Gå til innhold

Ville du vært venner med noen som har sittet i fengsel?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville selv ikke det, er ofte kriminalitet med i bildet med slike som har sittet i fengsel, ville du?

Anonymkode: 47df3...b71

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg ville selv ikke det, er ofte kriminalitet med i bildet med slike som har sittet i fengsel, ville du?

Anonymkode: 47df3...b71

Spørs veldig på hva og hvem...

Anonymkode: fc90a...f69

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Spørs veldig på hva og hvem...

Anonymkode: fc90a...f69

Enig med deg. 

Skrevet

Høflig, hyggelig og vennlig med vedkommende ja, men ville ikke vært venn

.

Anonymkode: e9836...40e

Skrevet

Generelt sett nei, så finnes det sikkert unntak. 

Anonymkode: 8655b...b0c

Worrisome_plenty
Skrevet

Hvis det var ett engangstilfelle for mange år siden så hadde jeg ikke hatt problemer med det. Men en notorisk kriminell, eller en psykopat nei.

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg ville selv ikke det, er ofte kriminalitet med i bildet med slike som har sittet i fengsel, ville du?

Anonymkode: 47df3...b71

Kommer helt an på historikken!

UtakknemligDiva
Skrevet

Jeg er god venn med en som har vært i fengsel, så ja. 

Skrevet
Lady HM skrev (12 minutter siden):

Kommer helt an på historikken!

Ja det er jo klart det, det er jo mange årsaker til at en havner i buret. Men jeg er skeptisk til dem som har sittet inne grunnet vold, kriminalitet og slike ting. Men har heldigvis ikke kontakt med noen slike heller. 

Anonymkode: 47df3...b71

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja det er jo klart det, det er jo mange årsaker til at en havner i buret. Men jeg er skeptisk til dem som har sittet inne grunnet vold, kriminalitet og slike ting. Men har heldigvis ikke kontakt med noen slike heller. 

Anonymkode: 47df3...b71

"Men jeg er skeptisk til dem som har sittet inne grunnet vold, kriminalitet og slike ting." Kriminalitet er vell en fellesnevner for alle som sitter i fengsel? Jeg har ikke noe problemer med å være venn med noen som har sittet i fengsel, kommer an på. Skal være relativt grove ting. De fleste er folk som har kommet litt skeivt ut tidlig i livet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja det er jo klart det, det er jo mange årsaker til at en havner i buret. Men jeg er skeptisk til dem som har sittet inne grunnet vold, kriminalitet og slike ting. Men har heldigvis ikke kontakt med noen slike heller. 

Anonymkode: 47df3...b71

Alle som sitter inne har gjort noe kriminelt 🤦‍♀️

Skrevet

Ja og mange driver samme stilen når dem er ute igjen.

Anonymkode: 47df3...b71

Skrevet

Naturligvis kunne jeg vært venn med noen som har sittet inne. 

Skrevet

Har en kompis som satt inne for å ha kjørt altfor fort som 18-åring. Har ingen problemer med det. Har også en i familien som har sittet inne for fyllekjøring. Har ikke noe problemer med å ha kontakt med ham heller. Kjenner også flere andre som har sittet innenfor ulike ting. De har alle lært av sine feil, og har endret handlingsmønster siden det.
 

En person er så mye mer enn enkelthandlingene sine. Noen blir tatt; andre slipper unna. Dessuten er det ikke alle som forteller at de har hatt en fortid bak murene, og dermed kan det godt hende jeg omgås mennesker med tidligere soning bak seg, uten at jeg kjenner til det. 
 

Men de som aktivt driver med kriminalitet som går utover andre; de holder jeg en høflig avstand til.  

Anonymkode: acda8...166

Skrevet
Lady HM skrev (11 timer siden):

Alle som sitter inne har gjort noe kriminelt 🤦‍♀️

Kriminalitet og lovbrudd er to forskjellige ting. Begge kan føre til fengselsstraff.

Skrevet
psykedeliker skrev (6 minutter siden):

Kriminalitet og lovbrudd er to forskjellige ting. Begge kan føre til fengselsstraff.

Alle straffbare lovbrudd er kriminelle handlinger.

Skrevet
Lady HM skrev (8 minutter siden):

Alle straffbare lovbrudd er kriminelle handlinger.

Ifølge politiets definisjon, ja. Men politiet har ikke enerett på kriminalitetsbegrepet i et samfunn.

Skrevet

Ja, men det kommer an på hva de har gjort. Jeg fikk en fengselsdom som ble omgjort til samfunnstjeneste av hensyn til min psykiske helse og at handlingen ble gjort under alvorlig psykisk sykdom. Har ikke mistet venner av det. Men jeg har veldig få venner fra før av. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg ville selv ikke det, er ofte kriminalitet med i bildet med slike som har sittet i fengsel, ville du?

Anonymkode: 47df3...b71

Nei, det har jeg ingen problemer med, så sant personen velger å ta et bevisst valg om å holde seg unna kriminalitet etter fengselsstraffen.

Skrevet

Jeg ville ikke latt være å være venner med noen på grunnlag av at de en gang har sittet i fengsel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...