Gå til innhold

Skatt; gift eller samboer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis den ene er hjemmeværende/student (eller tjener under et veldig lite beløp jeg ikke husker nå), så kan den andre lignes i skatteklasse 2. Dette gjelder når man er gift. Jeg tror ikke det er noen fordeler ved å være samboere, så fremt man ikke har felles barn.

Hvis den ene er hjemmeværende/student (eller tjener under et veldig lite beløp jeg ikke husker nå), så kan den andre lignes i skatteklasse 2. Dette gjelder når man er gift. Jeg tror ikke det er noen fordeler ved å være samboere, så fremt man ikke har felles barn.

De sa på God Morgen Norge i morges, at om man var gift, så ble man lignet sammen som ektefeller i skatteklasse en, og sparte 8000 kroner i skatt i året.

Gjest anonym

De sa på God Morgen Norge i morges, at om man var gift, så ble man lignet sammen som ektefeller i skatteklasse en, og sparte 8000 kroner i skatt i året.

Jeg mottar 100% uføretrygd. Brutto ca 10.000,-og vi giftet oss i fjor. Jeg må betale ca 1000,- mere i skatt pr mnd. (!) Jeg vurderer å skilles pga at jeg får så lite igjen pr mnd.

Gjest ærlig sjel

Jeg mottar 100% uføretrygd. Brutto ca 10.000,-og vi giftet oss i fjor. Jeg må betale ca 1000,- mere i skatt pr mnd. (!) Jeg vurderer å skilles pga at jeg får så lite igjen pr mnd.

Ja,skill deg du.Bare husk at dere ikke bor under samme tak da.For da snyter du på skatten,og jeg vil ikke betale for unnasluntrere.

Annonse

Gjest anonym

Ja,skill deg du.Bare husk at dere ikke bor under samme tak da.For da snyter du på skatten,og jeg vil ikke betale for unnasluntrere.

"Ja,skill deg du.Bare husk at dere ikke bor under samme tak da.For da snyter du på skatten,og jeg vil ikke betale for unnasluntrere."

Jada! Ikkeno problem å bo en annen plass ett år :-)

SÅ kan vi være samboere, som de siste ti årene forut, uten at jeg må betale 12.000. mere i skatt fordi vi bor sammen.

Ring til ligningskontoret OG Trygdekontoret, og hør hvorfor i all verden det er blitt sånn, da!

Du kan forresten tjene inntil 49000 eller noe sånt uten å få redusert uførepensjonen din...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...