Gå til innhold

Hva skjer om jeg forteller om planer om å ta psilocybin til behandler på DPS?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (16 minutter siden):

Det synes jeg er meget positivt. På den klinikken jeg arbeider nå, tilbyr vi dette. Når jeg er positiv, skyldes det kombinasjonen av et stoff som er meget godt utprøvd og settingen det brukes i - kontrollerte former, utprøvde doser, utføres av helsepersonell som følger opp både under påvirkningen og etterpå.

Jeg har sett nok av personer som har tatt ketamin alene eller med andre rusmisbrukere i settinger der ingen er til stede for dem om de skulle få negativ virkning og i verste fall utsette seg for fare.

Tenker du at dette er det samme som å dra på en tur arrangert av helsepersonell (psykiatere, psykologer), til Nederland? I Sverige er det noen som arrangerer en slik tur, der blir man screenet av en psykiater først, og det er flere psykologer som er med på turen. Man blir preppet i forkant, og i etterkant av turen. Har man da en psykolog som man kan snakke åpent med om dette, må vel det være så trygt som det lar seg gjøre, utenfor en norsk sykehussetting? Helt ulikt å ta det sammen med rusmisbrukere eller alene, tenker jeg i hvertfall. 

Anonymkode: bb4ba...1f0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (28 minutter siden):

Det synes jeg er meget positivt. På den klinikken jeg arbeider nå, tilbyr vi dette. Når jeg er positiv, skyldes det kombinasjonen av et stoff som er meget godt utprøvd og settingen det brukes i - kontrollerte former, utprøvde doser, utføres av helsepersonell som følger opp både under påvirkningen og etterpå.

Jeg har sett nok av personer som har tatt ketamin alene eller med andre rusmisbrukere i settinger der ingen er til stede for dem om de skulle få negativ virkning og i verste fall utsette seg for fare.

Enig med deg der. Det beste er å ta det i kontrollerte forhold sammen med profesjonell hjelp. Ketamin ville uansett vært TOTALT uaktuelt å forsøke utenom slike overstående forhold. 

Anonymkode: b16bf...ddc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

@nachnoo Ville varsel til barnevernet skjedd uansett om du kjente pasienten din gjennom flere år i behandling, dere hadde en god relasjon og du visste at barna var svært godt ivaretatt av både mor og far? Eller ville det talt som omsorgssvikt og automatisk utløst varsel? At man ikke har har noe annet valg enn å varsle sånn juridisk sett? 

@nachnoo

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...