AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Da jeg var 25 år og gjennomgikk utredning for personlighetsforstyrrelse med scid-2 skrev behandler i journalen at jeg oppfylte 4 kriterier for og at scid-2 foreslo at jeg hadde sårbarhetsfaktorer i personligheten, men at jeg ikke kvalifiserte til spesifisert personlighetsforstyrrelse pga klinisk inntrykk og stabil og adaptiv fungering. Nå er jeg blitt 31 og jeg opplever at jeg har blitt verre. Er det mulig at jeg skulle hatt en personlighetsforstyrrelse diagnose likevel eller er det slik at hvis du har blitt utredet en gang så er det det resultatet som alltid gjelder? Anonymkode: f78fa...bef 0 Siter
Glitter Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Da jeg var 25 år og gjennomgikk utredning for personlighetsforstyrrelse med scid-2 skrev behandler i journalen at jeg oppfylte 4 kriterier for og at scid-2 foreslo at jeg hadde sårbarhetsfaktorer i personligheten, men at jeg ikke kvalifiserte til spesifisert personlighetsforstyrrelse pga klinisk inntrykk og stabil og adaptiv fungering. Nå er jeg blitt 31 og jeg opplever at jeg har blitt verre. Er det mulig at jeg skulle hatt en personlighetsforstyrrelse diagnose likevel eller er det slik at hvis du har blitt utredet en gang så er det det resultatet som alltid gjelder? Anonymkode: f78fa...bef Jeg fikk ikke PF første gang jeg ble utredet, men fikk det andre gang. Nå er den tatt bort. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Glitter skrev (1 minutt siden): Jeg fikk ikke PF første gang jeg ble utredet, men fikk det andre gang. Nå er den tatt bort. Hvor gammel var du de to gangene du ble utredet? Anonymkode: f78fa...bef 0 Siter
Glitter Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor gammel var du de to gangene du ble utredet? Anonymkode: f78fa...bef 26 og 27 tror jeg. Så var jeg vel 32 da den ble tatt vekk. Jeg hadde et veldig raskt og dramatisk funksjonsfall. Endret 5 timer siden av Glitter 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Glitter skrev (13 minutter siden): 26 og 27 tror jeg. Så var jeg vel 32 da den ble tatt vekk. Jeg hadde et veldig raskt og dramatisk funksjonsfall. Den ble tatt vekk fordi du ble frisk fra diagnosen? Anonymkode: f78fa...bef 0 Siter
Glitter Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den ble tatt vekk fordi du ble frisk fra diagnosen? Anonymkode: f78fa...bef Ja 0 Siter
Sokk Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Glitter skrev (35 minutter siden): Jeg fikk ikke PF første gang jeg ble utredet, men fikk det andre gang. Nå er den tatt bort. Samme her! Utredet to ganger, først ingen pf da jeg var fersk i psykiatrien, så pf etter at noen nye symptomer hadde vist seg over tid. Glitter skrev (30 minutter siden): Jeg hadde et veldig raskt og dramatisk funksjonsfall. Det høres jo egentlig ikke ut som noe som karakteriserer en pf, som jo skal være stabile trekk. Derimot er dette noe som gjerne skjer før en psykoselidelse bryter ut. Bare noe jeg kom til å tenke på. Til TS: du kan be om ny utredning og det kan godt hende resultatet blir annerledes nå. 0 Siter
Glitter Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Sokk skrev (1 time siden): Samme her! Utredet to ganger, først ingen pf da jeg var fersk i psykiatrien, så pf etter at noen nye symptomer hadde vist seg over tid. Det høres jo egentlig ikke ut som noe som karakteriserer en pf, som jo skal være stabile trekk. Derimot er dette noe som gjerne skjer før en psykoselidelse bryter ut. Bare noe jeg kom til å tenke på. Til TS: du kan be om ny utredning og det kan godt hende resultatet blir annerledes nå. Jeg var i hvertfall ustabil i noen år før symptomer på psykose begynte å snike seg innpå. Så tok det ennå flere år før helsevesenet plukket det opp. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Sokk skrev (1 time siden): Samme her! Utredet to ganger, først ingen pf da jeg var fersk i psykiatrien, så pf etter at noen nye symptomer hadde vist seg over tid. Det høres jo egentlig ikke ut som noe som karakteriserer en pf, som jo skal være stabile trekk. Derimot er dette noe som gjerne skjer før en psykoselidelse bryter ut. Bare noe jeg kom til å tenke på. Til TS: du kan be om ny utredning og det kan godt hende resultatet blir annerledes nå. Jeg også opplevde å få satt pf diagnose etter en brå endring som snudde opp ned på hele tilværelsen min. Helt merkelig egentlig at de setter pf diagnose på symptomer som har vart i maks et par måneder, selv om det er alvorlige symptomer. For min del ble det endret til bipolar, og lagt til grunn at pf diagnosen hadde vært feil i utgangpsunktet, selv om det tok en del tid med feil behandling som bare gjorde meg verre. Ble med en gang mye mer stabil da jeg fikk begynne på medisiner. Anonymkode: 31200...b62 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.