Gå til innhold

Hvilken type øl liker du best?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (På 10.12.2024 den 23.25):

Jeg tok en øl med en kollega i kveld. Jeg drikker øl bare for å ikke å ødelegge for andre som har lyst på øl. Når de sier sånn : Nå synes jeg vi skal ta en øl. Da kan jeg ikke si nei. Øl er ikke godt og jeg aner ikke hva slags øl jeg drakk en gang. Jeg bare bestilte det samme som henne. Ikke noe øl smaker godt. 

Jeg hadde egentlig mest lyst på Pepsi max til maten. 

Jeg synes absolutt du kan drikke det du vil. Hvis voksne folk synes du «ødelegger» fordi du ikke tar en øl sammen med dem, får det være deres problem. Jeg kan forstå at folk kan føle at «misjonering» kan ødeleggelser stemninga, men hvis man føler stemninga blir ødelagt av at ikke alle tilstedeværende drikker alkohol, burde man gå i seg selv. 

laban skrev (På 11.12.2024 den 8.45):

Jeg liker ikke ølsmak, så jeg drikker cider hvis det er snakk om å "ta en øl". 

Mulig det finnes noen radler-varianter jeg kunne likt, men jeg har ikke prøvd dem ut.

påskelilje skrev (På 11.12.2024 den 9.26):

Hansa har sitron- og grapefrukt-Radler. Vi foretrekker sitronversjonen. Bør prøves!

laban skrev (På 11.12.2024 den 9.27):

Takk for tips, det er enklere når jeg har noe konkret å se etter. 

Jeg foretrekker også desidert sitron! Liker både Hansa, Munkholm og Clausthaler. Mulig en som virkelig, virkelig, virkelig misliker øl synes at det fortsatt smaker øl, men for meg smaker det overhodet ikke som øl. Det er friskt og godt. Føles som en slags «voksenbrus». 

Jeg elsker lyst øl med litt mer smak enn vanlig Ringnes, eksempelvis Leffe og Urquell. Men tar gjerne en Ringnes også, særlig en solfylt dag  :D.

Ikke så glad i søte øl som diverse juleøl og heller ikke så glad i IPA, selv om en juicy IPA er godt en gang i blant. Et lite glass sterk juleøl går også ned.

Annonse

Nicklusheletida skrev (På 10.12.2024 den 23.25):

Jeg tok en øl med en kollega i kveld. Jeg drikker øl bare for å ikke å ødelegge for andre som har lyst på øl. Når de sier sånn : Nå synes jeg vi skal ta en øl. Da kan jeg ikke si nei. Øl er ikke godt og jeg aner ikke hva slags øl jeg drakk en gang. Jeg bare bestilte det samme som henne. Ikke noe øl smaker godt. 

Jeg hadde egentlig mest lyst på Pepsi max til maten. 

Du trenger ikke å si nei, du bestiller bare det du har lyst på i stedet. Det blir som å "ta en kaffe". Da er det ingen som bryr seg om man drikker te i stedet. Eller noe helt annet. Det sosiale er det viktigste når man går ut for  å "ta en øl", ikke hva man har i glasset.

Mange arbeidsplasser praktiserer lønningspils, men det betyr ikke at alle drikker pilsner.

påskelilje
morsan skrev (1 time siden):

Jeg foretrekker også desidert sitron! Liker både Hansa, Munkholm og Clausthaler. Mulig en som virkelig, virkelig, virkelig misliker øl synes at det fortsatt smaker øl, men for meg smaker det overhodet ikke som øl. Det er friskt og godt. Føles som en slags «voksenbrus». 

Veldig enig. Vi prøvde Munkholm Radler og Clausthaler Radler også, men de falt ikke i smak her. Ble rett og slett litt platte i smaken, synes vi.

Everybody skrev (På 10.12.2024 den 23.40):

Er ikke øl akkurat som røyk og kaffe? Man må venne seg til det for at det skal smake godt?

Det kan stemmme. Jeg lurer også på om det er en sammenheng mellom å like/mislike kaffe og øl. Begge smaker jo en anelse bittert.

Nicklusheletida
morsan skrev (5 timer siden):

Jeg synes absolutt du kan drikke det du vil. Hvis voksne folk synes du «ødelegger» fordi du ikke tar en øl sammen med dem, får det være deres problem. Jeg kan forstå at folk kan føle at «misjonering» kan ødeleggelser stemninga, men hvis man føler stemninga blir ødelagt av at ikke alle tilstedeværende drikker alkohol, burde man gå i seg selv. 

Nei nei, nå virker det som jeg blir utsatt for drikkepress her og det blir jeg slett ikke 😀 

Men når jeg og kollegaen min ( det var bare oss to)  akkurat hadde utført en jobb og dro ut for å spise middag etterpå og hun sier sånn: - Nå synes jeg vi skal ta en øl, eller nå synes jeg vi fortjener en øl, så vil jeg jo være positiv til det selvfølgelig. 

Ikke skader det meg heller, selv om jeg selv hadde nok valgt en Pepsi max. 

Det er jo jeg som er den kjedelige her. Jeg er veldig kjedelig på dette området :) Men vi tok en Irish også til dessert og det synes jeg et veldig godt. 

Babette skrev (17 timer siden):

Det kan stemmme. Jeg lurer også på om det er en sammenheng mellom å like/mislike kaffe og øl. Begge smaker jo en anelse bittert.

Jeg har også lurt på det. Jeg var omtrent 20 år da jeg begynte å like begge deler. Før der drakk jeg kaffe bare en sjelden gang, og øl drakk jeg fordi det var det man hadde råd til på utesteder i slutten av tenåra 😅

Annonse

Nicklusheletida skrev (14 timer siden):

Nei nei, nå virker det som jeg blir utsatt for drikkepress her og det blir jeg slett ikke 😀 

Men når jeg og kollegaen min ( det var bare oss to)  akkurat hadde utført en jobb og dro ut for å spise middag etterpå og hun sier sånn: - Nå synes jeg vi skal ta en øl, eller nå synes jeg vi fortjener en øl, så vil jeg jo være positiv til det selvfølgelig. 

Ikke skader det meg heller, selv om jeg selv hadde nok valgt en Pepsi max. 

Det er jo jeg som er den kjedelige her. Jeg er veldig kjedelig på dette området :) Men vi tok en Irish også til dessert og det synes jeg et veldig godt. 

Ok, skjønner settingen var en litt annen. :) Jeg har fx blitt med på «nei, nå må vi ha litt bobler her, jenter», selv om jeg heller ville hatt rødvin. :)  

Babette skrev (19 timer siden):

Jeg lurer også på om det er en sammenheng mellom å like/mislike kaffe og øl. Begge smaker jo en anelse bittert.

Ikke for meg. Men det kan godt hende det er noe i det allikevel. 

Selv ikke fem år i studentmiljø, før cider, rusbrus etc. var å oppdrive på utesteder, fikk meg til å like øl. 

Jeg likte ikke øl før jeg var godt over 20, nærmere 30. Det kom nok en stor del av at alle ungdommene kjøpte pils fra butikken og den dag i dag er jeg lite glad i det. Forstår godt at folk sier de ikke liker øl hvis butikkpils er alt de har smakt. 

Babette skrev (19 timer siden):

Noen er veldig vare for den bitre smaken. Jeg er ikke spesielt glad i øl. Har bare lært meg å like det litt med årenes løp. Da mest av praktiske grunner. Men jeg ELSKER god, svart kaffe. Så i mitt tilfelle handler det om noe annet enn bitterheten tror jeg. Eller noe mer. 

Babette skrev (23 timer siden):

Jeg tror begge deler er en treningssak. Man trøkker i seg øl eller kaffe en stund for å være sosial. Gradvis begynner man å like det. Der er en innsats som gir en belønning i enden.

Noen ganger er det de tingene man må jobbe for å like som smaker best når man først liker det: Kaffe, øl, oliven, sild, blåmuggost, rakfisk, chili etc.

Grendel skrev (Akkurat nå):

Jeg tror begge deler er en treningssak. Man trøkker i seg øl eller kaffe en stund for å være sosial. Gradvis begynner man å like det. Der er en innsats som gir en belønning i enden.

Noen ganger er det de tingene man må jobbe for å like som smaker best når man først liker det: Kaffe, øl, oliven, sild, blåmuggost, rakfisk, chili etc.

Jeg har prøvd, men greier det slett ikke

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...