Gå til innhold

Å ta en avgjørelse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Flytting til sted A VS sted B.

Det kommer jo helt an på hva det medfører, er det felles barn inne i bildet som mister kontakten med den andre forelder el.l. ved att du velger flytting til A kontra B, så bør du la være !

Er du "uavhengig", og ikkje påfører andre ett tap på det personlige plan kan du selvfølgelig flytte der du måtte ønske.

Mvh

Annonse

Gjest vil ikke si det nå

Det kommer jo helt an på hva det medfører, er det felles barn inne i bildet som mister kontakten med den andre forelder el.l. ved att du velger flytting til A kontra B, så bør du la være !

Er du "uavhengig", og ikkje påfører andre ett tap på det personlige plan kan du selvfølgelig flytte der du måtte ønske.

Mvh

Nja, saken er mer komplisert enn som så. Barna vil ikke ha det noe særlig annerledes uansett med tanke på det du tenker på, annet enn nærhet til besteforeldre, andre slektninger og nåværende venner.

Hvis jeg gjør som "andre" vil, så kan jeg antakelig redde en annen families skakkjørte økonomi, fremtid og lykke, mens jeg selv antakelig ikke får så mye ut av det, annet enn smittsom økonomisk misære. Gjør jeg som jeg vil, går alt til helvette for "andre", mens jeg kan sitte her i min trygghet og se på.

Nja, saken er mer komplisert enn som så. Barna vil ikke ha det noe særlig annerledes uansett med tanke på det du tenker på, annet enn nærhet til besteforeldre, andre slektninger og nåværende venner.

Hvis jeg gjør som "andre" vil, så kan jeg antakelig redde en annen families skakkjørte økonomi, fremtid og lykke, mens jeg selv antakelig ikke får så mye ut av det, annet enn smittsom økonomisk misære. Gjør jeg som jeg vil, går alt til helvette for "andre", mens jeg kan sitte her i min trygghet og se på.

Om du vurderer barnas "tap" i forhold til besteforeldre og venner, som mindre sårt så kan du trygt flytte av den grunn.

Det å bli boende for å redde en annen families skakkjørte økonomi, må du ikkje la være ett hinder for deg til å flytte.

Enhver er ansvarlig for egne handlinger, og å løse disse problemene på egen hånd.

Nei ærlig talt, du _kan_ flytte med god samvittighet, faktisk ser eg på det som en stor fordel for deg og "familien", du kan leve ditt eget liv uten å bli dratt ned og "familien" må ta tak i sine egne problemer.

Lykke Til med flyttingen ! :-)

Mvh

Gjest vil ikke si det nå

Om du vurderer barnas "tap" i forhold til besteforeldre og venner, som mindre sårt så kan du trygt flytte av den grunn.

Det å bli boende for å redde en annen families skakkjørte økonomi, må du ikkje la være ett hinder for deg til å flytte.

Enhver er ansvarlig for egne handlinger, og å løse disse problemene på egen hånd.

Nei ærlig talt, du _kan_ flytte med god samvittighet, faktisk ser eg på det som en stor fordel for deg og "familien", du kan leve ditt eget liv uten å bli dratt ned og "familien" må ta tak i sine egne problemer.

Lykke Til med flyttingen ! :-)

Mvh

Tusen takk for klokt innspill!

Du lever bare en gang. Du har bare ett liv. Du har bare denne ene sjansen til å være her og leve akkurat dette livet.

Gjør som du vil, men du får neppe noe diplom for å gjøre som du mener de andre vil og legge deg flat.

Kom ihvertfall ikke grinende tilbake om ti år og sutre over at du alltid tar hensyn til andre og bare er snill, og de andre overser deg og dikt videre selv.

(i det eksistensielle hjørnet av bokseringen)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...