Gå til innhold

Er 10 mg abilify høy nok dose mot psykose?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hei! Jeg bruker 10 mg abilify fordi jeg ble urolig av å bruke 15 mg. Men det jeg lurer på er om det er en høy nok dose for å hjelpe mot psykose? Jeg har bipolar type 2.

Anonymkode: f7994...bc3

Litt på siden men blir du psykotisk av bp2?

Anonymkode: 88e10...cca

AnonymBruker
nachnoo skrev (2 minutter siden):

Hvilken dose en konkret person trenger, er umulig å vite på forhånd.

Så en kan ikke si at det f.eks ikke er nok for folk flest? Jeg har ikke vært psykotisk siden 2020, vil det si at 10 mg abilify trolig er nok?

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så en kan ikke si at det f.eks ikke er nok for folk flest? Jeg har ikke vært psykotisk siden 2020, vil det si at 10 mg abilify trolig er nok?

Når anbefalt døgndose er 10-15 (20) mg, vil 10mg være nok for mange. Når du ikke har vært psykotisk på fem år, er det sannsynligvis nok.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Jeg bruker 10 mg abilify fordi jeg ble urolig av å bruke 15 mg. Men det jeg lurer på er om det er en høy nok dose for å hjelpe mot psykose? Jeg har bipolar type 2.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har bare hatt hypomani?

Hypomani og psykose er to forskjellige tilstander

Anonymkode: d11b5...ce0

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hypomani og psykose er to forskjellige tilstander

Ja? Men jeg mener at jeg ikke kan ha bipolar type 1 siden jeg bare har hatt hypomani?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, flere ganger.

Har du "bare" bp2, eller annen diagnose hvor psykose er et av symptomene? For du får som sagt ikke psykose av bp2. Det får man kun av maniske episoder av bp1. med bp2 så er det hypomani man får, men det får man ikke psykose av

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du "bare" bp2, eller annen diagnose hvor psykose er et av symptomene? For du får som sagt ikke psykose av bp2. Det får man kun av maniske episoder av bp1. med bp2 så er det hypomani man får, men det får man ikke psykose av

Jeg har bare bp2, hadde schizofreni som diagnose før jeg fikk min første (og eneste) hypomani.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Da er diagnosen din schizoaffektiv.

Anonymkode: f856f...d30

Er det veldig viktig? Altså burde jeg få en psykiater til å endre diagnosen min eller har det ikke så mye å si at jeg har bipolar 2 på papiret men egentlig schizoaffektiv? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...