Gå til innhold

En person spurte meg om man ikke like gjerne kunne jobbe om en satt et barn til verden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe rett i dette? Å oppdra et barn krever jo blod, svette og tårer. Jeg personlig jobber 50 prosent og ble nettopp ufør resten. Hadde aldri i livet maktet å sette barn til verden nå.

Anonymkode: 0aea8...017

Videoannonse
Annonse
Ikkeanonymnok
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er det noe rett i dette? Å oppdra et barn krever jo blod, svette og tårer. Jeg personlig jobber 50 prosent og ble nettopp ufør resten. Hadde aldri i livet maktet å sette barn til verden nå.

Anonymkode: 0aea8...017

Min mening under er mtp. de som blir gravid mens de er på AAP, venter på svar på uføresøknad, er på sosialhjelp etc.

Jeg synes det er påfallene mange med både fysiske og psykiske lidelser som «er sååå dårlig» og ikke kan jobbe som likevel velger å sette barn til verden. Og når barnet først har kommet blir egen helse et større problem og økonomien blir et problem. 

Deretter skal de klage på hvor dårlig velferdsstaten er, hvor dyrt alt er og hvor dårlig råd de har. 

De som har en form for sykdom tenker tydeligvis ikke på hva som skjer med barnet om helsen forverres. Eller hva om barnet arver noe av sykdommene? Eller får senskader av å leve en barndom med syk forelder? 

Hva når mor er ufør, far jobber, barnet kommer men mor er for dårlig til å ta seg av barnet så far må da mer fri for å ta vare på barnet selvom mor er hjemme. Er det riktig? 

Hva om barnet blir multihandikappet? Hvordan skal man takle det når en eller begge foreldre allerede er syke?

Det er ingen menneskerettighet å få barn. Og er man voksen nok til å pule så burde man være voksen nok til å ta abort når forutsetningene for et godt liv for barnet ikke er tilstede. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...