Gå til innhold

Jeg var ALT for ærlig med personalet og jeg angrer sånn nå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er innlagt for tiden og de fleste av personalet her bare stikker hodet inn og spør om det går greit eller spør "hvordan går det" og stiller ingen oppfølgingsspørsmål når man svarer "det går greit".  Men hun som er kontaktpersonen min nå i kveld hun satte seg ned og gav meg tid og stilte direkte spørsmål og forventet et svar og jeg lot meg lure og nå angrer jeg sånn på hvor ærlig jeg var. Hva kan jeg gjøre nå? Jeg angrer så at jeg har lyst å bare mure meg selv inne og aldri åpne meg igjen for noen.

Anonymkode: e65c5...c62

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor angrer du? Og hvordan tenker du at du skal få best mulig hjelp hvis du ikke er ærlig?

Anonymkode: 9e357...3ba

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor angrer du? Og hvordan tenker du at du skal få best mulig hjelp hvis du ikke er ærlig?

Fordi en av de tingen jeg tenker er at jeg ikke fortjener hjelp, å ved å være ærlig kommer de nettopp i best mulig posisjon til å hjelpe. Så det er liksom det som er litt av problemstillingen min.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fordi en av de tingen jeg tenker er at jeg ikke fortjener hjelp, å ved å være ærlig kommer de nettopp i best mulig posisjon til å hjelpe. Så det er liksom det som er litt av problemstillingen min.

Den tanken er bare et symptom på hvor syk du er.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skriv deg ut da vel. Du er vel ikke på tvang?

Anonymkode: 96ffa...671

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mener du det?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skriv deg ut da vel. Du er vel ikke på tvang?

Anonymkode: 96ffa...671

Jo.

Skrevet

Mener du det?

Hvorfor skulle jeg skrevet det hvis jeg ikke mente det?

Skrevet

Hvorfor skulle jeg skrevet det hvis jeg ikke mente det?

Jeg vet ikke egentlig. Kanskje du bare var ironisk?

Skrevet

Jeg vet ikke egentlig. Kanskje du bare var ironisk?

Det hjelper ikke at andre skal fortelle deg at "jo, du fortjener hjelp". Du kan høre det hundre ganger, og be om det på nett hundre ganger, men det hjelper ikke før du internaliserer det. Du må selv forstå at den tanken er et symptom på din sykdom. Og det er hva helsepersonell kan hjelpe deg med.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Javel, så da får du la vær å si noe som helst mer til noen. Så blir resten av livet ditt like jævlig som du har det nå. Vil du det? Nei? Nei, da krever det at du tåler å ha det litt utfordrende, er moden og tar i mot hjelp.

Anonymkode: acc16...0f3

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er innlagt for tiden og de fleste av personalet her bare stikker hodet inn og spør om det går greit eller spør "hvordan går det" og stiller ingen oppfølgingsspørsmål når man svarer "det går greit".

Slik du formulerte dette, fikk jeg en forståelse av at du ønsket noe mer. Du ønsket at de så deg mer, annet enn bak et forsiktig "det går bra".

og stilte direkte spørsmål og forventet et svar og jeg lot meg lure og nå angrer jeg sånn på hvor ærlig jeg var.

Kan du oppklare/forklare - hva mener du med hvor ærlig du var?

Hva kan jeg gjøre nå? Jeg angrer så at jeg har lyst å bare mure meg selv inne og aldri åpne meg igjen for noen.

Rent generelt, om det er nytt for deg å åpne deg for helsepersonell, er det normalt å føle slik du gjør nå. Det betyr ikke at det var galt - tvert imot. Det kan bety at du har gjort noe nytt i eget liv. Hold ut følelsen, og gjør det om igjen selv om du helst vil grave deg et hull i bakken.

Skrevet

Det hjelper ikke at andre skal fortelle deg at "jo, du fortjener hjelp". Du kan høre det hundre ganger, og be om det på nett hundre ganger, men det hjelper ikke før du internaliserer det. Du må selv forstå at den tanken er et symptom på din sykdom. Og det er hva helsepersonell kan hjelpe deg med.

Nei, jeg skjønner det og det er heller ikke det jeg ønsker at noen skal si det til meg for jeg tror ikke på det uansett. 

Skrevet
Eva Sofie skrev (1 minutt siden):

Slik du formulerte dette, fikk jeg en forståelse av at du ønsket noe mer. Du ønsket at de så deg mer, annet enn bak et forsiktig "det går bra".

Ja, kanskje innerst inne?

Eva Sofie skrev (2 minutter siden):

Kan du oppklare/forklare - hva mener du med hvor ærlig du var?

Hun spurte hvorfor jeg ønsket å dø og jeg svarte at jeg følte jeg måtte og at jeg ikke fortjente å leve. (Kan skrive det her siden jeg er anonym men det satt langt inne å si det til henne på ekte). Jeg har heller ikke snakket med henne så mange ganger så følte på en måte at det ble feil å åpne seg så mye da når hun er praktisk talt en ukjent.

Eva Sofie skrev (4 minutter siden):

Rent generelt, om det er nytt for deg å åpne deg for helsepersonell, er det normalt å føle slik du gjør nå. Det betyr ikke at det var galt - tvert imot. Det kan bety at du har gjort noe nytt i eget liv. Hold ut følelsen, og gjør det om igjen selv om du helst vil grave deg et hull i bakken.

Det er ikke helt nytt for meg, men det sitter veldig langt inne.

Skrevet

Javel, så da får du la vær å si noe som helst mer til noen. Så blir resten av livet ditt like jævlig som du har det nå. Vil du det? Nei? Nei, da krever det at du tåler å ha det litt utfordrende, er moden og tar i mot hjelp.

Anonymkode: acc16...0f3

Du har jo et poeng i det du sier. Jeg tar jo på en måte i mot hjelp, jeg snakker jo når jeg blir snakket til og er så ærlig jeg klarer men holder tilbake så mye jeg klarer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er også et tegn på at et menneske strever og har det vondt.

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan skal din hjelp bidra konstruktivt til TS sin situasjon akkurat nå, tenker du?

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

men holder tilbake så mye jeg klarer

Hva tror du at du oppnår med det? 

Bedring skjer gjennom å stå i ubehag. Vil du bli bedre, må du tåle det. Det er ikke farlig. Bare ubehagelig. Og det går over. 

Anonymkode: 8bd69...e53

Skrevet
Eva Sofie skrev (13 minutter siden):

Det er også et tegn på at et menneske strever og har det vondt.

Hvordan skal din hjelp bidra konstruktivt til TS sin situasjon akkurat nå, tenker du?

Ved å hjelpe TS til å forstå at tanken er et symptom, og ikke sannhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...