Gå til innhold

Hvor mange her opplever eller har opplevd langvarig depresjon (over år)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært deprimert i 4 år. Ikke tilbakevendende depresjon, men som i en lang episode. Jeg er mye bedre etter at jeg begynte på Litium og har gått fra alvorlig deprimert til lett/moderat. Andre som vil dele sin erfaring?

Anonymkode: 313fc...e42

Skrevet

Var moderat mot alvorlig, eller alvorlig deprimert i ca. 2 år. Jeg hadde bokstavelig talt glemt hvordan glede, kjærlighet og andre positive følelser kjentes ut. Etter noen uker etter at jeg begynte på lamictal, og kom opp i riktig dose ble jeg raskt bedre. Tror jeg gikk fra alvorlig til mild depresjon på ca. uke. Lamictal alene hadde ikke i nærheten av så god effekt da jeg tidligere brukte det, men kombinasjonen medisinene jeg tar virker tydeligvis godt mot depresjon, selv om ingen av dem har noe særlig effekt alene. Skal sies at jeg fremdeles har mild depresjon, men etter å ha følt meg så elendig så lenge så føler jeg ikke at det plager meg så mye. Jeg er bare fornøyd med at jeg føler noe i det hele tatt. At jeg endelig kan føle noe for andre, at jeg får både positive og negative følelsesmessig reaksjoner, at jeg faktisk ikke bare er helt død på innsiden og ikke kveles at en konstant og ekstrem følelse av tristhet og desperasjon. Jeg tenker at vi alle har noen plager vi må leve med, og så lenge ikke hvert eneste minutt av hver eneste dag oppleves som ren tortur er jeg mer enn fornøyd. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...