Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg gikk ut i fødselspermisjon 25/2. Jeg hadde da vært 50% sykemeldt siden slutten av oktober i fjor pga graviditeten (arb.giver betaler meg og får refundert sykepenger fra trygdekontoret. Permisjonen er i 52 uker med 80% dekningsgrad. Også fødselspengene blir betalt meg fra abeidsgiver, da de også betaler mellomlegget mellom 6G og 80% av min lønn.

I fjorårets lønnsoppgjør lå det i tillegg til økning fra 1/7 2001, også en såkallt markedsvurdering 1/1 2002. Nå er denne foretatt og det viser seg at den resulteter i lønnsjustering gjeldende fra 1/1 2002. Hva skjer da med fødselspengene?

Jeg synes selv at det ville være naturlig og rettferdig at denne justeringen blir tatt med, ikke minst siden dette faktisk er et tillegg som er en del av fjorårets lønnsoppgjør. Spiller 50% sykemeldingen noen rolle i denne sammenheng?

vennlig hilsen

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...