Gå til innhold

Vet noen hva som egentlig skjedde med Marianne?

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret

Altså den dama som forsvant /tok livet av seg.

Er så lei av alle rykter som florerer.

Er det noen som virkelig vet hvordan hun døde?

Synes det er så ekkelt at jeg får frysninger på ryggen.

Folk fantaserer jo fortsatt selv om det er oppklart.

Håper noen vil hjelpe meg, og beklager om noen syns jeg snuser for mye.

Fortsetter under...

Jeg syns det er dumt av familien og ikke gi ett ordentlig svar til presssen,så slipper vi slike spekulasjoner som dette.

Skjønner godt at folk blir bekymret jeg,vileser om det i avisen vær dag i en uke,hører tanten og familie på tv,er ikke rart at folk lurer på om det virkelig går en galnong løs eller om det var selvforskyldt.

Annonse

Jeg syns det er dumt av familien og ikke gi ett ordentlig svar til presssen,så slipper vi slike spekulasjoner som dette.

Skjønner godt at folk blir bekymret jeg,vileser om det i avisen vær dag i en uke,hører tanten og familie på tv,er ikke rart at folk lurer på om det virkelig går en galnong løs eller om det var selvforskyldt.

Hei,

Det går sikkert mange "gærninger" løse uansett; politiet har uttalt klart og tydelig at det ikke var noe straffbart forhold.

Det betyr enten at hun døde "av medisinske årsaker", eller selvmord.

Nå burde familien få fred, inklusive fra spekulasjoner.

Med vennlig hilsen

I nettutgavene av avisene har det ihvertfall stått selvmord med fete typer.. er det så mye mer å lure på da? Jeg for min del behøver ikke å vite hvordan hun gjorde det.

Politiet og media har opplyst at det ikke har blitt begått noen kriminell handling. Det var en personlig tragedie. Hva mer har vi krav på å vite?

Hun tok livet av seg - det burde egentlig være svar nok...

Fordi jeg kjenner samboeren vet jeg hvordan hun gjorde det - men jeg ville aldri finne på å fortelle pressen o.l. om det allikevel. Familien trenger fred og ro til å sørge nå, uten videre spekulasjoner.

Hun tok livet av seg - det burde egentlig være svar nok...

Fordi jeg kjenner samboeren vet jeg hvordan hun gjorde det - men jeg ville aldri finne på å fortelle pressen o.l. om det allikevel. Familien trenger fred og ro til å sørge nå, uten videre spekulasjoner.

Spekulasjonene ville stoppet tvert, dersom man fortalte hva som skjedde...

Annonse

Sannsynligvis - men familien føler vel at det er privat. Og det må man respektere.

På samme måte må en familie som så aktivt har profilert sin sak i media, regne med at spekulasjoner blir en av biefektene av pressebruken, når man plutselig "skal skru på lokket".

De har selv bedt om og brukt oppmerksomheten, og da blir det naivt å tro at folk plutselig skal slutte å bry seg etter at familien har skapt så store bølger i ukesvis.

Dersom de nå finner konsekvensen av sine handlinger vanskelig å håndtere, er som sagt offentliggjøring det som mest effektivt stopper dette.

På samme måte må en familie som så aktivt har profilert sin sak i media, regne med at spekulasjoner blir en av biefektene av pressebruken, når man plutselig "skal skru på lokket".

De har selv bedt om og brukt oppmerksomheten, og da blir det naivt å tro at folk plutselig skal slutte å bry seg etter at familien har skapt så store bølger i ukesvis.

Dersom de nå finner konsekvensen av sine handlinger vanskelig å håndtere, er som sagt offentliggjøring det som mest effektivt stopper dette.

Det har du forsåvidt rett i - jeg sier bare at så lenge jeg vet hvor familien står, så vil ikke JEG bidra til å fortelle noe jeg vet de ikke vil skal fortelles....

Sansynligvis vet pressen godt hvordan hun døde, men det er ikke presseetisk rett å skrive om det. - Noen begrensninger har faktisk de også.

Gjest en som er ganske sikker

Med en gang de fant henne gikk de ut og sa at det ikke var noe mistenkelig dødsfall. Det ville de ikke sagt om hun feks hadde hoppet utfor en skrent, eller tatt livet sitt med gift eller noe. Med andre ord ligger det tydelig mellom linjene at hun har hengt seg. Mener det er den eneste selvmordsmåten som ikke fremstår som mistenkelig for politiet.

Det at de ikke vil si hvordan hun tok sitt liv, er i allefall klartekst til meg om at hun hengte seg.

Hvis hun ikke hengte seg, ber jeg om at du motsier meg, Fay!

Familien BA om mest mulig oppmerksomhet, og garanterte at hun ikke hadde forsvunnet av fri vilje. De tok fullstendig feil, og kan ikke bare skru av interesseknappen etterpå.

Jeg synes faktisk man skal ha respekt for avdøde og ikke kline alt opp med fete typer i riksavisene.

En ting er å benytte seg av pressen for å finne en person - en annen ting er å gå i detaljer når et menneske velger å ende sitt liv.

Dette er faktisk en kvinne av kjøtt og blod med familie og venner som var glade i henne. Hun hverken levde eller døde for at vi skulle ha underholdning i nyhetene og grøsse og undre oss i hverdagen.

Pressen har hatt vett på å stoppe i tide. Det er ingen grunn til å gasse seg i detaljer når det viste seg å være en personlig tragedie.

Med en gang de fant henne gikk de ut og sa at det ikke var noe mistenkelig dødsfall. Det ville de ikke sagt om hun feks hadde hoppet utfor en skrent, eller tatt livet sitt med gift eller noe. Med andre ord ligger det tydelig mellom linjene at hun har hengt seg. Mener det er den eneste selvmordsmåten som ikke fremstår som mistenkelig for politiet.

Det at de ikke vil si hvordan hun tok sitt liv, er i allefall klartekst til meg om at hun hengte seg.

Hvis hun ikke hengte seg, ber jeg om at du motsier meg, Fay!

Familien BA om mest mulig oppmerksomhet, og garanterte at hun ikke hadde forsvunnet av fri vilje. De tok fullstendig feil, og kan ikke bare skru av interesseknappen etterpå.

Det du skriver er helt groteskt. Forstår du ikke selv hvor respektløs du er?

En kvinne er død for egen hånd og du forlanger at det skal kringkastes Norge rundt. Dette er ikke underholdning - hun døde ikke for at du skal kunne gasse deg i groteske detajer. Her er det faktisk en familie og venner i sorg og en ung flott kvinne som ikke lenger har livet foran seg.

Det DU er opptatt av er at du ikke får tilfredsstilt nyskjerrigheten din.

Jeg vemmes,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...