AnonymBruker Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Det er helt ok, amming gjør man ikke rett i fleisen på folk som er ute for å spise. I tillegg griner de og driter i buksa. Man går ikke på restaurant med så små unger. https://www.tv2.no/nyheter/ammet-sonnen-pa-restaurant-ble-bedt-om-a-ga/18990332/ Anonymkode: 98925...c10 0 Siter
psykedeliker Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er helt ok, amming gjør man ikke rett i fleisen på folk som er ute for å spise. Tåler ikke folk å se amming, kan de holde seg hjemme. Når det er sagt kunne denne damen ha stått opp for seg selv og sitt barn istedenfor å forlate stedet. 1 Siter
Musikk Skrevet 21 timer siden Skrevet 21 timer siden Jeg tror ikke dama satt med "puppen ute" når hun ammet, helt feil og kaste henne ut av restauranten😖skal hun mate baby på toalettet? dette restaurant sjefen vil? 0 Siter
Musikk Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden (endret) Musikk skrev (3 minutter siden): Jeg tror ikke dama satt med "puppen ute" når hun ammet, helt feil og kaste henne ut av restauranten😖skal hun mate baby på toalettet? dette restaurant sjefen vil? Damer som ammer dekker seg til så puppene ikke viser🤱 Endret 20 timer siden av Musikk 0 Siter
Musikk Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Musikk skrev (1 minutt siden): Damer som ammer dekker seg til så puppene ikke viser🤱 Diskriminering av restauranten. 0 Siter
Vendi Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden (endret) En 2-åring trenger vel strengt tatt ikke å ammes... I alle fall ikke på restaurant. Endret 20 timer siden av Vendi 2 Siter
Babette Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Vendi skrev (2 minutter siden): En 2-åring trenger vel strengt tatt ikke å ammes... Enig. Har ikke hørt om noen som fullammer så lenge, da er det vel heller snakk om en kosestund ved leggetid. Som etter mitt syn bør være mer privat. Jeg merker meg også at restauranten har en annen versjon av hendelsen enn moren. 2 Siter
Nicklusheletida Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Ser restauranteieren har en annen versjon, som jeg synes virket mer troverdig. Rart å amme en 2-åring. 2- åringen burde fått mat og drikke på vanlig vis. 1 Siter
frosken Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Babette skrev (27 minutter siden): Enig. Har ikke hørt om noen som fullammer så lenge, da er det vel heller snakk om en kosestund ved leggetid. Som etter mitt syn bør være mer privat. Jeg merker meg også at restauranten har en annen versjon av hendelsen enn moren. Samtidig som hans argument jo er som det pleier å være når noen ikke vil ha amming i sine lokaler. Enten de sier de vil tilby et annet bord, foreslår å bruke HC-toalettet eller hva - så sier de alltid at det er av hensyn til mor og barn. Han kunne vel like gjerne si at han ikke likte at hun ammet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden Spiller ingen rolle om barnet var 2 måneder eller 2 år, eller at vi synes det er rart å amme så lenge. Hadde barnet vært 12 år derimot så burde restauranten meldt barnevernet straks. Anonymkode: c61ae...859 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spiller ingen rolle om barnet var 2 måneder eller 2 år, eller at vi synes det er rart å amme så lenge. Hadde barnet vært 12 år derimot så burde restauranten meldt barnevernet straks. Anonymkode: c61ae...859 Og ringt politiet. Anonymkode: c61ae...859 0 Siter
Musikk Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden Vendi skrev (53 minutter siden): En 2-åring trenger vel strengt tatt ikke å ammes... I alle fall ikke på restaurant. Er han 2 år😳da trenger han ikke ammes på restaurant. 0 Siter
Musikk Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Og ringt politiet. Anonymkode: c61ae...859 2 åring kan fint drikke kumelk. 0 Siter
Musikk Skrevet 19 timer siden Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Spiller ingen rolle om barnet var 2 måneder eller 2 år, eller at vi synes det er rart å amme så lenge. Hadde barnet vært 12 år derimot så burde restauranten meldt barnevernet straks. Anonymkode: c61ae...859 2 åring😳kan jo bitte mora i puppen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er helt ok, amming gjør man ikke rett i fleisen på folk som er ute for å spise. I tillegg griner de og driter i buksa. Man går ikke på restaurant med så små unger. https://www.tv2.no/nyheter/ammet-sonnen-pa-restaurant-ble-bedt-om-a-ga/18990332/ Anonymkode: 98925...c10 Det gjør meg ingenting at noen ammer en baby på en restaurant, man skal stirre ganske godt for å se noe som helst. Men med en 2 åring er saken en annen og jeg tenker at man bør ha såpass sosiale antenner selv, at man skjønner at man kanskje ikke ammer et så stort barn på en finere restaurant. 1 Siter
Grendel Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Jeg synes forklaringen til restauranteieren vakler litt. "Vi mente å tilby familien et annet bord". Tilbød han et annet bord eller ikke? Det høres ut på ordlyden som han ikke kom Så langt. Mulig det eskalerte fort. 0 Siter
Babette Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden frosken skrev (9 timer siden): Samtidig som hans argument jo er som det pleier å være når noen ikke vil ha amming i sine lokaler. Enten de sier de vil tilby et annet bord, foreslår å bruke HC-toalettet eller hva - så sier de alltid at det er av hensyn til mor og barn. Han kunne vel like gjerne si at han ikke likte at hun ammet. Jeg synes moren fremstår som urimelig, her sakset fra artikkelen: Bahto mener derfor at eventuelle interne regler på restauranten burde vært tydelig kommunisert på forhånd. – I bordbestillingen ble det presisert at vi hadde med en toåring. Jeg ville aldri gått dit hvis jeg visste at amming ikke var tillatt, sier hun. ........ Jeg ville ha tolket opplysningen om at de hadde med en toåring som bestilling av barnestol. Hvor vanlig eller sannsynlig er det at toåringer ammes på restaurant? Hvis dette barnet forlanger pupp hver kveld, burde moren ha tatt opp dette med restauranten på forhånd. Så kunne de ha sørget for en mer avskjermet plassering av følget, eller eventuelt gitt beskjed om at amming ikke var ønskelig på restauranten. Med andre ord mener jeg at ansvaret for å kommunisere behov lå hos henne i dette tilfellet, ikke hos restauranten. Med tanke på hensynet til øvrige gjester, synes jeg det er stor forskjell på diskret og nødvendig amming av en baby på tre måneder - og en toåring som klatrer opp på morens fang og knepper opp blusen hennes. 4 Siter
Musikk Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Lillemus skrev (5 timer siden): Det gjør meg ingenting at noen ammer en baby på en restaurant, man skal stirre ganske godt for å se noe som helst. Men med en 2 åring er saken en annen og jeg tenker at man bør ha såpass sosiale antenner selv, at man skjønner at man kanskje ikke ammer et så stort barn på en finere restaurant. Hvorfor kan ikke amme en 2 åring? ikke de bra nok får deg? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Musikk skrev (10 timer siden): Er han 2 år😳da trenger han ikke ammes på restaurant. Musikk skrev (1 minutt siden): Hvorfor kan ikke amme en 2 åring? ikke de bra nok får deg? Du motsier deg selv Anonymkode: e7908...398 3 Siter
Musikk Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du motsier deg selv Anonymkode: e7908...398 Nei. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.