Gå til innhold

Hvor omtenksom og oppmerksom er du ovenfor en venn som har det tøft?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Du feiltolker alt jeg skriver, så jeg tør ikke skrive mer 😅 Men du bør vurdere å snakke med en profesjonell psykolog

Pga fotografisk hukommelse kjenner jeg til det (en som minner om deg) delte (og slettet) på det andre forumet, så jeg forstår at det er veldig tøft med ting som har skjedd, og som du har skrevet her har ting skjedd siden som har gjort ting ekstra vanskelig.

Du har problemer som jeg ikke kan løse, alt jeg kan gi av gode råd er prøv å tenk på hvordan det du skriver vil oppfattes av andre. Prøv å se det fra den andre siden, og tilpass det du sier/skriver etter det, for det er den siden som teller egentlig, hva gjelder å skape gode relasjoner. 

La meg gi et eksempel, tenk at jeg responderte på noe du skrev til meg, med dette "Jeg er tydeligvis bare et selvmedlidende dritt menneske! ", hva ville du følt da når folk skrev det til deg? Særlig gitt at du ikke prøvde å insinuere noe i nærheten av det. Skaper det en god relasjon, eller ikke. Er det lurt å skrive slikt, eller ikke. Jeg har ingen fasit, kun anbefaling om å prøve å tenke på hvordan mottakeren vil oppfatte din melding som, og dersom du tror det du skriver kan oppfattes på en måte du ikke ville likt å være mottaker av, vurder om ting kan formuleres på en annen måte.

Anonymkode: 02231...31c

Beklager! Mente aldri at du hadde sagt det. 

Anonymkode: 155b5...fb7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...