Gå til innhold

Forhold mellom utdanning og partitilhørighet - Frp vs Venstre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Interessant å se forskjellen på Frp og Venstre.

Blandt de med kun grunnskole gjør Frp det svært så godt, men blandt de med fire år+ på universitet eller høyskole har Frå kun 1/6 så høy oppslutning.

Med Venstre er det helt omvendt, kun 2% oppslutning blandt de med kun grunnskole, men fem ganger så høy oppslutning for de med 4+ år på universitet.

https://www.pollofpolls.no/?cmd=Kommentarer&do=vis&kommentarid=3702

Anonymkode: 50211...d76

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (1 time siden):

FrP er et parti som ønsker privatisering og de vil fjerne sykelønnen. Et parti for de rike. Mange stemmer frp grunnet innvandringspolitikk

Anonymkode: fc372...d3b

Og strengt tatt virker det som om FRP det siste året har tatt frem sitt alter ego liberalisten. Som ikke bryr seg nevneverdig om innvandring. De rir to hester. Hippe unge Velle på den ene siden og nasjonal konservative på den stadig mindre andre siden.

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

FrP er et parti som ønsker privatisering og de vil fjerne sykelønnen. Et parti for de rike. Mange stemmer frp grunnet innvandringspolitikk

Anonymkode: fc372...d3b

Det pussige er at Frp er det mest populære partiet blant trygdede. Forstå det den som kan.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

FrP er et parti som ønsker privatisering og de vil fjerne sykelønnen.

1. Frp ønsker både offentlige og private tjenester. De har aldri sagt eller skrevet at de kun ønsker private, men de vil tillate private.

2. Ingen parti vi fjerne sykelønnen. Men noen parti vil vurdere karensdager.

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det pussige er at Frp er det mest populære partiet blant trygdede. Forstå det den som kan.

Kan nevne to forhold som kan hjelpe på forståelsen din:

1. Frp har vært de sterkeste pådriverne for økt pensjon.

2. 70% av sosialhjelpen går til innvandrere. Trygdede kan lett tenke at det går ut over hjelpen til nordmenn som trenger økonomisk støtte.

Annonse

AnonymBruker
2 hours ago, nachnoo said:

Kan nevne to forhold som kan hjelpe på forståelsen din:

1. Frp har vært de sterkeste pådriverne for økt pensjon.

Pensjon ja, jeg nevne trygdede. Frp er ikke spesielt vennlig innstilt til uføretrygdede.

2. 70% av sosialhjelpen går til innvandrere. Trygdede kan lett tenke at det går ut over hjelpen til nordmenn som trenger økonomisk støtte.

De med lite utdanning tenker dette?

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg snakket om trygdede, ikke pensjonister.

Jeg forsto det, men dette er likevel en del av totalbildet mht. sammenhengen mellom parti og utdanning. 

Jeg er enig med deg i at trygdede trolig har lite å hente på å stemme fram FrP. 

Også de som har "livets harde skole" som utdannelse er fullverdige mennesker som også har sin stemmerett. Dette tror jeg mange glemmer, være seg om det er i USA eller Norge.

Jeg tror folk er lei, lei av det korrekte, lei av "etablissementet" som har en slags definisjonsmakt for hva som er riktig og galt. Jeg tror det er mange frustrerte unge menn, enten som følge av at de er utrygge i Oslo Sentrum pga. innvandrergjenger eller at de er jomfruer i en alder av 30 fordi de opplever (subjektivt) at kvinner ønsker utelukkende menn med stor suksess.

Ja, jeg forstår veldig godt at FrP får "stemmer" (på meningsmålingene) om dagen.

Annonse

ISW skrev (28 minutter siden):

Også de som har "livets harde skole" som utdannelse er fullverdige mennesker som også har sin stemmerett. Dette tror jeg mange glemmer, være seg om det er i USA eller Norge.

Jeg har ikke sagt noe om at de ikke er fullverdige mennesker eller ikke har stemmerett.

Vhanja skrev (43 minutter siden):

Jeg har ikke sagt noe om at de ikke er fullverdige mennesker eller ikke har stemmerett.

Jeg har ikke sagt at du har sagt det :)

Min kommentar var mer generell. Det er en velgergruppe som ofte glemmes.

AnonymBruker
1 hour ago, ISW said:

Jeg tror folk er lei, lei av det korrekte, lei av "etablissementet" som har en slags definisjonsmakt for hva som er riktig og galt. Jeg tror det er mange frustrerte unge menn, enten som følge av at de er utrygge i Oslo Sentrum pga. innvandrergjenger eller at de er jomfruer i en alder av 30 fordi de opplever (subjektivt) at kvinner ønsker utelukkende menn med stor suksess.

Ja, jeg forstår veldig godt at FrP får "stemmer" (på meningsmålingene) om dagen.

Du overdriver. Det er helt trygt i Oslo.

AnonymBruker

Uføretrygd og alderstrygd mottas av trygdede.

Uførepensjon og alderspensjon mottas av pensjonister.

Uføretrygd og uførepensjon er et samme 🙂

Ingen mottar uførepensjon lenger. Det heter uføretrygd etter reformen i 2015.

ISW skrev (45 minutter siden):

Jeg har ikke sagt at du har sagt det :)

Min kommentar var mer generell. Det er en velgergruppe som ofte glemmes.

Var bare jeg som var den eneste som hadde nevnt livets harde skole i tråden. 😅

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...