Gjest Lotte# Skrevet 25. april 2002 Skrevet 25. april 2002 Mannen min jobber et sted der det ikke finnes buss/tog etc. Derfor-han MÅ ha bil. Kan han trekke fra årsavgiften på selvangivelsen da? Hvem kan gjøre det, og hvem kan ikke? Takker hjertlig for svar! Mvh 0 Siter
Zarine Skrevet 25. april 2002 Skrevet 25. april 2002 Nei det går nok ikkje. Årsavgift er ein skatt ein betaler for å ha bil og bruke veinettet i Norge. Skatt gir ikkje skattefradrag ;-) Det får nok ingen. Men eg forstår at de eventuelt kan bli irriterte over mangel på reelle valg... *Eg* er irritert fordi ein no visstnok skal måtte skatte ekstra av å bruke bil i jobben. Som om dét skulle vere eit gode - husbond er nödt til å bruke bil i jobben - han er i heimesjukepleien og kommunen stiller ikkje nok bilar - og det kostar meir enn han får igjen for det å halde eigen bil for arbeidsgivaren. Så det så. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.