Gå til innhold

Har du noen gang vært beruset på jobb?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo selvsagt, jeg sa i verste fall kan dette føre til oppsigelse, det jeg mente med det var at ved flere slike hendelser kan dette føre til oppsigelse. Ble nok litt uklart dette.

Etter reglene skal vedkommende ha først muntlige advarsel. Det gjelder også når enn er bakfull med promille. Men her er det lov å bruke hode, bare så det er nevnt.

Etter det er det skriftlige advarsler, som i verste fall kan føre til oppsigelse.

Joda, jeg skjønte hva du mente.

Tenkte jeg bare skulle benytte sjansen til å spørre siden du åpenbart hadde litt peiling på sånt :-)

Mvh

Straffen for å være beruset på jobben og bli tatt for det er en muntlig advarsel. Faktisk kan det velges å gå rett på en skriftlig.

Dette gjelder også når enn er i bakrus, men det er viktig å bruke hode også og det kommer helt ann på hvilken type jobb som skal utføres. Men uansett er det ikke lov å være i jobb hvis du har promille

Tror ikke du skjønte humoren.....

Vel vel. :o)

Det kommer vel an på hva en regner for beruset, men i mine yngre dager hendte det rett som det var at jeg var mildt sagt fyllesjuk på jobben, og neppe promillefri, for å si det slik. Det var ikke uvanlig å være på fest til klokka tre på natta og så gå på jobb igjen klokka sju. Det hadde jeg garantert ikke overlevd i dag!

Det kommer vel an på hva en regner for beruset, men i mine yngre dager hendte det rett som det var at jeg var mildt sagt fyllesjuk på jobben, og neppe promillefri, for å si det slik. Det var ikke uvanlig å være på fest til klokka tre på natta og så gå på jobb igjen klokka sju. Det hadde jeg garantert ikke overlevd i dag!

Ja...første nyttårsdag i '92! Herregud, for en dag...

Jeg våknet etter å ha inntatt litt vel mye "lett" hjemmelaget pærevin som ei amerikansk venninne hadde fått av vertsfaren sin. Satte meg opp i sofaen jeg hadde sovnet på, og kjente meg absolutt ikke igjen idet hele tatt! Det viste seg at jeg hadde gått inn til henne som var frisøren min av en eller annen merkelig grunn. Årsaken kan kanskje være at jeg var på fest hos ei venninne, og hadde gått for å se rakettene klokka tolv. Ute var det 17 minus, og jeg spaserte flere hudre meter oppover gata, til møtestedet for grendas beboere, kun iført tynn bukse og bluse. Ingen sko, og ingen sokker...

Jeg våknet klokka åtte neste morgen, og kom på "søren, jeg skal på jobb til tolv!!" Jeg fant ytterdøra, og fortvilet litt over at jeg ikke fant mine egne sko. Jeg "lånte" et par, gikk hjem og dusjet og kom meg i arbeidsantrekket, og sjanglet tilbake med skoene jeg gikk avgårde med, før jeg sjanglet videre de fire kilometrene til matbutikken jeg jobbet i.

Er så utrolig glad for at jeg gikk den dagen, det var iskaldt ute, men det tok kanskje vekk litt av rusen. Det var ikke noe særlig å fly mellom reolene som var fulle av matvarer den dagen der, enda verre var det å ekspedere kundene... tror aldri det har vært verre å jobbe jeg! Kvalmen og tømmermennene forsvant utpå kvelden en gang, da jeg klarte å få i meg en liten matbit i åttetida...

Ja det har eg vært èn gang for ca. 20 år siden.

I min jobb no (sjølstendig Fotograf) er det helt ok med litt styringspils, eller vin for å løse opp litt, det gjelder for fotograf og modell ! :)

Var på oppdrag for kommunen i går, og da tok vi (tre fotografer) noen styrepils i pausen mellom to fotograferinger, Ordføreren kom bort mens vi satt og drakk og sa : Takk og pris for autofokus ! (med glimt i øyet).

Vi sa selvfølgelig ikkje att vi hadde manuell fokus ! *S*

Mvh

Mvh

Annonse

Joda, jeg skjønte hva du mente.

Tenkte jeg bare skulle benytte sjansen til å spørre siden du åpenbart hadde litt peiling på sånt :-)

Mvh

Jeg har hatt ett par slike saker og kjenner godt til rutinene rundt dette. Er det noe du lurer på kan du bare spørre eller sende meg en mail:-))

[email protected]

(husk den lille streken under etter mrxx)

Ha en fin dag:-))

Tror ikke du skjønte humoren.....

Vel vel. :o)

*Ler*....nei jeg så det ikke før nå. Når jeg leste innlegget ditt en gang til så ser jeg hva du skriver og mener, hehe. Det gikk nok litt for fort dette første gangen:-)))

Nyt dagen:-)))

Annonse

Ja...første nyttårsdag i '92! Herregud, for en dag...

Jeg våknet etter å ha inntatt litt vel mye "lett" hjemmelaget pærevin som ei amerikansk venninne hadde fått av vertsfaren sin. Satte meg opp i sofaen jeg hadde sovnet på, og kjente meg absolutt ikke igjen idet hele tatt! Det viste seg at jeg hadde gått inn til henne som var frisøren min av en eller annen merkelig grunn. Årsaken kan kanskje være at jeg var på fest hos ei venninne, og hadde gått for å se rakettene klokka tolv. Ute var det 17 minus, og jeg spaserte flere hudre meter oppover gata, til møtestedet for grendas beboere, kun iført tynn bukse og bluse. Ingen sko, og ingen sokker...

Jeg våknet klokka åtte neste morgen, og kom på "søren, jeg skal på jobb til tolv!!" Jeg fant ytterdøra, og fortvilet litt over at jeg ikke fant mine egne sko. Jeg "lånte" et par, gikk hjem og dusjet og kom meg i arbeidsantrekket, og sjanglet tilbake med skoene jeg gikk avgårde med, før jeg sjanglet videre de fire kilometrene til matbutikken jeg jobbet i.

Er så utrolig glad for at jeg gikk den dagen, det var iskaldt ute, men det tok kanskje vekk litt av rusen. Det var ikke noe særlig å fly mellom reolene som var fulle av matvarer den dagen der, enda verre var det å ekspedere kundene... tror aldri det har vært verre å jobbe jeg! Kvalmen og tømmermennene forsvant utpå kvelden en gang, da jeg klarte å få i meg en liten matbit i åttetida...

*ler*....jaja, du lærte nok endel av den episoden:-)) Men noe særlig mer edru av at det var kaldt ute ble du nok ikke, selv om det frisket litt opp i hode:-))

*ler*....jaja, du lærte nok endel av den episoden:-)) Men noe særlig mer edru av at det var kaldt ute ble du nok ikke, selv om det frisket litt opp i hode:-))

Hehe...ja... å jobbe i elleve timer den dagen der, i bakrus, det lærte jeg absolutt noe av ;) Alle mine kommende sjefer skal være trygg på at jeg alltid kommer til å dukke opp klinkende edru på jobb! *ler*

Ha en fin dag du også!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...