Gå til innhold

Thai-dame? Hva skal det bety?

Anbefalte innlegg

En bekjent har fått seg ny kjæreste. Felles venner kunne fortelle mye om henne, samt at hun er "thai-dame". Jaha, mente jeg, er _det_ noe karaktertrekk da? De himlet bare oppgitt med øynene og sa jeg gjorde meg vrang. Innbyrdes smiler de megetsigende til hverandre når de snakker om at hun er thai... Dette er helt normale mennesker som vanligvis ikke dømmer folk utfra etnisk tilhørighet .

Så nå trenger jeg hjelp her.

Hvorfor var det et poeng at hun var fra Thailand?

Jeg kan legge til at hun har bodd i Norge i årevis før hun møtte ham, så det er ikke noe postordregreier.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50124-thai-dame-hva-skal-det-bety/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, går ikke stereotypen "Thaidame" ut på at vedkommende er underdanig og tjenestevillig, både på kjøkken og i senga, da? Mener å ha snappet opp noe om anatomiske fordeler nedentil også..

*skynder seg å knipe litt ekstra*

Synes forøvrig at du taklet situasjonen aldeles glimrende! "Gjøre deg vanskelig", 'a gitt..! Hehe.. Neste gang kan du jo gjøre et poeng ut av nettopp dette at hun ikke kom hit fordi han betalte for det, og at det muligens, faktisk, utrolig nok osv. kan ligge EKTE romantiske følelser bak forholdet deres.

Når det er sagt er jeg faktisk ikke helt sikker på om jeg synes slike "postordreekteskap" er så fryktelig dumme, jeg. Selvfølgelig kan det gå galt der (som med ekteskap inngått på "standard" vis), men når man ser nøkternt på det så tjener jo begge parter på en slik ordning. Nå er det jo dessuten slått fast fra forskerhold at den første seksuelle tiltrekningen som gjør at vi forelsker oss, gifter oss og får barn, ikke varer lenger enn 36 måneder.. Etter det gjenstår visst bare den hengivenheten som gode venner føler for hverandre - og den kan man jo like godt finne via postordre?

Tja, går ikke stereotypen "Thaidame" ut på at vedkommende er underdanig og tjenestevillig, både på kjøkken og i senga, da? Mener å ha snappet opp noe om anatomiske fordeler nedentil også..

Synes forøvrig at du taklet situasjonen aldeles glimrende! "Gjøre deg vanskelig", 'a gitt..! Hehe.. Neste gang kan du jo gjøre et poeng ut av nettopp dette at hun ikke kom hit fordi han betalte for det, og at det muligens, faktisk, utrolig nok osv. kan ligge EKTE romantiske følelser bak forholdet deres.

Når det er sagt er jeg faktisk ikke helt sikker på om jeg synes slike "postordreekteskap" er så fryktelig dumme, jeg. Selvfølgelig kan det gå galt der (som med ekteskap inngått på "standard" vis), men når man ser nøkternt på det så tjener jo begge parter på en slik ordning. Nå er det jo dessuten slått fast fra forskerhold at den første seksuelle tiltrekningen som gjør at vi forelsker oss, gifter oss og får barn, ikke varer lenger enn 36 måneder.. Etter det gjenstår visst bare den hengivenheten som gode venner føler for hverandre - og den kan man jo like godt finne via postordre?

*mase litt mer* ;-)

Annonse

Gjest (ikke undertegnet)

Er det ikke vanlig å fortelle sånt da?

Søsteren min har fått seg kjæreste som opprinnelig er fra Sverige, og det er da helt naturlig å fortelle hvor han er fra. Alle hører jo aksenten selv om han har bodd her i 8 år.

Jeg synes du er vrang, det får da være måte på fintfølenhet. Eller mener du at det er noe annenrangs å være fra Thailand?

*rister på huet*

Meget godt skrevet birdie!

Er det ikke vanlig å fortelle sånt da?

Søsteren min har fått seg kjæreste som opprinnelig er fra Sverige, og det er da helt naturlig å fortelle hvor han er fra. Alle hører jo aksenten selv om han har bodd her i 8 år.

Jeg synes du er vrang, det får da være måte på fintfølenhet. Eller mener du at det er noe annenrangs å være fra Thailand?

*rister på huet*

Jeg skrev:

" Innbyrdes smiler de megetsigende til hverandre når de snakker om at hun er thai"

Det gjøres til et poeng at hun er thai.

Jeg syns ikke det er annenrangs å være fra Thailand (eller Smøla, for den saks skyld), jeg lurer på hvordan folk kan gjøre opphavsland til nærmest et karaktertrekk ved denne dama.

Jeg skrev:

" Innbyrdes smiler de megetsigende til hverandre når de snakker om at hun er thai"

Det gjøres til et poeng at hun er thai.

Jeg syns ikke det er annenrangs å være fra Thailand (eller Smøla, for den saks skyld), jeg lurer på hvordan folk kan gjøre opphavsland til nærmest et karaktertrekk ved denne dama.

Det finnes sikkert flere grunner til det, blandt annet att media har ofte hatt ett ensidig fokus på Thailand og sex-trafikk !

Folk mangler kunnskaper om Thailand utover tabloidoverskriftene, som ofte er ensidige og negative i Thailandske kvinners disfavør !

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...