Gå til innhold

Sorg over det livet som det ikke ble noe av

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bærer på en sorg. Kjenner den blir større og større, og etter hvert er den blitt en merbelastning. Jeg er høyt utdannet, doktorgrad, og hadde i lang tid slitt for å komme dit karrieremessig jeg ønsket å være. Utsiktene var gode. Men så skjer det, jeg får en psykoselidelse. Alt raser, og jeg har de siste ti årene hatt nok med bare å fortsette å eksistere og ikke bli oppspist av psykosen. I kortere bedre perioder, som nå, blir jeg smertelig klar over fallet jeg har hatt. Både karrieremessig og økonomisk. Jeg ser tidligere venner og kollegaer bli professorer, direktører og ledere/sjefer, samt flytte til flotte eiendommer og dra på eksklusive ferier. Jeg vet jo at karriere og penger ikke er alt i livet, og ikke nødvendigvis gjør deg lykkelig, men å stå utenfor fellesskapet man har vært en del av gjør deg heller ikke akkurat lykkelig. Har mistet mange venner og følelsen av å høre til. Ikke fordi jeg hadde dårlige venner som forlot meg, men fordi psykosen kom i veien og det vi hadde felles smuldret opp. Sykdomsmessig er fremtidsutsiktene mine dårlige, og jeg har begynt å kjenne på en liten bitterhet og sorg over «livet det ikke ble noe av». Det gjør jo ikke akkurat situasjonen bedre, men jeg vil prøve å unngå å fortsette i spiralen nedover. Noen som har vært i samme båt men nå klarer å være «takknemlig»?

Anonymkode: ca614...f45

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...