Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Musikk skrev (34 minutter siden):

Jeg svarer ikke deg mer ditt nett🧌

Morsomt at du kaller meg et troll. Det er jeg som kommer med meningene som deles av skole, kommune, statsforvalter, politi og rettsvesen.

Kanskje det er du som troller?

Anonymkode: 84b76...90d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Morsomt at du kaller meg et troll. Det er jeg som kommer med meningene som deles av skole, kommune, statsforvalter, politi og rettsvesen.

Kanskje det er du som troller?

Nei, du 🧌

AnonymBruker
Skrevet
Musikk skrev (1 minutt siden):

Nei, du 🧌

😂 herlig

Beklager at jeg har argumentert hardt mot deg. Denne saken vekker masse følelser hos meg fordi jeg har fulgt den i så mange år og det har påvirket mennesker jeg er glad i.

Det var selvfølgelig ikke greit å gå inn I en diskusjon med deg. Du sitter jo med veldig lite informasjon og kjenner bare på den avsky alle kjenner på når man hører ordet mobbing. 

Vit at mobbing er komplekst. Vit at det nesten aldri er så enkelt at det er en mobber som man kan ta ut av situasjonen så blir alt bra. Hadde det fungert så hadde man gjort det i alle mobbesaker. Vit at selv om alle gode, kloke, varme, omsorgsfulle og ansvarlige voksne gjør alt de kan så dør barn. Det er grusomt, men det skjer. 

Skrevet

Advokaten som har kommet fram til dette og jentas foreldrene🙂↕️🥁

Ikkeanonymnok
Skrevet
Musikk skrev (10 minutter siden):

Advokaten som har kommet fram til dette og jentas foreldrene🙂↕️🥁

Det er alltid tre sider av en sak. I dette tilfeller:

1. Jentas foreldre/advokat/støttespillere

2. Skolen/kommunen/støttespillere

3. Sannheten

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

😂 herlig

Beklager at jeg har argumentert hardt mot deg. Denne saken vekker masse følelser hos meg fordi jeg har fulgt den i så mange år og det har påvirket mennesker jeg er glad i.

Det var selvfølgelig ikke greit å gå inn I en diskusjon med deg. Du sitter jo med veldig lite informasjon og kjenner bare på den avsky alle kjenner på når man hører ordet mobbing. 

Vit at mobbing er komplekst. Vit at det nesten aldri er så enkelt at det er en mobber som man kan ta ut av situasjonen så blir alt bra. Hadde det fungert så hadde man gjort det i alle mobbesaker. Vit at selv om alle gode, kloke, varme, omsorgsfulle og ansvarlige voksne gjør alt de kan så dør barn. Det er grusomt, men det skjer. 

Jeg var mobbeoffer som barn😢har lest så mye om henne😢jeg ser kun mobbingen dette utenom kommer ikke tydelig nok fram i media tror jeg🙂

Endret av Musikk
Skrevet (endret)
Ikkeanonymnok skrev (16 minutter siden):

Det er alltid tre sider av en sak. I dette tilfeller:

1. Jentas foreldre/advokat/støttespillere

2. Skolen/kommunen/støttespillere

3. Sannheten

Ja, du har rett🙂

Endret av Musikk
Skrevet

Emely var nok psykisk syk😢lenge føre hun begynte på skolen jeg vil ikke påstå. Dette er en vanskelig sak! 

Skrevet (endret)
Musikk skrev (26 minutter siden):

Jeg var mobbeoffer som barn😢har lest så mye om henne😢jeg ser kun mobbingen dette utenom kommer ikke tydelig nok fram i media tror jeg🙂

Leit at du har opplevd mobbing. Det setter dype spor.

Hvis du ser på Dagbladets artikkel så ser du at de velger å bruke mye plass på foreldrenes synspunkt, men bruker ingen plass på rettens begrunnelse for at kommunen frifinnes. Dagbladet gjør som media flest, de presenterer en sak hovedsaklig fra en side, den som de mener får mest klikk. Ingen ville lest en artikkel som sa at skolen gjorde alt de kunne.

Endret av Fru2020
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synd. Fordi jeg tenker du kunne lære litt gjennom å faktisk reflektere litt. Jeg er anonym fordi jeg kjenner denne saken veldig godt på et nivå som du ikke er i nærheten. For det første så har jeg universitetsutdannelse i forebygging av mobbing både fra Norge og utlandet. Jeg har jobbet med barn med emosjonelle vansker inkludert mobbesaker i 20 år. I tillegg har jeg følgt Emely sin klasse fra hun begynte I første klasse. Jeg kjenner også til klassen hun startet i når hun byttet skole. Jeg kjenner faktisk til veldig mange som har blitt påvirket av denne saken. Jeg kjenner også til innholdet i Emelyreformen som foreldrene ville ha gjennomført og forstår hvilke konsekvenser noe slikt ville hatt for skoler i landet.

Du vet at et barn opplevde at hun ble mobbet. Og at hun tok livet sitt. 

Dette er en veldig veldig komplisert som du ikke har forutsetninger til å forstå fordi du bare har hentet informasjon fra en kilde. En kilde som ønsker mange klikk.

.........og jeg mener seriøst. Hvis du var lærer? Hva ville du ha gjort når alt som er forsket fram av tiltak allerede er satt inn? Det finnes ikke noen flere bøker du kan lese? Ingen flere eksperter du kan søke hjelp hos?

Jeg er barne og ungdomsarbeider.  

AnonymBruker
Skrevet
Musikk skrev (46 minutter siden):

Jeg er barne og ungdomsarbeider.  

Da har du erfaring med barn. Hva ville du gjort?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjelpt Emely. 

Skrevet
Musikk skrev (1 time siden):

Hjelpt Emely. 

Tenkt om du hadde gjort alt det din nestekjærlighet, medmenneskelighet, utdannelse hadde fortalt deg var riktig i en slik situasjon - og hun fortsatt tok livet sitt. Hadde det vært din skyld da?

Skrevet

JEG ER FERDIG MED DETTE INNGEGGE MITT NÅ FERDIG DISKUTERT!! ALL INFO DERE HAR OM EMELY SKAL LINKS!! 🕯️

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du må linke alle din info om deg selv! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

😂 herlig

Gjømme seg bak anonymkode hjelper lite her. Tør du ikke stå opp for deg selv? som sagt LINK. 

Skrevet
Musikk skrev (14 timer siden):

Jeg støtter Emely og hennes familie❤️jeg kan jo late som ikke her.  

Skrevet
Lady HM skrev (10 timer siden):

Tenkt om du hadde gjort alt det din nestekjærlighet, medmenneskelighet, utdannelse hadde fortalt deg var riktig i en slik situasjon - og hun fortsatt tok livet sitt. Hadde det vært din skyld da?

Usmakelig kommentar. 

Skrevet (endret)

Hva utdannelse dere har og hvem du er.  0 i denne sammenligningen. Hva skal nå jeg vite dette for. Vi kan alle her lyve på oss utdannelser og hvem vi er. Gjømme oss bak anonyme koder. Derfor LINK info. 

Endret av Musikk
Skrevet
Musikk skrev (46 minutter siden):

ALL INFO DERE HAR OM EMELY SKAL LINKS!!

Saken gikk delvis for lukkede dører, så du kan ikke forvente at det legges ut mer enn det som står i media. Det vil dessuten bli slettet hvis noen kommer med detaljerte personopplysninger om en avdød mindreårig her.

Her er en av de få artiklene (en kommentar, den uttrykker altså synspunktene til en enkeltperson) som er litt nyansert og som ikke ligger bak betalingsmur i Stavanger Aftenblad: https://www.aftenbladet.no/meninger/kommentar/i/vr64JL/eit-saarbart-liv   Den er fra FØR dommen falt. 

Musikk skrev (39 minutter siden):

Vi kan alle her lyve på oss utdannelser og hvem vi er. Gjømme oss bak anonyme koder. Derfor LINK info. 

Musikk skrev (52 minutter siden):

Du må linke alle din info om deg selv! 

Vet ikke hva du egentlig mener, men det er nok ingen som vil legge ut CV her. Det går an å diskutere og være uenige uten å gå over til persondebatt. Det er ikke helt unaturlig å nevne utdannelse og erfaring i denne sammenheng, uten at det er hovedpoenget.  

Rettssaken handler om hvorvidt skolen/kommunen gjorde det den er pålagt, ikke om hvor vellykket det var. Alle er enige om at utfallet var tragisk. Men det er ikke alltid det ligger noe straffbart forhold bak enhver tragedie. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...