Gå til innhold

Du avskyr jobben... hva gjør du?

Anbefalte innlegg

-hva gjør du når du har en jobb du hater å gå til..

-en jobb som strider imot alle dine prinsipper..

-når denne muligheten er din eneste mulighet for å få betalt regningene på..

-vil ikke på sosialkontoret...

-søker andre jobber men får ikke positivt svar..

-tørner snart.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50533-du-avskyr-jobben-hva-gj%C3%B8r-du/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Søker flere jobber, kanskje utenfor det feltet jeg ønsker meg? Kanskje andre steder i landet?

*blåser støvet av flyttekassene igjen*

Mitt råd: forsøk aldri å forandre de andre, liker du deg ikke så slutt ! Det er en slags evolusjon, de dårlige overlever ikke.

Mitt råd: forsøk aldri å forandre de andre, liker du deg ikke så slutt ! Det er en slags evolusjon, de dårlige overlever ikke.

Jeg har omtrent denne tommelfingerregel i mitt liv: Er det kjipt så er det to muligheter - endre situasjonen eller kom deg vekk fra den. Har aldri hørt om noen som får diplom for å skusle bort tia med ting de ikke liker.

Ulv I Faarikaal

Jeg har omtrent denne tommelfingerregel i mitt liv: Er det kjipt så er det to muligheter - endre situasjonen eller kom deg vekk fra den. Har aldri hørt om noen som får diplom for å skusle bort tia med ting de ikke liker.

Med andre ord: Jeg har erfart at det som bor i en bedrift har grodd fast der og lar seg ikke utrydde. Er det dårlig, er flukt eneste utvei for en nykommer.

Annonse

Gjest vært der

Du kan jo prøve å forandre litt på tankene dine, tankens kraft er stor, og har du bestemt deg for at du ikke trives så blir det ikke bedre.

Jeg jobbet selv for ca. 15 år siden på en plass hvor jeg virkelig vantrivdes, hver dag var et slit og ork, jeg hatet virkelig jobben min. Brukte utrolig mye krefter på å tenke og gruble over hvor fælt alt var, søkte på andre jobber og drømte om den dagen jeg kunne levere inn oppsigelsen.

Så leste jeg en del alternativ litteratur om bl.a. tankens kraft, og jeg begynte å si til meg selv at jobben min var flott, mine kolleger kjempekoselige osv.

Jeg har ennå den samme jobben, og jeg stortrives, kunne ikke tenkt meg å bytte.

De signaler vi sender ut får vi tilbake.

Prøv da vel, hvis dette er en jobb du må bli i i mange år.

Gjest Smiley

Tenk positivt !

I går hadde jeg en drittdag - tenkte hva faen er det jeg drivere med. Kom hjem og tenkte : slik kan jeg ikke ha det.

Så idag tok jeg på meg gode tanker og ett smil og fikk mange tilbake-men over helga drar jeg inn til byen for å finne meg no nytt !!!

Føler at jeg er kommet til verden for å gjøre no annet....

Bare noen tanker fra lille meg

Annonse

Ulv I Faarikaal

Relativt ny i jobben, og har liksom trodd jeg kunne fikse litt opp på miljøet. Men du mener jeg kanskje bare kan gi opp???

*sitter avventende foran bokhylla med skrujernet i handa*

Jeg er også ny og skjønner at det blir en hard nøtt, men det kan hende det går konk før jeg slutter. :-\

Jeg vet ikke helt hva du bør gjøre, men her er iallfall hva jeg gjorde: Jeg sa opp jobben uten å ha noen ny jobb å gå til. Men jeg var så heldig at jeg fikk jobb på min tidligere arbeidsplass før oppsigelsestiden var ute, rett nok ikke akkuratnoen høy-lønnet jobb da. Men etter et år avanserte jeg. Har du problem med å få ny jobb, prøv også sånne der du vil gå ned i lønn. Gjør du en god jobb, vil du nok avansere! Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...