Glitter Skrevet 1. september Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jo. Takk! Anonymkode: f0259...a29 Klarer du å ta opp i terapi angående det at du ikke fortjener hjelp? Det var ikke meningen å være så hard mot deg i går. Vet at du sliter veldig. Ble bare litt provosert over dette med at du ikke fortjener hjelp. For hvis du ikke fortjener hjelp, hva med oss andre? Men skjønner dette er en del av ditt sykdomsbilde og det skal man ikke bli provosert av. Jeg ønsker deg det beste! Og du fortjener jo hjelp! Herregud så klart gjør du det. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september Skrevet 1. september Jeg tror du har to tanker i hodet samtidig. Jeg tror du både mener at du ikke fortjener hjelp, samtidig som det er en del av deg som forstår at alle fortjener hjelp og at du som syk også fortjener behandling. Jeg tror at gjennom å delta i denne tråden og argumentere som du gjør så gjør du den syke delen av deg større. Du setter fokus på det ikke konstruktive og velger at det sksl få større plass. Jeg synes du skal avslutte denne tråden og fokusere mer på den konstruktive og voksne delen av deg selv. Du skal fremdeles få lov til å mene at du er et dårligere menneske enn alle andre. Men du skal ikke gi den delen all oppmerksomhet. Hvis du skal bruke forumet synes jeg du skal bruke det til å fore deg med støtte på positive ting du kan gjøre i denne situasjonen og hente erfaringer fra folk som har gått gjennom det samme før. Anonymkode: e1bd5...5d6 3 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. september Skrevet 1. september AnonymBruker skrev (På 31.8.2026 den 12.20): Så du mener at jeg bare kan fortelle meg selv at det er mulig også ta valget om å ta i mot hjelp? Det er nok ikke så enkelt. Nei, jeg ønsker ikke være innlagt. Det stemmer at jeg ikke fortjener behandling. Jeg ønsker/må dø og jeg ønsker å være i fred. Anonymkode: f0259...a29 At du føler at du ikke fortjener behandling er bullshit. Du visste nøyaktig hva som kom til å skje da du sa til teamet ditt at du skulle ta selvmord og at de måtte passe på selvmordsmetoden din for deg. Dine handlinger taler imot alt du sier. Du sendte også melding til teamet selvom du ønsker å være i fred/dø i fred. Anonymkode: 45430...842 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 2. september Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (5 timer siden): At du føler at du ikke fortjener behandling er bullshit. Du visste nøyaktig hva som kom til å skje da du sa til teamet ditt at du skulle ta selvmord og at de måtte passe på selvmordsmetoden din for deg. Dine handlinger taler imot alt du sier. Du sendte også melding til teamet selvom du ønsker å være i fred/dø i fred. Anonymkode: 45430...842 Fornuft, logikk, følelser og det vi gjør, samsvarer ikke alltid. Og hvorfor - det er ikke nødvendigvis lett å begripe i første omgang. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. september Skrevet 2. september Glitter skrev (14 timer siden): Klarer du å ta opp i terapi angående det at du ikke fortjener hjelp? Det var ikke meningen å være så hard mot deg i går. Vet at du sliter veldig. Ble bare litt provosert over dette med at du ikke fortjener hjelp. For hvis du ikke fortjener hjelp, hva med oss andre? Men skjønner dette er en del av ditt sykdomsbilde og det skal man ikke bli provosert av. Jeg ønsker deg det beste! Og du fortjener jo hjelp! Herregud så klart gjør du det. Jeg klarer ikke ta det opp men behandler tar det opp hele tiden så vi har jo snakket litt/en del om det. Det går helt fint. Jeg mener selvfølgelig at andre fortjener hjelp. AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg tror du har to tanker i hodet samtidig. Jeg tror du både mener at du ikke fortjener hjelp, samtidig som det er en del av deg som forstår at alle fortjener hjelp og at du som syk også fortjener behandling. Jeg tror at gjennom å delta i denne tråden og argumentere som du gjør så gjør du den syke delen av deg større. Du setter fokus på det ikke konstruktive og velger at det sksl få større plass. Jeg synes du skal avslutte denne tråden og fokusere mer på den konstruktive og voksne delen av deg selv. Du skal fremdeles få lov til å mene at du er et dårligere menneske enn alle andre. Men du skal ikke gi den delen all oppmerksomhet. Hvis du skal bruke forumet synes jeg du skal bruke det til å fore deg med støtte på positive ting du kan gjøre i denne situasjonen og hente erfaringer fra folk som har gått gjennom det samme før. Anonymkode: e1bd5...5d6 Ok. Hvilke positive ting kan jeg gjøre da? Og er det noen som har gått igjennom det samme eller lignende? AnonymBruker skrev (11 timer siden): At du føler at du ikke fortjener behandling er bullshit. Du visste nøyaktig hva som kom til å skje da du sa til teamet ditt at du skulle ta selvmord og at de måtte passe på selvmordsmetoden din for deg. Dine handlinger taler imot alt du sier. Du sendte også melding til teamet selvom du ønsker å være i fred/dø i fred. Anonymkode: 45430...842 Det er ikke bullshit, det er virkelig det jeg føler. Det eneste jeg skrev var et spørsmål om de kunne ta vare på selvmordsmetoden. De kunne like gjerne tolket det som at det ikke hastet eller bare hentet det også latt meg være i fred? Eva Sofie skrev (6 timer siden): Fornuft, logikk, følelser og det vi gjør, samsvarer ikke alltid. Og hvorfor - det er ikke nødvendigvis lett å begripe i første omgang. Det er sant. Anonymkode: f0259...a29 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. september Skrevet 2. september AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg klarer ikke ta det opp men behandler tar det opp hele tiden så vi har jo snakket litt/en del om det. Det går helt fint. Jeg mener selvfølgelig at andre fortjener hjelp. Ok. Hvilke positive ting kan jeg gjøre da? Og er det noen som har gått igjennom det samme eller lignende? Det er ikke bullshit, det er virkelig det jeg føler. Det eneste jeg skrev var et spørsmål om de kunne ta vare på selvmordsmetoden. De kunne like gjerne tolket det som at det ikke hastet eller bare hentet det også latt meg være i fred? Det er sant. Anonymkode: f0259...a29 Ja men siden du spurte de om de kunne ta vare på selvmordsmetoden din så mener du jo at du fortjener hjelp og fortjener å leve. Så jeg går ikke helt med på den at du tenker du ikke fortjener hjelp. Anonymkode: 45430...842 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ja men siden du spurte de om de kunne ta vare på selvmordsmetoden din så mener du jo at du fortjener hjelp og fortjener å leve. Så jeg går ikke helt med på den at du tenker du ikke fortjener hjelp. Anonymkode: 45430...842 Det var impuls siden jeg var så redd for å dø det var ikke det at jeg tenkte jeg fortjener hjelp. Anonymkode: f0259...a29 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det var impuls siden jeg var så redd for å dø det var ikke det at jeg tenkte jeg fortjener hjelp. Anonymkode: f0259...a29 Da er du vel ikke reelt selvmordstruet hvis du er redd for å dø? Anonymkode: b2b1a...ef5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da er du vel ikke reelt selvmordstruet hvis du er redd for å dø? Anonymkode: b2b1a...ef5 Ikke? Trodde de fleste var redd for å dø? Anonymkode: f0259...a29 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Ikke? Trodde de fleste var redd for å dø? Anonymkode: f0259...a29 Det å være redd for å dø er preventivt mot selvmord. Og motsigende. Som jeg sier så er man beskyttet mot selvmord på grunn av frykten for å dø. Ergo er man ikke reelt selvmordstruet. Anonymkode: b2b1a...ef5 0 Siter
Glitter Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det å være redd for å dø er preventivt mot selvmord. Og motsigende. Som jeg sier så er man beskyttet mot selvmord på grunn av frykten for å dø. Ergo er man ikke reelt selvmordstruet. Anonymkode: b2b1a...ef5 Det er ikke sant. Jeg var redd da jeg gjorde en spesifikk og dødelig handling. Hvor jeg ikke ville ha mulighet til å ringe etter hjelp etterpå slik som ved overdose. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september Glitter skrev (1 time siden): Det er ikke sant. Jeg var redd da jeg gjorde en spesifikk og dødelig handling. Hvor jeg ikke ville ha mulighet til å ringe etter hjelp etterpå slik som ved overdose. Men du overlevde? Anonymkode: e6520...90e 0 Siter
Glitter Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Men du overlevde? Anonymkode: e6520...90e Ja. Med alvorlige skader. Lå én måned på sykehuset. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september Jeg var også redd for å dø ved mine tidligere selvmordsforsøk. Anonymkode: f0259...a29 0 Siter
XbellaX Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det å være redd for å dø er preventivt mot selvmord. Og motsigende. Som jeg sier så er man beskyttet mot selvmord på grunn av frykten for å dø. Ergo er man ikke reelt selvmordstruet. Anonymkode: b2b1a...ef5 Dette stemmer ikke. En kan være redd for å dø, men samtidig være reelt selvmordstruet. 3 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september Glitter skrev (16 minutter siden): Ja. Med alvorlige skader. Lå én måned på sykehuset. Men du ble funnet, til tross for at du hadde sørget for at du ikke ble funnet? Anonymkode: e6520...90e 0 Siter
Glitter Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men du ble funnet, til tross for at du hadde sørget for at du ikke ble funnet? Anonymkode: e6520...90e Kjære vene. Jeg har ikke tenkt til å diskutere dette videre med deg hvorvidt jeg faktisk ønsket å dø eller ikke. Det var umulig å ikke bli funnet etter hvert i den situasjonen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det å være redd for å dø er preventivt mot selvmord. Og motsigende. Som jeg sier så er man beskyttet mot selvmord på grunn av frykten for å dø. Ergo er man ikke reelt selvmordstruet. Anonymkode: b2b1a...ef5 Hvor har du det fra? Anonymkode: f0259...a29 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. september Skrevet 3. september Glitter skrev (17 minutter siden): Kjære vene. Jeg har ikke tenkt til å diskutere dette videre med deg hvorvidt jeg faktisk ønsket å dø eller ikke. Det var umulig å ikke bli funnet etter hvert i den situasjonen. Jeg bare stilte spørsmål ved det du selv skrev, for jeg fikk det Ikke til å stemme helt 😉 Anonymkode: e6520...90e 0 Siter
Glitter Skrevet 3. september Skrevet 3. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bare stilte spørsmål ved det du selv skrev, for jeg fikk det Ikke til å stemme helt 😉 Anonymkode: e6520...90e Er ikke så vanskelig å få til å stemme akkurat. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.