pulsklokka var høyeste puls på 122 så jeg er storfornøyd!

Søndag - 20 min yoga morgen + 5,3 km gåtur midt på dagen (Helvetesrunden, innmari bratt 1,5 km) + 34 min yoga kveld. Under diverse amorøse aktiviteter på morgenen oppdaget jeg at jeg er mye mykere i hoftene - det var en ytterst gledelig oppdagelse! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (10 minutter siden):

Under diverse amorøse aktiviteter på morgenen oppdaget jeg at jeg er mye mykere i hoftene - det var en ytterst gledelig oppdagelse! 

Så det er derfor folk driver med yoga. Det gir jo mening🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
Soleil70 skrev (4 timer siden):

Jeg holder på med et prosjekt der jeg jobber med å gå utenfor komfortsonen. Denne uken har jeg blant annet brukt til å prøve ut nye timer på SATS.

Tirsdag: Cardio energi uten hopp

Onsdag: Bootylicious og Flexibility

Søndag: Meditation, Pure Strength og Absolution

Det ha vært gøy med dette prosjektet, neste uke skal jeg prøve å få til en Aroma Therapytime. Og så har jeg veldig lyst til å prøve spinning, men den sitter laaangt inne 😬. Fornøyd med uka 👍

Jeg gikk 2 mil i dag 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min uke har vært fin!

Mandag: syklet til og fra jobb

Tirsdag: syklet til og fra jobb

Onsdag: styrketrening på treningssenteret,  1,5 time

Torsdag: syklet til og fra jobb  + styrketrening hjemme i 40 min

Lørdag: Fjelltur i bratt terreng (5,5 km og 300 m høydeforskjell)+ ettermiddagstur 5 km

Søndag: Fjelltur i litt mindre bratt terreng, men veldig vått og tungt å gå; 6,5 km og ca 200 m høydeforskjell .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (2 timer siden):

Kjempebra! Synes du er knalltøff!

Jeg har på en måte funnet en rytme:

Mandag - 10 min yoga morgen + 30 min yoga kveld

Tirsdag - 2,5 km gåtur + 20 min yoga kveld

Onsdag - 20 min yoga morgen

Torsdag - 45 min yoga morgen + 4,5 km gåtur formiddag + 30 min yoga kveld

Fredag - 10 min yoga morgen + 20 min yoga kveld

Lørdag - 1,25 km + 2 km gåtur morgen + 2,3 km + 1,25 km gåtur ettermiddag, yogapause denne dagen, på den gåturen på 2 km på morgen var de første 1,6 km motbakke, tildels ganske så bratt, og det var deilig å kjenne at lårene har blitt mye sterkere av yogaen! Jeg peste litt mot slutten, men ifølge pulsklokka var høyeste puls på 122 så jeg er storfornøyd!

Søndag - 20 min yoga morgen + 5,3 km gåtur midt på dagen (Helvetesrunden, innmari bratt 1,5 km) + 34 min yoga kveld. Under diverse amorøse aktiviteter på morgenen oppdaget jeg at jeg er mye mykere i hoftene - det var en ytterst gledelig oppdagelse! :D

Herlig følelse å merke at treningen hjelper - både på den ene og den andre måten 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soleil70 skrev (5 timer siden):

Jeg holder på med et prosjekt der jeg jobber med å gå utenfor komfortsonen. Denne uken har jeg blant annet brukt til å prøve ut nye timer på SATS.

Tirsdag: Cardio energi uten hopp

Onsdag: Bootylicious og Flexibility

Søndag: Meditation, Pure Strength og Absolution

Det ha vært gøy med dette prosjektet, neste uke skal jeg prøve å få til en Aroma Therapytime. Og så har jeg veldig lyst til å prøve spinning, men den sitter laaangt inne 😬. Fornøyd med uka 👍

Så gøy å prøve nye ting!  Hva av dette likte du best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (9 timer siden):

Så gøy å prøve nye ting!  Hva av dette likte du best?

Jeg likte Cardio Energy, Pure Strength og Absolution best! Flexibility er kanskje det jeg trenger mest. Meditation var bare tull, for det var en videreføring av timen som var før, og instruktøren snakket for mye. Bootylicious var hardt, hadde spist for lite den dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fortsatt syk så har ikke fått trent noe. Frustrerende, vil komme i gang igjen før jeg ramler altfor mye tilbake. Men får ikke gjort så mye heftig trening med masse slim i lungene.

Men gikk 6,3 km totalt forrige uke, da. Inkludert flere motbakker. Er i hvert fall noe bevegelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soleil70 skrev (15 timer siden):

Jeg holder på med et prosjekt der jeg jobber med å gå utenfor komfortsonen. Denne uken har jeg blant annet brukt til å prøve ut nye timer på SATS.

Tirsdag: Cardio energi uten hopp

Onsdag: Bootylicious og Flexibility

Søndag: Meditation, Pure Strength og Absolution

Det ha vært gøy med dette prosjektet, neste uke skal jeg prøve å få til en Aroma Therapytime. Og så har jeg veldig lyst til å prøve spinning, men den sitter laaangt inne 😬. Fornøyd med uka 👍

Hvorfor sitter akkurat spinning så langt inne? Det er jo det enkleste man kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Soleil70 skrev (1 time siden):

Jeg likte Cardio Energy, Pure Strength og Absolution best! Flexibility er kanskje det jeg trenger mest. Meditation var bare tull, for det var en videreføring av timen som var før, og instruktøren snakket for mye. Bootylicious var hardt, hadde spist for lite den dagen. 

Jeg kjenner ikke til disse navnene, men skjønner jo at det er kondistrening, styrketrening,...?...., tøying/,myk yoga og så meditasjon 😊 Ble nysgjerrig på Absolution 😁 Hva er det? Ja, og så det siste - hva er Bootylicious???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (2 timer siden):

Jeg kjenner ikke til disse navnene, men skjønner jo at det er kondistrening, styrketrening,...?...., tøying/,myk yoga og så meditasjon 😊 Ble nysgjerrig på Absolution 😁 Hva er det? Ja, og så det siste - hva er Bootylicious???

De har så teite navn på alle timene! Absolution spiller på abs, engelsk for magemuskler og Bootylicious på booty altså rumpe! Det er altså trening av mage, rampe og lår pluss kjernemuskulatur. Veldig effektive timer 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (3 timer siden):

Hvorfor sitter akkurat spinning så langt inne? Det er jo det enkleste man kan gjøre.

Fordi jeg tenker det er så tøff trening? Hører gjerne om dine erfaringer 👍🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Soleil70 skrev (Akkurat nå):

De har så teite navn på alle timene! Absolution spiller på abs, engelsk for magemuskler og Bootylicious på booty altså rumpe! Det er altså trening av mage, rampe og lår pluss kjernemuskulatur. Veldig effektive timer 👍

Å ja 😅😅😅 Selvfølgelig 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det ble ei bra uke

3 x trening på Sats. En kveldstur på 5 km pluss en halvtime gåing hver dag til og fra jobb. 

I helga var vi på hytta til noe venner. 3 av oss gikk en ganske lang tur opp bratte bakker. 

Jeg får begynne å ta med at jeg også trener Yoga på kveldstid. Eller tøying og strekking som jeg kaller det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...