Gå til innhold

Vet noen hva som egentlig skjedde med Marianne?

Anbefalte innlegg

Med en gang de fant henne gikk de ut og sa at det ikke var noe mistenkelig dødsfall. Det ville de ikke sagt om hun feks hadde hoppet utfor en skrent, eller tatt livet sitt med gift eller noe. Med andre ord ligger det tydelig mellom linjene at hun har hengt seg. Mener det er den eneste selvmordsmåten som ikke fremstår som mistenkelig for politiet.

Det at de ikke vil si hvordan hun tok sitt liv, er i allefall klartekst til meg om at hun hengte seg.

Hvis hun ikke hengte seg, ber jeg om at du motsier meg, Fay!

Familien BA om mest mulig oppmerksomhet, og garanterte at hun ikke hadde forsvunnet av fri vilje. De tok fullstendig feil, og kan ikke bare skru av interesseknappen etterpå.

Jeg har forståelse for at utenforstående har engasjert seg i saken og er nysgjerrige. Men man bør samtidig beholde evnen til å sette seg inn i andres situasjon.

Jeg har ikke tenkt å verken bekrefte eller avkrefte det du sier. La saken ligge. Jeg burde latt være å svare på dette, men jeg klarer ikke se på at folk spekulerer i andres sorg...

Fortsetter under...

Med en gang de fant henne gikk de ut og sa at det ikke var noe mistenkelig dødsfall. Det ville de ikke sagt om hun feks hadde hoppet utfor en skrent, eller tatt livet sitt med gift eller noe. Med andre ord ligger det tydelig mellom linjene at hun har hengt seg. Mener det er den eneste selvmordsmåten som ikke fremstår som mistenkelig for politiet.

Det at de ikke vil si hvordan hun tok sitt liv, er i allefall klartekst til meg om at hun hengte seg.

Hvis hun ikke hengte seg, ber jeg om at du motsier meg, Fay!

Familien BA om mest mulig oppmerksomhet, og garanterte at hun ikke hadde forsvunnet av fri vilje. De tok fullstendig feil, og kan ikke bare skru av interesseknappen etterpå.

Familien kan jeg ikke uttale meg om, man kan jo tenke seg at de fortsatt kunne ønske ytterligere oppmerksomhet rundt dette, da mener jeg hvordan man skal kunne forebygge slikt. Det at tilsynelatende vellykkede og velfungende ungdom tar sitt eget liv. Hvilke faresignaler bør man se etter osv.osv. Hvorfor er det skrevet så lite om dette i media, hvorfor ties det om dette problemet? Noen jeg kjenner som har opplevd selvmord i familien har snakket om det.

MEN, fagfolk (psykiatere, psykologer, politiet, helsepersonell og andre som jobber med problemstillingen) ønsker minst mulig oppmerksomhet rundt selvmord, og da særlig selvmordsforsøk som er "vellykkede". Det er gang på gang påvist en direkte sammenheng mellom et uttført selvmord som gir en økning i selvmordfrekvensen generelt, og i nærmiljøet spesielt. Det smitter! Dette er også pressen klar over, og det respekterer de. Å gå ut med detaljer om hvordan det ble gjort i dette tilfelle, er å gi en oppskrift til andre.

Vi må også respektere det, og ikke sette ytterlige liv i fare ( vet det høres dramatisk ut, men det er slik).

Alle som jobber med selvmordsproblematikk er fortvilet over den mediaoppmerksomheten denne saken har fått. Nå visste jo ingen at det dreide seg om selvmord på forhånd, så verken familien eller pressen er å klandre, men vi må godta at det ble full stopp i mediadekningen da hun ble funnet, og slå oss til ro med det.

Mhv

Gjest en som er ganske sikker

Det du skriver er helt groteskt. Forstår du ikke selv hvor respektløs du er?

En kvinne er død for egen hånd og du forlanger at det skal kringkastes Norge rundt. Dette er ikke underholdning - hun døde ikke for at du skal kunne gasse deg i groteske detajer. Her er det faktisk en familie og venner i sorg og en ung flott kvinne som ikke lenger har livet foran seg.

Det DU er opptatt av er at du ikke får tilfredsstilt nyskjerrigheten din.

Jeg vemmes,

Forstår ikke DU hvor respektløst det er av hennes foreldre å utnytte politiets og medmenneskers tillit ved å si at de garanterer at hun ikke forsvant frivillig. Det er også respektløst av hennes nærmeste å kreve hele landets oppmerksomhet, ved å rope ulv, og så plutselig bryte alle bånd, når DE ikke lenger har noe å tjene på det.

Forstår ikke DU hvor respektløst det er av hennes foreldre å utnytte politiets og medmenneskers tillit ved å si at de garanterer at hun ikke forsvant frivillig. Det er også respektløst av hennes nærmeste å kreve hele landets oppmerksomhet, ved å rope ulv, og så plutselig bryte alle bånd, når DE ikke lenger har noe å tjene på det.

Benedikte er død... kan vi ikke la familien hennes få sørge i fred.

Det er helt normalt å benytte pressen og offentligheten når noen er savnet. Man ønsker jo opplysninger om noen har observert vedkommende.

Å be pressen om hjelp forplikter ikke til å la pressen invadere hver krik og krok av ens private liv, spesielt ikke når hun ble funnet. En tanke respekt er kanskje for mye å be om, selv om vedkommende er død?

Det du ønsker deg er å gasse deg i andres ulykke og sorg. Det er motbydelig.

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg er helt og fullt enig med deg.

Benedicte var tydeligvis ikke den personen familien trodde. Hun var ikke så perfekt som tanten ville ha det til, og slet tydeligvis med så store problemer at hun valgte å gjøre en ende på alt.

Familien burde kanskje gått ut med litt mer, slik at spekulasjonene ga seg. Sånn som det er nå, tror jo "hele Norge" at hun må ha levd et sinnsykt dobbeltliv.

Forøvrig kan hun ikke ha hengt seg, ingen kan vel henge i et tre i 3 uker uten å bli sett?

Annonse

Gjest bekymret

Det du skriver er helt groteskt. Forstår du ikke selv hvor respektløs du er?

En kvinne er død for egen hånd og du forlanger at det skal kringkastes Norge rundt. Dette er ikke underholdning - hun døde ikke for at du skal kunne gasse deg i groteske detajer. Her er det faktisk en familie og venner i sorg og en ung flott kvinne som ikke lenger har livet foran seg.

Det DU er opptatt av er at du ikke får tilfredsstilt nyskjerrigheten din.

Jeg vemmes,

Ja, ja...

Det er tydelig at du ikke har skjønt hva jeg mente.

Du snakker meg om respektløs..

Skam deg!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...