Gå til innhold

Fart i stoffskiftet


Lisbeth

Anbefalte innlegg

Fines det noe naturpreparat som setter fart i stoffskiftet til en som eser ut pga.hypothyreose?

Jeg har sluttet å røyke for 3/4 år siden og vurderer, selv om jeg ikke har trang til det, å begynne å røyke igjen for å se om det hjelper.

Jeg blir gal av å være feit, ha en deigete hud osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Lisbeth.

Mange hevder at deres naturpreparater øker stoffskiftet, men ingen har sålangt kunnet bevise noe sikkert. Jeg synes absolutt ikke du skal begynne å røyke igjen og det er vel unødvendig å minne om alle farene ved det. Å få korrekte medisiner for stoffskiftet kan ta tid, opptil flere mnd kan det ta å finne riktig dose. Noen behøver også to typer medisin - både thyroksin(T4) og trijodthyronin(T3). Doseringen er individuell og det er viktig at du forteller legen at du ikke er fornøyd. Jeg anbefaler at du i første omgang forsøker et opplegg med slanking og mosjon. Undersøkelser viser at det faktisk nytter å både slanke seg og kutte røyken samtidig. Ved å trimme beholder du muskelmassen og dette fører faktisk til at stoffskiftet øker på en naturlig måte.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...