Gå til innhold

Hvor går grensen for når du trenger innleggelse?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

BV ønsket nok bare at du var var trygg og ivaretatt. Fungerer du bedre nå når du er eldre?

Anonymkode: d9951...bf6

BV tenkte bare på barnas vel og ve og det var de tydelige på, de på ansvarsmøtene til barna ville jeg skulle bli bedre for jeg var jo med på det. Men egentlig trodde alle jeg var klin gal og det er feil og urettferdig, jeg gjorde masse for barna. Jeg fungerer ikke bedre nå men ingen kan si noe lenger. 

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

24

• Fru2020

12

• stjernestøv

6

• Glitter

6

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

BV tenkte bare på barnas vel og ve og det var de tydelige på, de på ansvarsmøtene til barna ville jeg skulle bli bedre for jeg var jo med på det. Men egentlig trodde alle jeg var klin gal og det er feil og urettferdig, jeg gjorde masse for barna. Jeg fungerer ikke bedre nå men ingen kan si noe lenger. 

Bra at BV presset på for barnas skyld, tenker jeg. 

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bra at BV presset på for barnas skyld, tenker jeg. 

Ja men de tok feil av meg og det fant de ut senere, alle tok feil av meg. Kan du tenke hvordan det føltes? Hva trodde de jeg drev med hjemme og med barna har jeg ofte tenkt på. 

AnonymBruker
Skrevet
stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Ja men de tok feil av meg og det fant de ut senere, alle tok feil av meg. Kan du tenke hvordan det føltes? Hva trodde de jeg drev med hjemme og med barna har jeg ofte tenkt på. 

Ja, det må være vondt og frustrerende!

stjernestøv
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det må være vondt og frustrerende!

Ja det var det men det er jo over nå og jeg fikk gleden av å være frisk i to år da vi flyttet til en annen plass :) BV der trakk seg ut og sa det var ingen omsorgssvikt og at vi var koselige og fantastiske foreldre, dessverre kom sykdommen tilbake. 

Fru2020
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vet du om dette nye opplegget også skal gjennomføres i andre DPS?

Anonymkode: 78af1...882

Ja, det gjennomføres flere steder. Det kalles nok egentlig for Ullevålsmodellen da det var de som startet opp med det. Avdelingen på mitt dps har vært på kurs med Ullevål og blitt lært opp. Og så har de tilpasset det litt til å passe dem.

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (11 minutter siden):

Ja, det gjennomføres flere steder. Det kalles nok egentlig for Ullevålsmodellen da det var de som startet opp med det. Avdelingen på mitt dps har vært på kurs med Ullevål og blitt lært opp. Og så har de tilpasset det litt til å passe dem.

Men vet ikke helt om jeg forstår hva det går ut på. Er det en slags mellomstasjon på 2-3 dager for å unngå lengre innleggelse? Men regnes man ikke som innlagt selv om det bare er 2-3 dager også da? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men vet ikke helt om jeg forstår hva det går ut på. Er det en slags mellomstasjon på 2-3 dager for å unngå lengre innleggelse? Men regnes man ikke som innlagt selv om det bare er 2-3 dager også da? 

Jeg lurer på hva man får ut av en så kort innleggelse?

Fru2020
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er veldig konkret. Man blir henvist av lege eller legevakt. De har fått et skriv om at jeg er med i denne ordninge .Dagen man blir innlagt får en først en kort samtale med legen. Det er ikke vurderingssamtale fordi jeg er på listen over dem som får innleggelse uansett. Så en samtale med sykepleier hbor man kan tømme seg for alt man har av tanker. Etter en pause er det en ny samtale hvor man legger en plan for oppholdet. Det er forventet at man deltar i posten, det vil si ikke bare ligge på rommet som jeg gjør. Dag 2 får man ny samtale hbor fokus er å jobbe med kriseplanen for tiden hjemme. Tredje dag er det utskrivelsessamtale og utskrivelse klokken tolv

Fru2020
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer på hva man får ut av en så kort innleggelse?

Poenget er at man blir lagt inn så tidlig at alt ikke er krise og man kommer seg fortere. En får også tett og systematisk oppfølging disse dagene.

Denne typen innleggelse kan ikke gjøres om til en ordinær innleggelse. Men legen kan velge å søke meg inn til ordinær innleggelse hvis hun vurderer at det blir mer riktig.

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (1 time siden):

Poenget er at man blir lagt inn så tidlig at alt ikke er krise og man kommer seg fortere. En får også tett og systematisk oppfølging disse dagene.

Denne typen innleggelse kan ikke gjøres om til en ordinær innleggelse. Men legen kan velge å søke meg inn til ordinær innleggelse hvis hun vurderer at det blir mer riktig.

Det høres kjempefint ut med en slik avtale. At en får tett og systematisk oppfølging.

Fru2020
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det høres kjempefint ut med en slik avtale. At en får tett og systematisk oppfølging.

Ja, jeg er fornøyd med å få en avtale. Jeg tenker at det også er mer forutsigbart for de hjemme. Da vet de at jeg kommer hjem etter tre dager. Sønnen min slo fast at tre dager, det går jo fint

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg er fornøyd med å få en avtale. Jeg tenker at det også er mer forutsigbart for de hjemme. Da vet de at jeg kommer hjem etter tre dager. Sønnen min slo fast at tre dager, det går jo fint

Det er strålende, jo. Har du poliklinisk behandler?

Fru2020
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er strålende, jo. Har du poliklinisk behandler?

Ja, for nå. De skal vurdere hvordan oppfølgingen av meg skal være videre. Et av alternativene er avslutning. 

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (17 minutter siden):

Ja, for nå. De skal vurdere hvordan oppfølgingen av meg skal være videre. Et av alternativene er avslutning. 

Hva føler du selv at du trenger?

Fru2020
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva føler du selv at du trenger?

Jeg synes det er greit begge deler. Jeg har endel jeg må jobbe med selv som jeg har lagt litt til sides for å fokusere på dps sin oppfølging. Så om det ikke blir mer behandling der så tenker jeg det er greit. Samtidig synes jeg at jeg har hatt en veldig fin utvikling det siste året så det er synd om det stopper. Jeg har mye jeg kan lære av dps enda for å få et bedre liv, mulig bedre funksjonsevne og unngå innleggelser 

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er greit begge deler. Jeg har endel jeg må jobbe med selv som jeg har lagt litt til sides for å fokusere på dps sin oppfølging. Så om det ikke blir mer behandling der så tenker jeg det er greit. Samtidig synes jeg at jeg har hatt en veldig fin utvikling det siste året så det er synd om det stopper. Jeg har mye jeg kan lære av dps enda for å få et bedre liv, mulig bedre funksjonsevne og unngå innleggelser 

Du kan be om at du ikke avsluttes? Håper du får mere hjelp! Kan jeg spørre hva det viktigste du har lært til nå er?

Fru2020
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du kan be om at du ikke avsluttes? Håper du får mere hjelp! Kan jeg spørre hva det viktigste du har lært til nå er?

Jeg forklarte sist samtale hva jeg syntes fungerte og hvorfor jeg vil fortsette. Så får det være opp til dem. Jeg har fått veldig mye hjelp.

Akkurat nå er jeg mest fornøyd med at jeg har kommet så langt at jeg tør vise meg sårbar og i krise til samboeren min. Jeg har aldri vist det til noen utenfor helsevesenet. Det å tørre å stole på noen fullt og helt har vært en ting som jeg har lært. Det har aldri vært et konkret tema i terapien, men har vokst seg frem som et resultat av mange behandlere jeg har møtt. 

Akkurat den behandlingsformen jeg har må har gjort at jeg er mer fokusert på å stoppe opp og kjenne etter følelser.

AnonymBruker
Skrevet
Fru2020 skrev (34 minutter siden):

Jeg forklarte sist samtale hva jeg syntes fungerte og hvorfor jeg vil fortsette. Så får det være opp til dem. Jeg har fått veldig mye hjelp.

Akkurat nå er jeg mest fornøyd med at jeg har kommet så langt at jeg tør vise meg sårbar og i krise til samboeren min. Jeg har aldri vist det til noen utenfor helsevesenet. Det å tørre å stole på noen fullt og helt har vært en ting som jeg har lært. Det har aldri vært et konkret tema i terapien, men har vokst seg frem som et resultat av mange behandlere jeg har møtt. 

Akkurat den behandlingsformen jeg har må har gjort at jeg er mer fokusert på å stoppe opp og kjenne etter følelser.

Det er veldig fint at du har lært å vise deg sårbar. Det vil jeg si at jeg også tildels har lært meg. Tidligere har jeg aldri vist smerten til mannen min, men nå kan jeg sette litt ord på det.

Fru2020
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er veldig fint at du har lært å vise deg sårbar. Det vil jeg si at jeg også tildels har lært meg. Tidligere har jeg aldri vist smerten til mannen min, men nå kan jeg sette litt ord på det.

Så flott å høre❤️ Jeg tenker det er et viktig steg. For meg så oppleves det som revolusjonerende. Klarer det ikke alltid, men så fint når jeg får det til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...