Gå til innhold

Tips til god, lettvint mat noen?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal ha en innekveld med leiefilm og alt som hører med ikveld ,med kjæresten min ,pga det dårlige været!

Har i den anledning tenkt å koke sammen litt god mat, men er IKKE den mest erfarne på kjøkkenet, så derfor trenger jeg noen tips fra dere..

Har dere noen bra ideer til noe jeg kan lage som er enkelt og godt, men som ikke trenger de mest unike ingrediensene...?(ikke pizza..;)

Kom med det!:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/50658-tips-til-god-lettvint-mat-noen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er hva vi hadde på torsdag, det var enkelt, litt annerledes enn det vanlige, og godt:

MIDDELHAVSPOTPURRI:

bland en skål med biter av kokt egg, skinkebiter, purrebiter, aspargesbiter og pasta, og tilsett en lys pastasaus med urter. mmmm...enkelt, godt og lettvint!

Kylling og nudler:

kyllingfilet

grønnsaker (løk, broccoli, gulrøtter, det du har i kjøleskapet=')

nudler, feks Mr.Lee

Skjær grønnsakene i små biter, samme med kyllingen. Stek kyllingen, krydre med det du måtte ha for hånden. sett nudler på kok, sil av de når de er ferdige. Hiv det oppi pannen sammen med grønnsakene til kyllingen. La det frese sammen en stund mens du rører godt i det. Smaker godt, og er fort gjort.

Jeg brekker nudlene til små biter, er lettere å spise dem da. Grønnsaken skal være gjennomvarme, men fremdeles sprø.

Godt å krydre med for eksempel chilisaus, teriakysaus eller hva man også måtte ønske. Går også an å bruke posen i nudlene som krydder:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...