Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det sånn at mange mener det er fritt frem å latterliggjøre, tråkke på og diskriminere overvektige?

Er overvektige den "siste" gruppen det fortsatt er "lov" å oppføre seg sånn mot?

Hadde man byttet ut halvparten av vitsene og latterliggjøringen av overvektige i en komiserie med vitser om svarte, funksjonshemmede eller andre "grupper" hadde det blitt ramaskrik.

Og hvorfor skal egentlig overvektige forklare og forsvare hvordan og hvorfor de er overvektige? Er ikke det egentlig en sak mellom den overvektige og evt. vedkommendes lege?

*funderer*

Åja, og gjett hvorfor jeg aldri tør å vise meg på treff og lignende ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50651-hvorfor-er-det-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vågde meg frampå for å treffe Solsikke :-)

Faktisk vil jeg si det er en fordel å snakke med folk via mail/nett først, fordi om tonen er så godder, så blir den da det i RL også?

Når det gjelder overvektige, vel, ekstrem overvekt er ikke hverken pent eller sundt!

Det er dessuten så mange andre som blir latteliggjort mener jeg, F.eks faren til Mette-Marit, han er forresten lang og slank*s*

Jeg tror de som forklarer overvekten sin ned til minste detalj, desverre sliter endel.

Jeg sier noen ganger at jeg ser ut som jeg har levd; Ergo; jeg har født, jeg har spist, og jeg har drukket! Oppi alt dette er jeg dørge lat, og veeeldig bedagelig.

Men,jeg har gravd fram to blomsterbed i dag!! OG raka i hagen!!!

Faktisk vil jeg si det er en fordel å snakke med folk via mail/nett først, fordi om tonen er så godder, så blir den da det i RL også?

Når det gjelder overvektige, vel, ekstrem overvekt er ikke hverken pent eller sundt!

Det er dessuten så mange andre som blir latteliggjort mener jeg, F.eks faren til Mette-Marit, han er forresten lang og slank*s*

Jeg tror de som forklarer overvekten sin ned til minste detalj, desverre sliter endel.

Jeg sier noen ganger at jeg ser ut som jeg har levd; Ergo; jeg har født, jeg har spist, og jeg har drukket! Oppi alt dette er jeg dørge lat, og veeeldig bedagelig.

Og jeg gidder ikke leve på evig slanking:o) Jeg vet jeg er overvektig og lita. Men det fins så mye godt å spise at jeg ikke får til å slanke meg. Jeg kan nok sikkert være mer i aktivitet men slutte å spise alle godsakene? Nei aldri i verden.

Og du Lillelurven, var det farlig å møte meg? Du har ikke skrevet noe om det her og ikke har du skrevet mail til meg heller:(

Du må jo bekrefte at jeg faktisk eksisterer da*s*

Og kie skjønner godt du er frustrert. Synes ikke folk skal gjøre narr av overvekt jeg.

Klem til dere begge.

Hei, jeg er selv overvektig... og har tenkt samme tanken mange ganger.. men jeg har funnet ut at jeg er for selvopptatt...

Det er hva jeg gjør ut av problemet som blir problemet....

Jeg tror nok at det hadde vært best å heve seg over vitser o.l, de er ikke laget for å plage deg.. OK det kan være litt pinlig noen ganger.. (en tror de sier det for å såre deg osv), men det er ikke sikkert at de tenker over at du er der...

Nyt livet som den du er.. og hvis du ikke trives med kroppen din så kan du jo gjøre noe med den.. eller du må lære deg å akseptere den som den er... :)

Hev deg over vitser og sånt.. de blir ikke fortalt for å såre deg..

ps. men jeg skjønner godt hva du mener... :))

"Når det gjelder overvektige, vel, ekstrem overvekt er ikke hverken pent eller sundt!"

Nei, men er det dermed sagt at det er fritt frem for andre å tråkke på de som er overvektige? Selv om det er ekstremt.

Det jeg mener er at også de ekstremt overvektige fortjener å bli behandlet med respekt. Av den enkle grunn at de er medmennesker de også.

Tror egentlig vi er enige ;-)

Mvh

Hei, jeg er selv overvektig... og har tenkt samme tanken mange ganger.. men jeg har funnet ut at jeg er for selvopptatt...

Det er hva jeg gjør ut av problemet som blir problemet....

Jeg tror nok at det hadde vært best å heve seg over vitser o.l, de er ikke laget for å plage deg.. OK det kan være litt pinlig noen ganger.. (en tror de sier det for å såre deg osv), men det er ikke sikkert at de tenker over at du er der...

Nyt livet som den du er.. og hvis du ikke trives med kroppen din så kan du jo gjøre noe med den.. eller du må lære deg å akseptere den som den er... :)

Hev deg over vitser og sånt.. de blir ikke fortalt for å såre deg..

ps. men jeg skjønner godt hva du mener... :))

Nei, jeg tar det som regel ikke personlig.

Men det forundrer meg litt at det er såpass "sosialt akseptert" å gå løs på en gruppe medmennesker.

Mvh

Annonse

Nei, jeg tar det som regel ikke personlig.

Men det forundrer meg litt at det er såpass "sosialt akseptert" å gå løs på en gruppe medmennesker.

Mvh

Jeg tror nok at de som "slenger med kjeften" når det gjelder overvektige får et stikk i samvittigheten.. men..

Det er nok mer sosialt akseptert å si noe når en er for tynn.. Jeg har ei venninne som stadig får høre "jammen du er jo så tynn... nå må du spise.. er du syk.. jammen du har jo ikke noe å klage over....osv" Jeg tror nok de får høre det oftere enn oss.. og min venninne vil gjerne veie mer...

Jeg tror vi bare får "leve med det" selv om det er uakseptabelt og det er innmari uhøflig...

Og jeg gidder ikke leve på evig slanking:o) Jeg vet jeg er overvektig og lita. Men det fins så mye godt å spise at jeg ikke får til å slanke meg. Jeg kan nok sikkert være mer i aktivitet men slutte å spise alle godsakene? Nei aldri i verden.

Og du Lillelurven, var det farlig å møte meg? Du har ikke skrevet noe om det her og ikke har du skrevet mail til meg heller:(

Du må jo bekrefte at jeg faktisk eksisterer da*s*

Og kie skjønner godt du er frustrert. Synes ikke folk skal gjøre narr av overvekt jeg.

Klem til dere begge.

Hei Solsikke,

Jeg liker innstillingen din, *ler*.

Jeg synes det er dørgende urettferdig at her må jeg gå på en streng diett og så likevel slite med vekta. Fy så urettferdig !

"Når det gjelder overvektige, vel, ekstrem overvekt er ikke hverken pent eller sundt!"

Nei, men er det dermed sagt at det er fritt frem for andre å tråkke på de som er overvektige? Selv om det er ekstremt.

Det jeg mener er at også de ekstremt overvektige fortjener å bli behandlet med respekt. Av den enkle grunn at de er medmennesker de også.

Tror egentlig vi er enige ;-)

Mvh

Jo, vi er nok enige. Vet du, jeg har vært 98 kg,(ikke gravid) og jeg har vært 50 kg. Innrømmer at jeg følte meg litt bedre da jeg var rundt 50, men jeg synes likevel jeg er flott nå. Selv om jeg er nærmere 98 enn 50. .-)

Jeg la på meg nesten 30 kg under siste svangerskap.

Så her ligger det klær i veldig sprikende størrelser rundt omkring*s*

"Er overvektige den "siste" gruppen det fortsatt er "lov" å oppføre seg sånn mot?"

Neida, kie! Det er også lov å mobbe røykere, trygdemottakere og enslige mødre. Og så de kongelige da.

Dessuten er det plenty med enkeltpersoner vi har lov til å mobbe. Ari, Sven O og Moskva-Marit, for eksempel! :-)

"Er overvektige den "siste" gruppen det fortsatt er "lov" å oppføre seg sånn mot?"

Neida, kie! Det er også lov å mobbe røykere, trygdemottakere og enslige mødre. Og så de kongelige da.

Dessuten er det plenty med enkeltpersoner vi har lov til å mobbe. Ari, Sven O og Moskva-Marit, for eksempel! :-)

Ok.

tonie, da?

*drømmer om å mobbe tonie*

;-)

Vel ok. Jeg røyker.... Kom igjen nå, kie! Spark meg der det gjør mest vondt ;-)

he he....

Jeg som spør om jeg får lov til å mobbe er sikkert veeeldig slem;-)

Men, kanskje jeg skal sette meg på deg?

Og stjæle røyken din.

DEN savner jeg ennå. Slutta for ca. 8 år siden. Kanskje jeg skal begynne igjen. Det er jo veldig slankende. En avslutning på måltidene, liksom;-)

Annonse

Hei Solsikke,

Jeg liker innstillingen din, *ler*.

Jeg synes det er dørgende urettferdig at her må jeg gå på en streng diett og så likevel slite med vekta. Fy så urettferdig !

Ja vet du jeg orker ikke den evige slankingen jeg. Hater det. Selvsagt skulle jeg ønkset at jeg var tynnere. Kjekkere å handle klær da. For kombinasjon overvektig og lita er ikke grei når man skal ha klær:o(

Ja vet du jeg orker ikke den evige slankingen jeg. Hater det. Selvsagt skulle jeg ønkset at jeg var tynnere. Kjekkere å handle klær da. For kombinasjon overvektig og lita er ikke grei når man skal ha klær:o(

Ja, hva er det med de klærne egentlig?

Vet ikke hvordan det er med dere andre, men jeg legger liksom ikke på meg i lengden, jeg ;-)

Vet ikke hvordan det er med dere andre, men jeg legger liksom ikke på meg i lengden, jeg ;-)

Veit du korsn sang æ har på mobilen?

Nei, så tjukk du har blitt, nå tror jeg jaggu du har lagt på deg litt. Før var du tynn som en høvleflis og nå er du tjukk som en julegris:o)

I tillegg til å sky treff - så skyr jeg også gamle klassekamerater, hater å møte opp til intervjuer - og møte nye mennesker generelt.

Føler liksom at valkene tyter ut overalt - og tenker i mitt stille sinn at de må bli ekle av lille meg - det sier ihvertfall blikket til mange...

Sjekk Wilhelmines stormote:

www.stormote.com

De har mye pent for litt større størrelser - men i standard lengder...

Når jeg begynner å tjene penger igjen, skal jeg handle litt....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...