Gå til innhold

"Mobbet" av "kjerringer" over 55 år

Anbefalte innlegg

Gjest hjertesukk fra ung jente

Hei

Ikke alle er sånn heldigvis men ......

Jeg jobber på en arbeidsplass der det er bare damer og de er minst dobbelt så gamle som meg.

Jeg blir rett og slett frosset ut.

Jeg vet ikke hva som helt gjør dette men har en teori:

Jeg er slank, for høre at jeg er pen og dyktig i jobb (untatt fra disse da).

Nesten alt jeg gjør og sier er galt.

Det toppet seg i går. Jeg gråt når jeg kom hjem og er idag hjemme fra jobb.

Gruer meg nå til hver arbeidsdag. Har i tillegg angst for større forsamlinger og dette vet kollegene mine.

De rett og slett tvinger meg med på slike møter og flirer nesten fårete når de ser jeg lider.

Da har tydeligvis de det bra disse 55 + "damene".

Sjefen min er også dame og hun hører mer på disse "voksne" enn på lille meg.

Jeg vet at jeg bør skifte jobb. Men det er ikke lett å få med det samme.

Arbeidsplassen er ellers en trygg arbeidsplass og jeg trives med klientene.

Jeg jobber i helse- og sosialsektoren.

Trenger gode råd her. Jeg har liksom ikke lyst på sykemelding heller da jeg elsker å jobbe hardt.

Hilsen en fortvilet og frustrert jente.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50411-mobbet-av-kjerringer-over-55-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Halvgamle, gneldrete og slarvete kjerringer er en uutholdelig rase. Dersom miljøet blir infisert av mistrivsel kan du ta deg fan på at det er denne rasen som står bak. Årsaken er selvsagt følelsen av egen utilstrekkelighet og en misunnelseskoeffisient som har vokst ut av proporsjoner. I tillegg er kollektiver av kjerringer onde i seg selv. Det finnes to former for motangrep; et passivt og et aktivt - a) ignorere faenskapet, og B) gi kjerringfittene positiv feedback når de (en sjelden gang) fortjener det.

Pappa Bjørn

Akurat dette opplevde jeg også. jeg var 19 og holdt på med siste året på handel og kontor. Så begynte jeg å arbeide deltid i et stort varehus for kontormøbler,rekvisita husholdningsart. o.l.

Der var de nå i ferd med å gå over til scanning og pc, noe jeg holdt på med på skolen. Damer på 50 som har hatt samme jobben i 20-30 år tar ikke slike forandringer like lett, så da jeg kom inn å gjorde deres jobb uten problem mens de strevet med å lære dette, da var jeg ikke populær.

Jeg fikk klager på alt jeg gjorde, på oppførsel. Ja kort og greit alt. Etter 2 måneder orket jeg ikke mer. Dette var regelrett mobbing for jeg gjorde en god jobb og var hyggelig med både ansatte og kunder/klienter. Desverre var sjefen en av disse så det var heller ikke lett å gå videre med dette.

Det er mange som har det som deg, men det blir tiet i hjel. Dette skal du ikke godta. Dette må du gå videre med, for tro meg, dersom du ikke tar et oppgjør vil det alltid plage deg.

Lykke til. Håper du til slutt får en trivelig arbeidssituasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...