Gå til innhold

Over hele landet kuttes antall timer og besøk i hjemmetjenesten - støvet hoper seg opp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Erik Ralger har overlevd to slag. Hverken kroppen eller kraften i stemmen er den samme som før.

Erik trenger hjelp med å få vaska leiligheten.

Fram til januar fikk han renholdshjelp 1,5 timer annenhver uke. Men nå mener bydelen at én time i måneden holder.

Sofaen kan han ikke huske at de har støvsugd. Og de flytter ikke på møbler, men vasker bare rundt. Resultatet blir at det hoper seg opp støv og skitt.

Egentlig skal de også skifte på senga, men det rekker de ikke. Dette får Erik hjelp til av datteren.

https://www.nrk.no/stor-oslo/kutter-hjemmehjelp-i-oslos-bydeler-1.17840509

Jeg lurer på oss som ikke har familie, hvordan skal vi klare oss når vi blir gamle og skrøpelige? 

Anonymkode: 8aa65...051

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man får det man betaler for - rett og slett. Hadde han betalt for flere tjenester (eksempelvis flere timer, sengeskift, m.m) hadde han selvfølgelig fått det. 

Anonymkode: 6ad6b...451

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man får det man betaler for - rett og slett. Hadde han betalt for flere tjenester (eksempelvis flere timer, sengeskift, m.m) hadde han selvfølgelig fått det. 

Det er nok ikke alle som har råd til å kjøpe slike tjenester privat. Artikkelen handler vel om det bydelen yter mot kommunal egenandel. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Erik Ralger har overlevd to slag. Hverken kroppen eller kraften i stemmen er den samme som før.

Erik trenger hjelp med å få vaska leiligheten.

Fram til januar fikk han renholdshjelp 1,5 timer annenhver uke. Men nå mener bydelen at én time i måneden holder.

Sofaen kan han ikke huske at de har støvsugd. Og de flytter ikke på møbler, men vasker bare rundt. Resultatet blir at det hoper seg opp støv og skitt.

Egentlig skal de også skifte på senga, men det rekker de ikke. Dette får Erik hjelp til av datteren.

https://www.nrk.no/stor-oslo/kutter-hjemmehjelp-i-oslos-bydeler-1.17840509

Jeg lurer på oss som ikke har familie, hvordan skal vi klare oss når vi blir gamle og skrøpelige? 

Anonymkode: 8aa65...051

Som barnløs og med lite slekt så vil jeg med stor sannsynlighet være alene når jeg blir gammel. Jeg blir også minstepensjonist, så noen mulighet til å betale privat vil jeg ikke ha, så her må man bare godta å leve i støv og møkk.

Anonymkode: 125bb...ce5

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ikke fra kommunen nei, det er de som bestemmer hvor mange timer man kan få hjelp.

Skrevet

Det er uverdig, jeg kjenner noen som har hjemmehjelp fra kommunen. Antall timer er kraftig redusert over flere år. Sengen blir skiftet på 1 gang i måneden, det lille renholdet som blir gjort er dårlig og mangelfullt. De samme beskjedene må gjentas gang på gang. Det er mange forskjellige innom og alle slurver på forskjellige måter. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...