Gå til innhold

Har du noen gang vært beruset på jobb?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Nei, det har jeg aldri vært. Men jeg har tatt ett par andre i å være det som jeg har vært leder for. Det er heller ikke så koselig for noen av oss.

Det er ikke lov å være beruset og heller ikke i bakrus, hvis du har promille. Det kan i verste fall gi en oppsigelse.

I bakrus kan vi alle komme ut for, men drikker enn på jobb så er det en stor fare for at du har ett alkohol problem

Nei, det har jeg aldri vært. Men jeg har tatt ett par andre i å være det som jeg har vært leder for. Det er heller ikke så koselig for noen av oss.

Det er ikke lov å være beruset og heller ikke i bakrus, hvis du har promille. Det kan i verste fall gi en oppsigelse.

I bakrus kan vi alle komme ut for, men drikker enn på jobb så er det en stor fare for at du har ett alkohol problem

"Det er ikke lov å være beruset og heller ikke i bakrus, hvis du har promille."

Hva er straffen for å bli beruset om man har promille da? :o)

Annonse

Nei...

Hvis ikke man regner med paralgin forte under et kraftig migreneanfall en gang helt på slutten av arbeidsdagen, da. Tror ikke virkningen kom før jeg var på vei hjem.

Merkelig nok snøvler jeg og virker skikkelig dritings når jeg har migreneanfall. (Ikke noe ok, når du står på legevakta og trenger smertestillende ;-))

Får jeg paralgin, snakker jeg i allefall tydelig. Selv om jeg til tider blir veldig "kosete" og lettrørt, da ;-)

Bare lurer på en ting...

Har ikke ansatte med et rus problem krav på at man forsøker med hjelp til avrusning o.l. først?

Eller er det bare i det offentlige?

Bare lurer på en ting...

Har ikke ansatte med et rus problem krav på at man forsøker med hjelp til avrusning o.l. først?

I min bedrift og det tror jeg gjelder for svært mange innen offshorenæringen vil det være et eget apparat (HMS avdeling, bedriftslegen, avddelingsleder) som settes inn hvis du blir tatt med promille eller annen rus på utreise offshore. Det er faktisk strengere regler for å reise offshore (absolutt 0 grense) enn det er å kjøre bil.

For landbasert personell er de og flinke til å oppfatte om personer har et rusproblem og det samme apparatet vil bli satt inn. Folk vil som oftest bli gitt en mulighet til å skjerpe seg , før de blir sparket.

I en jobb jeg var i som ung var det vanlig at ''gutta'' begynte med fredagspilsen rundt kl 14. Det var ''akseptert'' den gangen.

Men ellers har jeg en gang på alle mine år i arbeidslivet vært i bakrus på jobb, og etter det har jeg aldri smakt alkohol dagen før jeg skal på jobb. Jeg fikk nok!:-)

Bare lurer på en ting...

Jo selvsagt, jeg sa i verste fall kan dette føre til oppsigelse, det jeg mente med det var at ved flere slike hendelser kan dette føre til oppsigelse. Ble nok litt uklart dette.

Etter reglene skal vedkommende ha først muntlige advarsel. Det gjelder også når enn er bakfull med promille. Men her er det lov å bruke hode, bare så det er nevnt.

Etter det er det skriftlige advarsler, som i verste fall kan føre til oppsigelse.

"Det er ikke lov å være beruset og heller ikke i bakrus, hvis du har promille."

Hva er straffen for å bli beruset om man har promille da? :o)

Straffen for å være beruset på jobben og bli tatt for det er en muntlig advarsel. Faktisk kan det velges å gå rett på en skriftlig.

Dette gjelder også når enn er i bakrus, men det er viktig å bruke hode også og det kommer helt ann på hvilken type jobb som skal utføres. Men uansett er det ikke lov å være i jobb hvis du har promille

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...