Gå til innhold

MBH er pågrepet igjen, denne gang for voldtekt av neddopet kvinne

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Innlegget du skrev ble ryddet for spekulasjoner.

Anonymkode: 86da4...d8d

Det er ikke spekulasjoner at det var politiet som anmeldte. Det står i media. 

Fortsetter under...

Nicklusheletida
laban skrev (3 minutter siden):

Det var nok det med muligheten for at de fortsatt er kjærester som ble slettet.

Åja , den kommentaren ja. Hun skulle låne bilen hans, så kontakt har de tydeligvis. Jeg skal ellers spekulere for meg selv :)

AnonymBruker

Spøker om overgrep med kriminelle venner

Et nettverk av Oslos mest hardbarkete kriminelle latterliggjør nå Marius Borg Høibys påståtte overgrep.

https://www.seher.no/kongelig/spoker-om-overgrep-med-kriminelle-venner/82277613

82286538.webp?imageId=82286538&x=0.00&y=0.00&cropw=100.00&croph=100.00&width=1960&height=1922

Anonymkode: b7c5b...5e5

Er politiet overivrige her?

https://www.nettavisen.no/nyheter/hoiby-saken-dommeren-tvilte-pa-voldtektsmistanke/s/5-95-2152183

"Retten viser her til at fornærmede i dok. 11,16,06,01 har uttalt at hun frivillig har hatt sex med siktede ved flere anledninger og at hun har tillatt at siktede har filmet henne underveis. Fornærmede har også forklart at hun har beveget seg på alle filmene som er tatt når de har hatt sex"

Der er politiet selv som har opprettet denne saken fordi de har sett disse filmene, og tenker at det de ser kan være voldtekt.

Grendel skrev (54 minutter siden):

Er politiet overivrige her?

https://www.nettavisen.no/nyheter/hoiby-saken-dommeren-tvilte-pa-voldtektsmistanke/s/5-95-2152183

"Retten viser her til at fornærmede i dok. 11,16,06,01 har uttalt at hun frivillig har hatt sex med siktede ved flere anledninger og at hun har tillatt at siktede har filmet henne underveis. Fornærmede har også forklart at hun har beveget seg på alle filmene som er tatt når de har hatt sex"

Der er politiet selv som har opprettet denne saken fordi de har sett disse filmene, og tenker at det de ser kan være voldtekt.

Nei politiet er ikke overivrige her, langt der i fra - det er helt riktig å forfølge et opptak av sovesex på en beslaglagt telefon, situasjonen tatt i betrakting. Det er også riktig å legge bort hendelser som ikke er relevante.

Slik skal politiet jobbe også i andre saker, med andre, mer anonyme fornærmede. 

Pressen er imidlertid overivrige her, og jeg syns politiet skulle fått større rom til å jobbe i fred med å formulere en samlet tiltale, altså uten at pressen refererer til alle steiner som snus og evt henlegges underveis. Det er et umenneskelig press på denne familien nå, og det virker som pressen "tar igjen" for alle årene de ikke har trykket historier de har kjent til om fornærmede. Slik pressens dekker saken nå er det dessuten en fare for forhåndsdømming, og jeg tenker innimellom på Tore Tønne.. 

Endret av Kayia

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor han har video av at de har sex? Er det virkelig normalt å filme at man har sex? For en rar ting å gjøre. 

Anonymkode: f781e...fa8

Har med maktfølelsen å gjøre. Han kan se tilbake på at han utøvde overgrep, og har også en video han kan bruke som utpressing om det skulle trengs. Det holder at hun vet at han har videoen også, så må hun leve i frykt.

Anonymkode: 21016...5f1

Kayia skrev (12 timer siden):

Nei politiet er ikke overivrige her, langt der i fra - det er helt riktig å forfølge et opptak av sovesex på en beslaglagt telefon, situasjonen tatt i betrakting. Det er også riktig å legge bort hendelser som ikke er relevante.

Slik skal politiet jobbe også i andre saker, med andre, mer anonyme fornærmede. 

Pressen er imidlertid overivrige her, og jeg syns politiet skulle fått større rom til å jobbe i fred med å formulere en samlet tiltale, altså uten at pressen refererer til alle steiner som snus og evt henlegges underveis. Det er et umenneskelig press på denne familien nå, og det virker som pressen "tar igjen" for alle årene de ikke har trykket historier de har kjent til om fornærmede. Slik pressens dekker saken nå er det dessuten en fare for forhåndsdømming, og jeg tenker innimellom på Tore Tønne.. 

Jeg er enig i det du skriver om media. 

Jeg synes det er naturlig at politiet sjekker det ut. Det er bare rart de ikke legger der bort når hun påstår at hun var våken. Det er tydeligvis snakk om beføling, og hvor politiet reagerer på at hun ligger helt stille, men hvor hun mener hun beveger seg. Dommeren er også i tvil om det er skjellig grunn til mistanke her. Jeg synes hennes mening bør være viktigste.

Kanskje hun var våken. Kansje hun sov, men synes det var greit. Kanskje hun synes det var ugreit,  men ikke ønsker en sak.

Hun ønsker tydeligvis ikke at hennes sexliv skal bli spilt av i retten og bli diskutert i media. 

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor han har video av at de har sex? Er det virkelig normalt å filme at man har sex? For en rar ting å gjøre. 

Det syns jeg ikke er rart. Er nok en god del som gjør det av og til. Kanskje ikke om man har vært i et ekteskap i 30 år. 

AnonymBruker

Alt dette tror jeg er symbolske handlinger. Politiet tar litt hardt i lille M for å gi et skinn av likhet for loven, etter først å ha tatt i han med silkehansker. Advarsler eller "forebyggende samtaler", varsling om pågripelse. Sann mine ord, dette ender i høyden med en kortere fengselsstraff eller bot, og aller helst frafallelse. Kongefamilien slipper unna som de alltid gjør, om et halvt års tid kan kongehuset "vårt" sjangle videre i nå velkjent stil, kong Harald kan løsne på snippen og trekke opp den sure geipen. 

Og hvem var det som varslet Mette Marit, var det Jonas Gahr?

Anonymkode: d4400...e3f

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alt dette tror jeg er symbolske handlinger. Politiet tar litt hardt i lille M for å gi et skinn av likhet for loven, etter først å ha tatt i han med silkehansker. Advarsler eller "forebyggende samtaler", varsling om pågripelse. Sann mine ord, dette ender i høyden med en kortere fengselsstraff eller bot, og aller helst frafallelse. Kongefamilien slipper unna som de alltid gjør, om et halvt års tid kan kongehuset "vårt" sjangle videre i nå velkjent stil, kong Harald kan løsne på snippen og trekke opp den sure geipen. 

Og hvem var det som varslet Mette Marit, var det Jonas Gahr?

Jeg tror at hvis han blir behandlet som alle andre så vil mange tro at han slapp lettere unna enn andre.

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Anonymkode: f781e...fa8

Tja, det er vel ikke uvanlig når man er ung, kåt og dum ? 

Jeg og min x-mann gjorde det da vi var helt unge, men vi så på det en gang og deretter slettet det.

Annonse

Nicklusheletida
Grendel skrev (10 timer siden):

Jeg er enig i det du skriver om media. 

Jeg synes det er naturlig at politiet sjekker det ut. Det er bare rart de ikke legger der bort når hun påstår at hun var våken. Det er tydeligvis snakk om beføling, og hvor politiet reagerer på at hun ligger helt stille, men hvor hun mener hun beveger seg. Dommeren er også i tvil om det er skjellig grunn til mistanke her. Jeg synes hennes mening bør være viktigste.

Kanskje hun var våken. Kansje hun sov, men synes det var greit. Kanskje hun synes det var ugreit,  men ikke ønsker en sak.

Hun ønsker tydeligvis ikke at hennes sexliv skal bli spilt av i retten og bli diskutert i media. 

Ja, det er en ting jeg ikke helt forstår. Politiet kan vel ikke kalle det voldtekt hvis ikke jenta er enig ? Da vil jeg si det er et overgrep fra politiets side. 

AnonymBruker
Grendel skrev (48 minutter siden):

Jeg tror at hvis han blir behandlet som alle andre så vil mange tro at han slapp lettere unna enn andre.

Kan tenkes. 

Men jeg tror det politiet driver med nå er spill for galleriet, det var poenget mitt.

Nicklusheletida skrev (3 timer siden):

Ja, det er en ting jeg ikke helt forstår. Politiet kan vel ikke kalle det voldtekt hvis ikke jenta er enig ? Da vil jeg si det er et overgrep fra politiets side. 

Det er regnet som voldtekt å ha sex med noen som ikke kan samtykke. For eksempel fordi de er sover, er overstadig beruset eller ligger i koma. Det må ikke være samleie. Det holder å beføle noen. Det sier seg selv at det ikke kan være lovlig og fritt frem.

Saken er bare den at ikke alle synes det er noe problem å blir befølt av partneren i søvne. Noen liker det til og med. Jeg tenker mange unge nyforelskede par har hendene litt over alt om natta.

Derfor synes jeg det er rart at politiet lager en sak når hun ikke vil ha en sak. Det er bare basert på det media skriver.

Nicklusheletida
Grendel skrev (25 minutter siden):

Det er regnet som voldtekt å ha sex med noen som ikke kan samtykke. For eksempel fordi de er sover, er overstadig beruset eller ligger i koma. Det må ikke være samleie. Det holder å beføle noen. Det sier seg selv at det ikke kan være lovlig og fritt frem.

Saken er bare den at ikke alle synes det er noe problem å blir befølt av partneren i søvne. Noen liker det til og med. Jeg tenker mange unge nyforelskede par har hendene litt over alt om natta.

Derfor synes jeg det er rart at politiet lager en sak når hun ikke vil ha en sak. Det er bare basert på det media skriver.

Ja, jeg vet hva som regnes for voldtekt.

Poenget mitt er bare at hvis ikke jenta føler seg som voldtatt , så kan jo heller ikke politiet lage en sak ut av det. Jeg er enig med deg der. De kan jo ikke gripe inn og bestemme hva som skal være tillatt i andres sexliv, hvis disse to er enige seg i mellom. 

Jeg prøver å sette meg selv inn i jentas sted.

Politiet: Du har blitt utsatt for en voldtekt.

Jeg : Nei, det har jeg ikke. Det var frivillig.

Politiet : Du rørte deg ikke. Du sov. 

Jeg : Jeg er ikke voldtatt.

Politiet : Jo. Partneren din får besøksforbud.

Jeg ville ha følte dette som at politiet blander seg inn i mitt sexliv. Et overgrep. Jeg forstår ikke helt hva de holder på med. 

AnonymBruker

Fordi Marius Borg Høiby tilhører kongefamilien blir han behandlet på denne skammelige måten. Dette er omvendt forskjellsbehandling!

Dessuten tror jeg lite eller ingenting på mange av de anklager som fremkommer fra politiet. Her er det blitt drevet rovjakt fra politiets side. Mennesket blir jo plaget! Dette må jo være ulovlig?

Marius burde, både i egenskap av å være medlem av vår kjære kongefamilie, og som et medmenneske, blitt behandlet med største varsomhet og ytterste respekt, istedenfor denne skammelige forfølgelsen!

Så håper jeg flotte Marius får hjelp til å slutte med rus , og at han forstår å velge seg gode venner som ikke utnytter han eller prøver å ødelegge for han pga at han tilhører kongefamilien, eller påvirker han i negativ retning ifht rus evt kriminalitet. Gode kristne venner hadde vært det beste! Jesus er den beste vennen man kan ha!

Flytt ned til Sørlandet Marius, til mormor og familie! Begynn i en menighet, finn en kristen skjønn kone, og få det beste livet som kan fås!

Meldes det fra Sørlandet.

https://www.fvn.no/mening/debattinnlegg/i/pPVvmw/naa-er-nok-nok

påskelilje
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fordi Marius Borg Høiby tilhører kongefamilien blir han behandlet på denne skammelige måten. Dette er omvendt forskjellsbehandling!

Dessuten tror jeg lite eller ingenting på mange av de anklager som fremkommer fra politiet. Her er det blitt drevet rovjakt fra politiets side. Mennesket blir jo plaget! Dette må jo være ulovlig?

Marius burde, både i egenskap av å være medlem av vår kjære kongefamilie, og som et medmenneske, blitt behandlet med største varsomhet og ytterste respekt, istedenfor denne skammelige forfølgelsen!

Så håper jeg flotte Marius får hjelp til å slutte med rus , og at han forstår å velge seg gode venner som ikke utnytter han eller prøver å ødelegge for han pga at han tilhører kongefamilien, eller påvirker han i negativ retning ifht rus evt kriminalitet. Gode kristne venner hadde vært det beste! Jesus er den beste vennen man kan ha!

Flytt ned til Sørlandet Marius, til mormor og familie! Begynn i en menighet, finn en kristen skjønn kone, og få det beste livet som kan fås!

Meldes det fra Sørlandet.

https://www.fvn.no/mening/debattinnlegg/i/pPVvmw/naa-er-nok-nok

Oi sann....

Fra min by, min avis 😱

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...