Gå til innhold

Vondt i knærne...


Gjest AinaN

Anbefalte innlegg

Jeg fødte for 5 uker siden, og har såvidt begynt å trene litt igjen. Jeg har blant annet gjort knebøy med bare min egen vekt som belastning. Men jeg har fått så vondt i knærne...Jeg vet ikke om det har sammenheng med knebøyene, men nå er ihvertfall alt som innebærer å bruke musklene på fremsiden av lårene vondt (gå i trapper, bøye seg ned). Det gjør vondt omtrent der kneet blir til lår. Hva bør jeg gjøre for å bli bra? Bør jeg hvile knærne mest mulig til det ikke gjør vondt lengre, eller kan jeg fortsette å røre på meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Jeg vil tro at smertene bedrer seg dersom du tar det med ro og hviler. Skulle smertene på tross av dette vedvare utover 2 uker, bør du ta kontakt med en lege for å få dennes vurdering på saken. Men litt hvile vil nok gjøre underverk, skal du se.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vil tro at smertene bedrer seg dersom du tar det med ro og hviler. Skulle smertene på tross av dette vedvare utover 2 uker, bør du ta kontakt med en lege for å få dennes vurdering på saken. Men litt hvile vil nok gjøre underverk, skal du se.

Vennlig hilsen

Skulle tro du var lege JGO. Du skriver akkurat det som allmenpraktikere sier under første konsultasjon. Det vil si at det vil ta ytterligere 2 uker før man får nye råd. Du må i så fall STERKT poengtere at du har tatt det med ro allerede i TO UKER når du kommer til legen.

Et bedre råd er kanskje å gå til en som kan fysikalsk medisin og som kan anbefale deg et gunstig program.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del kvinder får problemer med brusk i graviditetten og diegivningsperioden.

Vendt med at træne hårdt med knæene til du er ca. 3-6 måneder fra diegivning.

mvh

bruun,ortopædkirurg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...