Gå til innhold

Er det mulighet å avbryte ferien og innafor å spørre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har igjen 1 uke, men får ikke brukt den til noe som helst! MÅ man ha 3 uker ferie sammenhengende? Kan ikke disse dagene bare brukes som arbeidsdag? Jeg skjønner ikke hvorfor man skal tvinges til å ha så lang ferie

Anonymkode: f574a...a5d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slappe av?

Anonymkode: 33f9f...4f2

AnonymBruker
Skrevet

Skaff deg en feriejobb da? Problem løst.

Anonymkode: f1bc6...3f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har igjen 1 uke, men får ikke brukt den til noe som helst! MÅ man ha 3 uker ferie sammenhengende? Kan ikke disse dagene bare brukes som arbeidsdag? Jeg skjønner ikke hvorfor man skal tvinges til å ha så lang ferie

Du KAN kreve 3 uker sammenhengende ferie og likeså kan arbeidsgiver forlange at du tar ut 3 uker sammenhengende, men om dere blir enige er det ingen grunn til at du ikke kan gjøre det annerledes. Snakk med arbeidsgiver.

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Du får holde ferie. Smør niste og går en lang tur i skogen, gå på museum, på kino, utforsk deler av byen du aldri har vært i.

Anonymkode: 2d9d6...b05

Den forsvunne diamanten
Skrevet

Kanskje et tegn på at du trenger den ferien? Hodet trenger også å slappe av🥰

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Arbeidsgiver plikter å se til at du tar ut lovpålagt ferie, men tidspunktet for uttak av ferie kan du evt. diskutere med arbeidsgiver.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du får holde ferie. Smør niste og går en lang tur i skogen, gå på museum, på kino, utforsk deler av byen du aldri har vært i.

BARE det? En ferie er ikke noe verdt for meg om det ikke er en lenger reise..

AnonymBruker
Skrevet
Ekstra skrev (2 timer siden):

Arbeidsgiver plikter å se til at du tar ut lovpålagt ferie, men tidspunktet for uttak av ferie kan du evt. diskutere med arbeidsgiver.

Men hvorfor må arb.giver tvinges til å gi meg ferie? Det er ikke alle her i landet som har så lyst på en ferie når det ikke er noe spesielt å gjøre… men jeg tok den nå fordi jeg måtte det :( 

AnonymBruker
Skrevet
Den forsvunne diamanten skrev (3 timer siden):

Kanskje et tegn på at du trenger den ferien? Hodet trenger også å slappe av🥰

Hodet er verre en noen gang. Depresjonssymptomene er tilbake for fult.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det ikke bedre å jobbe deg gjennom dette enn å avlede deg med jobb hele tiden? Det er jo ikke et sunnhetstegn om du ikke kan/ønsker å slappe av.

Anonymkode: 00f09...a96

Den forsvunne diamanten
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hjelper det deg å jobbe så kan det hende du kan sysselsette deg med tiltak i kommunen? Eller sette en plan på hvordan overleve de neste ukene❤️

AnonymBruker
Skrevet
57 minutes ago, AnonymBruker said:

BARE det? En ferie er ikke noe verdt for meg om det ikke er en lenger reise..

Du er veldig kravstor.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du er veldig kravstor.

Nei det er folk som kommer med å kjedelige råd!! Men man krever vel lite etter hvert når man bare blir hjemmeværende. Så har vi sånne med diagnoser som meg da, som heller aldri bør sette noen såkalte store krav. Vi er jo ikke ment til å leve.. helvetes foreldre som ga oss livet, til tross for at de burde visst at ting ble ført videre

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Er det ikke bedre å jobbe deg gjennom dette enn å avlede deg med jobb hele tiden? Det er jo ikke et sunnhetstegn om du ikke kan/ønsker å slappe av.

Hva er det å jobbe seg gjennom? jævla oppmerksomhetssyke psykdom. Det kan vel bare skje noe så er vi ferdig med det. Men nei, man må ta ut denne helvetes ferien.  

AnonymBruker
Skrevet
15 minutes ago, AnonymBruker said:

Nei det er folk som kommer med å kjedelige råd!! 

Hva har du lyst til å gjøre i ferien da, bortsett fra å dra til Tyrikia?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva er det å jobbe seg gjennom? jævla oppmerksomhetssyke psykdom. Det kan vel bare skje noe så er vi ferdig med det. Men nei, man må ta ut denne helvetes ferien.  

Hvorfor er du så hissig?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva har du lyst til å gjøre i ferien da, bortsett fra å dra til Tyrikia?

Reise med venner, trenger ikke være Tyrkia. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei det er folk som kommer med å kjedelige råd!! Men man krever vel lite etter hvert når man bare blir hjemmeværende.

Hva mener du med det? Tror du at alle som svarer deg, "bare" er hjemmeværende? 

Du har fått faktaopplysninger om ferie. Det regelverket er ikke laget for å plage arbeidstakere, men for å unngå at sleipe arbeidsgivere nekter sine ansatte (sammenhengende) ferie i en periode de f.eks. har mulighet for å være sammen med familien sin. 

Det er ikke vanlig å ha store problemer med noen uker fri fra jobb, så du må nesten regne med at rådene blir tradisjonelle - og dermed kanskje kjedelige i dine øyne. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Reise med venner

Da får du prøve å planlegge ferien bedre neste år. Mange bestemmer seg allerede tidlig på vinteren for hvordan neste års ferie skal brukes. 

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Reise med venner, trenger ikke være Tyrkia. 

Man da må du jo ta ferie når vennene dine har ferie?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...