Gå til innhold

Betennelse i kneet


Gjest Bad knee

Anbefalte innlegg

Jeg har over lengre tid hatt litt problemer med med betennelse i senen som går rundt kneet og fester rett under det(tror den heter patella). Legen min ga meg en kur med voltaren, denne fungerte ganske bra. Men nå kjenner jeg at smertene begynner å komme tilbake igjen, og lurer på om det finnes noen reseptfrie medikamenter jeg kan bruke mot denne type betennelse. Jeg spiller basketball og vil nødig ha noe lengre opphold for å bli kvitt betennelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær ytterst forsiktig med å trene slik at tilstanden blir kronisk. Er det sikkert at det er senen som er betent eller er det en annen lidelse?

F.eks. en betennelse i slimposen under den nevnte senen kan ved kronisk tilstand gi kalknedslag. I kroniske faser eller stadig gjentagende episoderkan føre til at man må ty til kirurgi.

Kom deg til lege med peiling på idrettsskader. Det er mange som ikke helt vet hva de prater om på dette området.

Andre tilstander kan være jumpers knee.

Felles for de fleste er at kroniske tilstander er vanskelig å behandle. Derfor er det viktig å ikke gjøre noe galt her. Behandling er ofte å dempe inflammasjon og smerte gjennom avlastning og medikamentell behandling. Godt fottøy, støtabsorberende såler og mykt underlag er viktig for mange.

Det er viktig å oppretholde bevegeligheten og muskulaturen. Fysikalsk behandling er sannsynligvis nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Det er vel til syvende og sist ingen utvei omkring nødvendig hvileperiode. Spiller du med en skade, må du i alle fall forsikre deg om at den ikke utvikler seg og blir verre. Å øke kostens innhold av umettet fett kan gi positiv virkning- tenker da spesielt på Omega 3.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...