afytos Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Hei... Jeg har lurt litt på om jeg skal ta en "utdanning" som adv. sek. MEN, lurte litt på noen ting. Hva slags lønn ligger dere på, og har hørt rykter om at hvis du har bakgrunn som dette, så kan du søke på andre type jobber også,- hvilke? Dessuten, er det noen her ute som virkelig mener at det ikke er nødvendig med å bruke 22.500,- på denne type kurs og hvorfor det? Er det varierte arbeidsoppgaver? Mange spørsmål...Nå får jeg bare håpe at de som kjenner til dette også har internett tilgang hjemmefra:-) God helg uansett :-) Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50475-advokat-sekret%C3%A6ranybody/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Afrodite22 Skrevet 26. april 2002 Del Skrevet 26. april 2002 Om noen virkelig synes det er bortkastet å bruke 23 000 på et advokatsekretærkurs som varer et halvår? Jo, det tror jeg absolutt mange syns! Mange ser seg ikke råd til en slik utdanning, men for de som har råd, er det jo ett fett hva de bruker pengene til. Når det gjelder jobber kan du jo jobbe med mange slags sekretæroppgaver som advokatsekretær, fordi man er igjennom ganske mye. Du kan f.eks jobbe hos politiet, samt hvilket som helst sekretærkontor, i tillegg. Lønnen har jeg ikke peiling på, men får du en bra jobb, er nok lønna deretter også. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50475-advokat-sekret%C3%A6ranybody/#findComment-197704 Del på andre sider Flere delingsvalg…
afytos Skrevet 26. april 2002 Forfatter Del Skrevet 26. april 2002 Om noen virkelig synes det er bortkastet å bruke 23 000 på et advokatsekretærkurs som varer et halvår? Jo, det tror jeg absolutt mange syns! Mange ser seg ikke råd til en slik utdanning, men for de som har råd, er det jo ett fett hva de bruker pengene til. Når det gjelder jobber kan du jo jobbe med mange slags sekretæroppgaver som advokatsekretær, fordi man er igjennom ganske mye. Du kan f.eks jobbe hos politiet, samt hvilket som helst sekretærkontor, i tillegg. Lønnen har jeg ikke peiling på, men får du en bra jobb, er nok lønna deretter også. Hallais.... Enig med deg vedrørende summen. Men det ville i mitt tilfelle blitt for et helt år. Måtte ha tatt det på kveld, siden jeg jobber fullt på dagtid. Men hovedspørsmålet er jo om hvorvidt en adv. legger vekt på om sekretæren har denne utdannelsen eller ikke.... Hvis ikke, så er det jo bare å droppe den og bruke pengene (som jeg ikke helt har enda..) på noe annet. Skikkelig kose ferie for datteren min og moi selv :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50475-advokat-sekret%C3%A6ranybody/#findComment-197753 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ista Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Jeg er advokatsekretær utdannet hos MI. Bortkastet spør du meg. Treider er mye bedre for de som har enda bedre tid. På MI konsentrerte de seg faktisk mer om lovverket enn om kontorarbeidet - så vi pugga paragrafer! Men fordi jeg fikk 1.0 i karakter på data examen og kunne touch - metoden - fikk jeg første jobben jeg søkte på og nå har jeg jobbet der i fem år. Så bruk heller pengene på data kurs hos Manpower hvis data kunnskapene skranter og lær deg touch. Du må også være god serveringsdame, kunne lage kaffe, løpe til tinghuset og like stress! Det er stort behov for advokatsekretær hos Manpower så du kunne jo eventuelt ha ringt dit - meldt deg som vikar og prøvd ulike kontorer - før du fant "ditt" sted. Eller bare søke på annonser i avisene. Hvis du ikke trenger å oppdatere datakunnskapene synes jeg du skulle ta deg ferie og søke jobb etterpå, begynnerlønnen er vel på ca 200 - 210 tenker jeg. Men det er hos forretningsadvokatene du tjener mest. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50475-advokat-sekret%C3%A6ranybody/#findComment-198455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Afrodite22 Skrevet 27. april 2002 Del Skrevet 27. april 2002 Hallais.... Enig med deg vedrørende summen. Men det ville i mitt tilfelle blitt for et helt år. Måtte ha tatt det på kveld, siden jeg jobber fullt på dagtid. Men hovedspørsmålet er jo om hvorvidt en adv. legger vekt på om sekretæren har denne utdannelsen eller ikke.... Hvis ikke, så er det jo bare å droppe den og bruke pengene (som jeg ikke helt har enda..) på noe annet. Skikkelig kose ferie for datteren min og moi selv :-) Dette kommer jo an på hva den enkelte vil. Har du papirer på en privat utdanning som advokatsekretær ser jeg ikke bortifra at du vil bli mer attraktiv når du søker jobb, enn om du bare har videregående, f.eks. Det er ikke NØDVENDIG med advokatsekretærutdanning for å jobbe som den typen sekretær, men det kan være et fortrinn. Men prisen tatt i betraktning tror jeg heller jeg ville tatt noen andre studier/kurs, enten på skole eller via fjernundervisning. Da med tanke på databehandling, og slike kurs som også fatter interesse for den som skal ansette en sekretær. I tillegg er det viktig du bor til slik at du virkelig kan ha tilgang til slike jobber. I Oslo er det vel mange som trenger den slags sekretærer, mens i nord, f.eks, er det et dårligere utvalg. Lykke til med valget Jeg var selv på nippet en gang til å begynne, meldte meg på og greier, men trakk meg i siste liten ... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/50475-advokat-sekret%C3%A6ranybody/#findComment-198470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.