Gå til innhold

Muskelbygging og svømming


Davidson

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig startet å trene regelmessig etter å ha utsatt dette i lengre tid og har trent i ca 1 1/2 mnd nå.

Jeg trener 4 dager i uka, med styrketrening hvor jeg varmer opp på elipsesykkel i 10 min, styrketrening med maskiner og vekter i ca 1 time (splittrening på 4 dager) og etterpå svømmer jeg ca 1 time (ca 2000 m) Jeg svømmer fordi jeg liker dette og synes det er en god måte å løse opp på. (Liker ikke å jogge da jeg tidligere har hatt lett for å tråkke over ankelen, og vil ikke friste meg på dette nå når jeg har vært bra en stund, og dette igjen vil sette en brems for videre trening)

Imidlertid har jeg noen kilo med fett jeg må kvitte meg med og muskler mangler. Det er muskler og en atletisk kropp jeg er ute etter.

Har nå fulgt ganske streng GI diett, men hva er i det dilemmaet at jeg må spise proteiner og raske karbohydrater etter treningen for musklene sin restitusjon og oppbygging. Dette hindrer da langtidsvirkning på forbrenning av fett.

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre da jeg synes det er ok å gjøre begge disse treningene samme dag og etterhverandre? Hva med drikke el. akkurat mellom muskeltrening og svømmingen? (Jeg pleier og spise middag etter jeg kommer hjem, men da er det fort 2 timer siden jeg avsluttet selve styrketreningen.

(Har forøvrig kjøpt meg både proteinpulver, glutatec, createc, booster, aminosyrer, vitaminer, omega 3, Cla og pyruburn)

Jeg spiser brandflakes om morgenen, lunch med 2 grove brødskiver med som regel egg og reker + salat på jobben, spiser noen epler og appelsiner i løpet av dagen. Middag etter trening og sjelden kveldsmat da jeg ikke er hjemme fra treningen før ganske seint.

Har i løpet av denne 1,5 mnd ikke gått ded et gram! Jeg kjenner jo at kroppen jar blitt litt fastere, men buksene synes jeg er like stramme.

Jeg trenger hjelpetips fra Dere der ute som kan hjelpe meg på en kanskje riktigere vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Angående muskeloppbygning og diett, så tror jeg at det kunne være en idè å tilpase treningen til vektreduksjon ang. kroppsfett. Du vil ikke bygge muskler så lenge du slanker deg. Muskeloppbygning krever en positiv nitrogenbalanse, noe du ikke har ved slanking. Utfra det du skriver, så virker du strykturert og planmessig, og du benytter også flere tilskudd som skal ha gunstig effekt. Det er egentlig litt merkelig at du ikke skal få noen vektnedgang. Det er mulig at det er akkurat dette du nevner som vanskelig; spisingen i forhold til muskelmassens krav -vs- fettreduksjon.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...