Gå til innhold

Striper på nyslipt furugulv

Anbefalte innlegg

Etter mye vurdering frem og tilbake valgte vi å la en fagmann slipe ned furugulvet i vårt nye hus. Han sa han hadde jobbet 20 år med dette, og forsvarte sin pris (195,- pr kvm) med sin erfaring/kompetanse.

Nå har han bare ett strøk lakk igjen, og jeg var akkurat oppe og kikket på gulvet. Dessverre ble jeg litt skuffet. Blant annet så man tydelige runde stripemerker etter slipingen langs kantene. Skal det være slik? Vet at de bruker forskjellige maskiner på selve flaten og langs kanten, men mente at en proff ville gjøre det på en slik måte at dette ble utjevnet. Mente de sa på God morgen, Norge her tidligere i uka at man brukte noe man gikk over med (en maskin?) for å jevne ut forskjellen på midten av gulvet og kanten.

Nå er vi i tvil om hva vi skal gjøre. Skal vi klage/prute på prisen? Skal vi forlange at han skal gjøre det om igjen? Må legge til at det også var dråpemerker etter lakk (kanskje det forsvinner i tredje strøk), at det var forskjell på lakken i stua og gangen som henger sammen - der virker som om han har lakket ett strøk mer den ene eller andre plassen.

Noen gode råd og erfaringer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49460-striper-p%C3%A5-nyslipt-furugulv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fnatten

Konfronter med denne personen, og fortell at du ikke er fornøyd med arbeidet han har gjort. For meg, hørtes denne prisen høy ut til å få overlevert et slurvete arbeid. Men alt er rellativt. Dersom du mener dette er en grov feil, må du kontakte en annen gulvsliper, og få denne personen till å ta en vurdering av jobben.

for all del ikke betal noe før du har fått en vurdering om det eer bra nok

Jeg har slipt mange slike gulv og overgangene fra sirkelmaskin til stormaskin skal ikke synes (med mindre man setter seg på kne og studerer) Hvordan ser du overgangen forresten? Lakkdråper skal selvfølgelig heller ikke synes. Prisen var det egentlig ikke så mye å si på, men da skal det jaggu se bra ut. Dersom du ble skuffet ved første øyekast er det grunn til å tro at arbeidet ikke er bra nok gjort.

Jeg har slipt mange slike gulv og overgangene fra sirkelmaskin til stormaskin skal ikke synes (med mindre man setter seg på kne og studerer) Hvordan ser du overgangen forresten? Lakkdråper skal selvfølgelig heller ikke synes. Prisen var det egentlig ikke så mye å si på, men da skal det jaggu se bra ut. Dersom du ble skuffet ved første øyekast er det grunn til å tro at arbeidet ikke er bra nok gjort.

Jeg ser ikke akkurat overgangen, men ser sirkelformede striper rundt kantene på gulvet - man ser tydelig at her er det slipt rundt og rundt......

Vi har bestemt oss for å ikke si noe til han før han har lakket tredje strøket, og så studere det nøye før vi betaler. Er det mulig å slipe om igjen bare kantene for å få bort sirkelmerkene, eller må hele gulvet slipes på nytt?

Vi har lyst til å flytte inn nå, og vurderer å godkjenne arbeidet, men kreve avslag i prisen.

Jeg ser ikke akkurat overgangen, men ser sirkelformede striper rundt kantene på gulvet - man ser tydelig at her er det slipt rundt og rundt......

Vi har bestemt oss for å ikke si noe til han før han har lakket tredje strøket, og så studere det nøye før vi betaler. Er det mulig å slipe om igjen bare kantene for å få bort sirkelmerkene, eller må hele gulvet slipes på nytt?

Vi har lyst til å flytte inn nå, og vurderer å godkjenne arbeidet, men kreve avslag i prisen.

I så fall må hele gulvet slipes på nytt, men noen av disse stripene vil kanskje forsvinne når lakken har trukket skikkelig inn i veden. Det er to typer striper - de som buler ut av veden (for fint papir) og de som går ned i veden (for grovt papir).

Likevel - man skal være svært nøye om man ikke skal finne noen feil. Jeg vet ikke om det kan forventes. Avslag i prisen høres fornuftig ut.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...