Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 22. april 2002 Del Skrevet 22. april 2002 Jeg sliter. Legen min skrev ut resept påvival 5 mg da jeg skulle på jobbintervju for at jeg skulle tørre å gå. Jeg tok en halv tablett ettermiddagen før, og en tablett samme morgen. Likevel turte jeg nesten ikke si noe på intervjuet og visste ikke heller hva jeg skulle si iblant selv om jeg som regel vet. Jeg visste alt jeg skulle sagt etterpå da intervjuet var ferdig og jeg var på vei hjem. Var det Vivalen som ikke virket, eller gjorde den så jeg ikke tenkte klart? Er det ingenting som fungerer på meg? Samtidig går jeg på 40mg Fluoxetin for depresjon. Men det virker ikke som om det fungerer det heller. Jeg er tiltaksløs, snur døgnet mitt, liger støtt i senga og 'gidder' ikke gjøre det jeg 'må' Og så sitter jeg alt for mye på internett. Er det noe håp? Har du noen råd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/49694-vival-nhd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 23. april 2002 Del Skrevet 23. april 2002 1. Det kan være flere forklaringer på jobbintervjuet. Vivalen tok ikke bort nok angst, og angsten forstyrret deg i å tenke klart. Vivalen setter også ned tankekapasiteten (kognitiv funksjon) og svekket deg dermed i noen grad. Depresjonen gjør at du tenker langsommere og ikke presterer det du vanligvis er god for. 2. Dersom du har brukt denne dosen > 6 uker uten effekt, er tiden inne for at du og legen din vurderer et skifte. Det er stor grunn til å være optimistisk. Depresjoner lar seg i nesten alle tilfeller behandle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/49694-vival-nhd/#findComment-193677 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 1. Det kan være flere forklaringer på jobbintervjuet. Vivalen tok ikke bort nok angst, og angsten forstyrret deg i å tenke klart. Vivalen setter også ned tankekapasiteten (kognitiv funksjon) og svekket deg dermed i noen grad. Depresjonen gjør at du tenker langsommere og ikke presterer det du vanligvis er god for. 2. Dersom du har brukt denne dosen > 6 uker uten effekt, er tiden inne for at du og legen din vurderer et skifte. Det er stor grunn til å være optimistisk. Depresjoner lar seg i nesten alle tilfeller behandle. Hva foreslår du jeg skal gjøre neste gang? Kutte Vivalen helt eller ta større dose? Eller la være å gå? Jeg har jo nesten sluttet å skrive søknader fordi jeg gruer meg sånn til intervju. Har et nytt intervju den 7. mai. Men nå er jeg livredd igjen. Selv om det sannsynligvis blir på telefon? Nå har jeg brukt fluoxetin 40 mg i snart fem uker. Må jeg vente lenger før jeg foreslår bytte? Jeg brukte 20 mg en stund før, men begynnte med 40 mg når eksamensperioden begynnte og jeg mista all struktur og alt ble bare dritt. Og det er det fortsatt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/49694-vival-nhd/#findComment-204602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.